Den rekordstarka Bath:en

Jo-Be

Forumveteran
Och för att reta @gunnarg ytterligare, här kommer nästa kurs för Bathen.

Screenshot_20210108-053306.png

Bara mer och mer lovande ! :D

Jo-Be

Forumveteran
Hej

Ja det har äntligen gått åt rätt håll en period nu, hoppas att det håller i sig och det tror jag att det kommer att göra.

Mvh isan lover

4,00 vill väl alla ha, kolla in nu på em. och den har landat på 366.40Thb kan tänka mig att när stollen har lämnat över stolen till Biden
så kommer allt att bli bättre, så det är bara att hålla tummarna så den klättrar uppåt.
Allt hänger på att Biden inte säger något dumt, då är kursen rökt...

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Kanske kommer den andra vågen av coronaviruset att påverka den Thailändska valutan i förhållande till kronan, prognoser tyder på att Thailand kan komma att drabbas ganska hårt ekonomiskt.

Mvh isan lover

Isan Lover

Forumveteran
Ja det är Sveriges förtjänst att man får mera när man växlar.
Fast varken regering eller Ingves lär få någon uppskattning för detta....

Visa bilaga 102920

Hej

Sverige hade onekligen ett bra mycket bättre ekonomiskt utgångsläge än många andra länder när pandemin bröt ut,
,det enda oppositionen klagade på var att Sveriges statsskuld var för låg och att Regeringen inte spenderade mer, nu under rådande pandemi var det nig tur att vi hade pengarna kvar, nu behövdes dom mer än någonsin.

Mvh isan lover

Khuntan

Forumräv
Hej

Sverige hade onekligen ett bra mycket bättre ekonomiskt utgångsläge än många andra länder när pandemin bröt ut,
,det enda oppositionen klagade på var att Sveriges statsskuld var för låg och att Regeringen inte spenderade mer, nu under rådande pandemi var det nig tur att vi hade pengarna kvar, nu behövdes dom mer än någonsin.

Mvh isan lover
Ja det är en jävla tur att inte politiker kan blanda sig in i penningpolitiken.
Att Sverige har haft har en lågt värderad krona är väl först och främst fackets fel. Någon stans måste det ju kompenseras för att de skall bli nöjda.

Jag håller med dig i nästan allt du skriver. Men ibland undrar jag om du överhuvudtaget har någon egen uppfattning.

Ja det är Sveriges förtjänst att man får mera när man växlar.
Fast varken regering eller Ingves lär få någon uppskattning för detta....

Visa bilaga 102920

Nej, Riksbanken försöker ju sänka kronans värde för att få upp inflationen mätt med KPI mot 2,0% så det är kanske inte så konstigt... Finns ju få centralbanker som varit så duvaktiga som den svenska de senaste decennierna.

Jo-Be

Forumveteran
Hej

Kanske kommer den andra vågen av coronaviruset att påverka den Thailändska valutan i förhållande till kronan, prognoser tyder på att Thailand kan komma att drabbas ganska hårt ekonomiskt.

Mvh isan lover

Prata med frun igår och hon nämnde att Amuang Chonburi är nerstängt, dottern får skolning över internet och måste stanna hemma, rörelsefriheten är begränsad för alla vuxna och de har hittat kloning på corona viruset, i Ban Beung där vi huserar.

PanPan

Forumveteran
Prata med frun igår och hon nämnde att Amuang Chonburi är nerstängt, dottern får skolning över internet och måste stanna hemma, rörelsefriheten är begränsad för alla vuxna och de har hittat kloning på corona viruset, i Ban Beung där vi huserar.
Sista 2 dagarna har jag kört från Banglamung till Pattaya, vart på 2nd road, beachroad, pattayaklang, theprasith, pattayathai och darkside.
Inte en enda kontroll eller rörelsebegränsing runt där iaf, kan röra dig fritt dock skall du röra dig från röd provins till annan så behövs intyg.
Men ja alla skolor är stängda pga senaste vågen och man rekomenderar folk att röra på sig mindre och det märks på vägarna, går lite snabbare att ta sig fram nu.
Annars har börsen gått som tåget här nere det sista och setindex är uppe nära samma siffror som innan pandemin.

PanPan

Forumveteran
Sista 2 dagarna har jag kört från Banglamung till Pattaya, vart på 2nd road, beachroad, pattayaklang, theprasith, pattayathai och darkside.
Inte en enda kontroll eller rörelsebegränsing runt där iaf, kan röra dig fritt dock skall du röra dig från röd provins till annan så behövs intyg.
Men ja alla skolor är stängda pga senaste vågen och man rekomenderar folk att röra på sig mindre och det märks på vägarna, går lite snabbare att ta sig fram nu.
Annars har börsen gått som tåget här nere det sista och setindex är uppe nära samma siffror som innan pandemin.
Eller finns en kontroll på Sukhumvith i höjd med Naklua men båda gånger jag kört förbi har alla suttit under tält vid vägkanten och kollat i tel, dom ställer väl sig upp och kontrollerar när reportar kommer förbi ;)

Jo-Be

Forumveteran

Jodå! Frugan sa det till mig och hon som har jobb att utföra i Leam Cha Bang där kommer hon inte in utan papper på friskhet, hon väntar på sitt men vi har även våra inhyrda arbetare som också måste ha papper på friskhet, det kostar oss pengar utan att ha några utförda jobb som inbringar inkomst och man kan inte säga till kunden att stå för kostnaden, även fast det dem som säger att det ska vara så.

