Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Delar av den renoverade stranden spolades bort i år igen.
Pattaya work crews are urgently repairing substantial damage done to the city’s beachfront in Sunday’s heavy storm. Three hours of torrential rain sent millions of liters racing downhill through Pattaya neighborhoods and across Beach Road, gouging out massive trenches of sand along the...
en annan lösning skulle kunna vara att riva bort de närmaste husraderna och göra ett grönområde av det.
Annars så tvivlar jag på att de andra förslagen funkar
en annan lösning skulle kunna vara att riva bort de närmaste husraderna och göra ett grönområde av det.
Annars så tvivlar jag på att de andra förslagen funkar
Eller så låter man det va.
Så jäkla mycket är det inte som spolas bort är där Klangen går på beach road typ, vattnet som forsar ner från Pattaya Klang ner på stranden.
Väljer man dock att fokusera på det när man fotar så ser det värre ut på fotot än det är efter ett sånt regnoväder, kört förbi många gånger efter, inte längs hela stranden detta sker.
Ner med traktor och dom fixar det, stranden är kanonfin nu sen dom bredda den.
Så jäkla mycket är det inte som spolas bort är där Klangen går på beach road typ, vattnet som forsar ner från Pattaya Klang ner på stranden.
Väljer man dock att fokusera på det när man fotar så ser det värre ut på fotot än det är efter ett sånt regnoväder, kört förbi många gånger efter, inte längs hela stranden detta sker.
Regnsesongen har ikke engang begynt, den begynner i mai, og man har problemer. Hvordan tror du stranden kommer til å se ut når det virkelig kommer et uvær. Og i følge værvarselet så skal det bli den værste regnsesongen på 30 år. Jeg vil vedde en six-pack på at nesten all den nye sanden blir vasket vekk under kommende regnsesong.
Regnsesongen har ikke engang begynt, den begynner i mai, og man har problemer. Hvordan tror du stranden kommer til å se ut når det virkelig kommer et uvær. Og i følge værvarselet så skal det bli den værste regnsesongen på 30 år. Jeg vil vedde en six-pack på at nesten all den nye sanden blir vasket vekk under kommende regnsesong.
Det har regnat här nästan varje dygn denna veckan, stranden breddades för par år sen, jag vet hur det ser ut här i Pattaya under regnsäsong då jag bor här, gör du det?
Trodde du bodde i Roiet?
Som jag skrev det är inte längs hela stranden utan där klangen går på beachroad och bortanför central också om det blir översvämning.
Dom slätar till den med traktorer på dom ställen det behövs efter översvämning.
Så flera gånger om året men inga ingrepp som direkt påverkar turismen nåt större.
Gick en promenad längs Jomtien beach förra veckan, även den behövde slätas upp för försvunnit en fåra och den är inte breddad, var 2 traktorer som höll på där.
Som jag skrivit innan, det är inte hela stranden som påverkas utan mest där det finns tvärgata med sluttning och vattnet forsar ner längs tvärgatan och ut över stranden vid skyfall.
Behöver inte vara orolig, du som turist påverkas minimalt och hyra in par traktorer i Thailand är inte dyrt.
Vid stora event nyttjas stranden till fullo, fotona från November.
I helgen som va var det mycket folk på Pattaya stranden, men av nummerplåtarna att dömma i huvudsak Bangkokthai så vi fortsatte till Pratumnak soi 5, kändes som mindre coronarisk.
Men på fotona jag tog som du citera glest ja, kl 08:00 en vardag under coronatider
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.