Därför är Kinesiska turister viktigare än västerländska turister.

????
Skojar du eller??
Jag kör jämt, frugan kan ju knappt köra.
Var väl 6 år sen när jag flyttade ner igen som jag tyckte det var lite otrevligt i början att ta moppen på Sukhumvith men rätt längesen det.
Nu börjar du låta som Phonta, för man skrivit det här för 6 år sen så gäller det fortsatt.
Nä jag som kör i huvudsak var vi än åker.
5555

Nä tycker bara det är Pattayathai som man oftast hamnar i kö och 2nd road kvällstid.
Men inga vägar man måste köra för att komma nånstans.
Tips är att ta småvägarna också, går ju tex otrafikerad småväg paralellt med Pattaya klang hela vägen till soi beukaw.
Skall jag till Big-C kör jag av korsningen Pattaya Nua och första till vänster otrafikerad väg till Pattaya klang.
Så går bra att ta sig runt och undvika Pattaya Thai på marknadsdagarna.
Skall man till Pratumnak är Theprasith bäst att ta.
Var ju runt å kikade på hus och div olika områden för ett år sen å tyckte att trafiken va bedrövlig överallt, även uppe på darkside.
Trafiken var en stor anl till att vi la ner Pattaya, går inte att jämföra med Hua Hin.
Här tar det 7-8 min från vi låser dörren till huset tills vi är inne på Market Village, 5 min om vi tar moppen och detta oavsett tid på dygnet.
Bluport, Tops, Villa Market typ samma.

Men vi har hemkörning här också för lata dagar, Moms Kitchen va precis här å levererade dagens lunch, tar 2 min för dom att köra så kostar inget extra.

Var ju runt å kikade på hus och div olika områden för ett år sen å tyckte att trafiken va bedrövlig överallt, även uppe på darkside.
Trafiken var en stor anl till att vi la ner Pattaya, går inte att jämföra med Hua Hin.
Här tar det 7-8 min från vi låser dörren till huset tills vi är inne på Market Village, 5 min om vi tar moppen och detta oavsett tid på dygnet.
Bluport, Tops, Villa Market typ samma.

Men vi har hemkörning här också för lata dagar, Moms Kitchen va precis här å levererade dagens lunch, tar 2 min för dom att köra så kostar inget extra.
Ja på darkside är trafiken bedrövlig på sina ställen men där jag sällan, bor ju på the darker side ;)

Skall man ändå släpa på väskor så lika bra att ha något i dom. Speciellt om det är något man använder. då spar du bensinpengar och tid
Själv gillar jag att ta en tur ner på stan en gång om dagen, har man inte råd med bensin för 1 mils körning och man måste tänka på bensinpengar i Thailand börjar det bli illa.

Släpa o släpa. Det e ju mellan bilen och incheckningen i båda riktningar isf. För mig går det utmärkt med.mina Samsoniteväskor
Och vänta på väskorna vid ankomst ;)
Nä jag är för lat, ut från flyget sen sätter jag fart på mina korta ben, genom passkontroll och rakt till väntande taxi.
Allt jag har i ryggsäcken, 3kg.
Men men up to everyone, känner inte att det finns anledning att släpa på nåt när allt finns här nere i original och inte i substitut som @Samet påstod.

15574287934911194531939262044472.jpg

Och vänta på väskorna vid ankomst ;)
Nä jag är för lat, ut från flyget sen sätter jag fart på mina korta ben, genom passkontroll och rakt till väntande taxi.
Allt jag har i ryggsäcken, 3kg.
Men men up to everyone, känner inte att det finns anledning att släpa på nåt när allt finns här nere i original och inte i substitut som @Samet påstod.