PanPan

Forumveteran
Jodå! Frugan sa det till mig och hon som har jobb att utföra i Leam Cha Bang där kommer hon inte in utan papper på friskhet, hon väntar på sitt men vi har även våra inhyrda arbetare som också måste ha papper på friskhet, det kostar oss pengar utan att ha några utförda jobb som inbringar inkomst och man kan inte säga till kunden att stå för kostnaden, även fast det dem som säger att det ska vara så.
Vad bor hon då jag bor vid Laemchabang och som sagt kört ner till Pattaya 2 dagar i rad och hem utan problem.
Finns inga order om rörelsebegränsningar inom provinsen, bor hon utanför provinsen då eller?
För hela provinsen är en red zone så skall du lämna den så behövs som jag skrev ett intyg.
Bor du inom provinsen Chonburi och bara rör dig inom finns inget sånt krav i nuläget som jag läst eller märkt av.
Det som står i tidningarna är att man skall ha intyg för att röra sig mellan provinser i röd zone inte inom.

Jo-Be

Forumveteran
@PanPan , läs mina tidigare inlägg så har du svar på samtliga av dina frågor.

Jodå! Frugan sa det till mig och hon som har jobb att utföra i Leam Cha Bang container hamnen där kommer hon inte in utan papper på friskhet, hon väntar på sitt men vi har även våra inhyrda arbetare som också måste ha papper på friskhet, det kostar oss pengar utan att ha några utförda jobb som inbringar inkomst och man kan inte säga till kunden att stå för kostnaden, även fast det dem som säger att det ska vara så.
Vad bor hon då jag bor vid Laemchabang och som sagt kört ner till Pattaya 2 dagar i rad och hem utan problem.
Finns inga order om rörelsebegränsningar inom provinsen, bor hon utanför provinsen då eller?
För hela provinsen är en red zone så skall du lämna den så behövs som jag skrev ett intyg.
Bor du inom provinsen Chonburi och bara rör dig inom finns inget sånt krav i nuläget som jag läst eller märkt av.
Det som står i tidningarna är att man skall ha intyg för att röra sig mellan provinser i röd zone inte inom.
Ok?

PanPan

Forumveteran

Ok?
Ja så tillhör hon Chonburi då så är frågan har hon missförstått informationen och tror hon behöver intyg för att resa inom provinsen.
Intyget som behövs för att lämna Chonburi gäller provinsen inte distriktet och Laem Chabang tillhör Chonburi, så låter skumt då jag som sagt vart ute och kört både igår och idag.
Infon säger att intyg behövs för att resa utanför Chonburi men som sagt det är provinsen och inte distriktet Chonburi.
Sen är Laem Chabang och Sriracha det värst smittade i Chinburi inte Pattaya som många kanske trott här.
Verkar som smittan vart värst runt industriområdena här. Men möjligt dom har egna lokala regler där annars för Norr om Laemchabang har jag inte vart.

PanPan

Forumveteran

Ok?
Som sagt mellan provinser, du kan ringa till din fru och berätta att inom provinsen är det fritt att resa och hon har lov att åka ner till Laem Chabang då båda tillhör Chonburi.

Isan Lover

Forumveteran
Ja det är en jävla tur att inte politiker kan blanda sig in i penningpolitiken.
Att Sverige har haft har en lågt värderad krona är väl först och främst fackets fel. Någon stans måste det ju kompenseras för att de skall bli nöjda.

Jag håller med dig i nästan allt du skriver. Men ibland undrar jag om du överhuvudtaget har någon egen uppfattning.

Hej

Ja jag tillhör den äldre generation som anser att man är i en bättre situation ju mindre lån man har och ju mer man har på kontot, det är visserligen ett gammalmodigt tänkande idag, nu är det bara höga lån, ständig tillväxt och ökad konsumtion som gäller.

Mvh isan lover

soysanwan

Forumveteran
Hej

Mvh isan lover
Ett problem är att olika partier utnyttjar situationen med röstfiske med at utlova massvis med utdelningar av penningstöd. Här tävlar alla partier om att vara villigast med utdelningar. allt utan analys om det är kostnadseffektivt. Det här lär inte hjälpa upp Kronans värde i förhållande till Bathen.
Här utdelas det stöd mera för att det är populärt än att det behövs. Att många får mera än de behöver ser vi på bostadspriser och aktiekurser som blir orealistiskt höga eftersom det är många som inte har något vettigt att göra av med dom.
Det har tyvärr utvecklats en ansvarslös kultur att köpa röster i den svenska politiken.

Liknande trådar

Topp