Jag förstår inte detta med att bli blåst.
Man har väl valt att ge bort sina pengar? För inte traskar lilla Noi in på din bank ock stjäl dem?
Att man är naiv och blåögd, visst... men då är man även dum och korkad! Lilla Noi 19år gammal, vacker som en sommarnatt har absolut inget intresse av 57åriga Geir utöver penningar, förstår man inte det, ja då är man riktigt korkad.
Så vem blåser vem? Lilla Noi offrar sina bästa år på att ta hand om en gammal gubbe. Städa, tvätta, laga mat, underhålla och göra allt han vill... plus sängkammarens aktiviteter...
Hon är nu ett tjänstejon till Geir, nog skall hon ha lön? 10.000 i månaden för allt det husliga plus 1.000 för varje gång han kladdar på henne. Totalt ca 40.000 i månaden är således rimligt.
Hon tjänar honom väl i många år, men när lönen minskar, minskar tjänsterna. För att tillslut upphöra helt. Jag jobbar inte gratis varför skall Lilla Noi göra det?
Det finns massor med skräckhistorier, men tittar man på dem nyktert. Vem har blåst vem?
Finns några få män jag kan tycka synd om, ensamma, osäkra, och trånande efter kärlek. De ger allt av sig själva till varje kvinna som närmar sig, för de vill så gärna bli älskade. De kan lätt bli utnyttjade.
Vad gäller resten, de köper sig ett tjänstejon men klär upp henne till brud. För att senare bli irriterad när tjänstejonet byter till en ny storbonde som erbjuder mer lön.