15574287934911194531939262044472.jpg
Haha ärligt talat. När vi kommit igenom passkontrollen så kommer väskorna om bara någon minut. Knappast längre tid än att vänta på grönt ljus vid EN korsning påväg till en av dina favoritaffärer.. ;)
Dessutom har jag en sexig privat chauffòr som hämtar mig.. (som iof nästan aldrig kommer i tid...)
Höll på som dig innan med bara handväska men räknade på hur mycket pengar jag förlorade så ändra jag mig (har med mig lite dyra varor också och drar in en 15-20kB per väska

Haha ärligt talat. När vi kommit igenom passkontrollen så kommer väskorna om bara någon minut. Knappast längre tid än att vänta på grönt ljus vid EN korsning påväg till en av dina favoritaffärer.. ;)
Dessutom har jag en sexig privat chauffòr som hämtar mig.. (som iof nästan aldrig kommer i tid...)
Höll på som dig innan med bara handväska men räknade på hur mycket pengar jag förlorade så ändra jag mig (har med mig lite dyra varor också och drar in en 15-20kB per väska

Om man ändå kunde göra pengar på att sälja saker istället för att sälja sin fritid....

Mat behövs, så handlar mitt på Big-C Pattaya klang, jag åker inte och letar Svenskmat, det var längesen.
Gav bara info då jag vet var det finns om någon har missat eller inte känner till det.
Du skrev om du var den ende som släpade med Svensk mat till Thailand.
Jag bar svarade var varorna du räknade upp finns att köpa i Pattaya.
Som sagt Big-C Pattayaklang är där jag handlar, var längesen jag kände att jag saknade nåt från ICA ;)

För att sälja saker måste man sälja sin fritid.
Om man nu inte ser det som fritid att sälja saker, isåfall har dom anställda på 7/11 mycket fritid ;)

Nja, tänkte mer på biz modellen.
Typ släng ut en annons och vänta på soffan tills någon dyker upp med pengar och betalar en hel del pengar så att man kan fortsätta ligga på soffan.

Jag är nog världens sämsta affärsman och skulle gladeligen betala för att bli av med saker jag inte önskar behålla.

Typ släng ut en annons och vänta på soffan tills någon dyker upp med pengar och betalar en hel del pengar så att man kan fortsätta ligga på soffan.

Jag är nog världens sämsta affärsman och skulle gladeligen betala för att bli av med saker jag inte önskar behålla.
Svårt bara att sälja nåt om man inte har nåt.
Kan ju iofs sälja soffan men var skall man ligga och sälja efter det?

Inte lätt nä. Själv säljer jag några små fat till en gammal kund för 200B st och så får jsg världens utskällning av bossen att hon hade en kund som ville köpa dom för 500B st. FINE. nästa gång tar jag en whiskeh och kollar på när hon avverkar lite av sin fritid

Mat behövs, så handlar mitt på Big-C Pattaya klang, jag åker inte och letar Svenskmat, det var längesen.
Gav bara info då jag vet var det finns om någon har missat eller inte känner till det.
Du skrev om du var den ende som släpade med Svensk mat till Thailand.
Jag bar svarade var varorna du räknade upp finns att köpa i Pattaya.
Som sagt Big-C Pattayaklang är där jag handlar, var längesen jag kände att jag saknade nåt från ICA ;)
Har inte letat svenskmat sedan den där gången jag var på Ikea för 6 år sedan. Men då hade jag ju gått i Bkk ett helt år..

Det är bara ett tecken på att du är gjord för att ”slava” ihop dina pengar.
Dina pengar bygger på din lön.

Hade du tömt IKEA på deras ”keep off” mattor så hade du gjort dig en bra hacka
Jag var ombord när dom släpptes, hade iofs inte köpt ändå, är som du säger löneslav, inget intresse i handla/köpa, sen såldes dom väl inte på IKEA Thailand.
Hur har efterfrågan vart i efterhand, säljs dom för motsvarande som det kostade för att någon köade och köpte.

Jag var ombord när dom släpptes, hade iofs inte köpt ändå, är som du säger löneslav, inget intresse i handla/köpa, sen såldes dom väl inte på IKEA Thailand.
Hur har efterfrågan vart i efterhand, säljs dom för motsvarande som det kostade för att någon köade och köpte.

Jag skulle ändå ha lyckats sälja mattan och rea bort den för halva priset.
Jag undrar om jag någonsin gjort en bra affär

Liknande trådar

Tillbaka
Topp