Vad tror ni om detta (Skickade tjejen 18000 bath, nu vill hon ha mer)

 
Kladdar han eller tafsar han? En ENORM skillnad enligt högt uppsatt jurist ;)
Om jag skulle behöva betala 1000 sek för varje gång jag klämde på/kladdade på/klappade på rumpan eller kom med diverse sexuella anspelningar till min sambo så skulle jag blåsa min lön på högst en dag. Men man kanske kan få mängdrabatt?
Om vi håller oss till regelrätt kopulation så skulle väl lönen räcka någon vecka i vilket fall!
 
Om jag skulle behöva betala 1000 sek för varje gång jag klämde på/kladdade på/klappade på rumpan eller kom med diverse sexuella anspelningar till min sambo så skulle jag blåsa min lön på högst en dag. Men man kanske kan få mängdrabatt?
Om vi håller oss till regelrätt kopulation så skulle väl lönen räcka någon vecka i vilket fall!

En riktig pippekanin med andra ord.

BTT
 
Isaan har tydligen skrivit 747 inlägg. Jag har bara läst en bråkdel av dem men en rimlig uppskattning är nog ändå att runt 740 av dem har varit olika varianter av att försöka övertyga oss om vattnets betydelse för sjöfarten. Så nu vet vi alltså, tack vare den muntre norrmannen, att horder av naiva äldre västerlänningar blir lurade på sina förmögenheter av unga luriga thaikvinnor.

Och, det är säkert sant, det finns andra gamla skrivbordskrigare som också vigt sina liv åt denna sedelärande berättelse. Jag har dock lyckats leva här i 23 år utan att en endaste gång höra talas om denna skräckberättelse i verkliga livet. Jag måste ändå vara/varit bekant med över 100 utlänningar som är giftiga med thailändskor och de i sin tur bekanta med ytterligare hundratals. Även om det blir en del överlappningar och några som inte känner till enskilda fall så är det ändå runt 10,000 utlänningar utan ett endaste fall av det Isaan verkar uppleva dagligdags.

Kanske lever vi under olika kokosnötter eller så har Isaan snöat in sig som en eremit på Hardangervidda.

Glöm inte dina övriga bekantskaper inom adel och kungahus. :))

BTT
 
Isaan har tydligen skrivit 747 inlägg. Jag har bara läst en bråkdel av dem men en rimlig uppskattning är nog ändå att runt 740 av dem har varit olika varianter av att försöka övertyga oss om vattnets betydelse för sjöfarten. Så nu vet vi alltså, tack vare den muntre norrmannen, att horder av naiva äldre västerlänningar blir lurade på sina förmögenheter av unga luriga thaikvinnor.

Och, det är säkert sant, det finns andra gamla skrivbordskrigare som också vigt sina liv åt denna sedelärande berättelse. Jag har dock lyckats leva här i 23 år utan att en endaste gång höra talas om denna skräckberättelse i verkliga livet. Jag måste ändå vara/varit bekant med över 100 utlänningar som är giftiga med thailändskor och de i sin tur bekanta med ytterligare hundratals. Även om det blir en del överlappningar och några som inte känner till enskilda fall så är det ändå runt 10,000 utlänningar utan ett endaste fall av det Isaan verkar uppleva dagligdags.

Kanske lever vi under olika kokosnötter eller så har Isaan snöat in sig som en eremit på Hardangervidda.
Tydligen är fenomenet inte så vanligt som vissa vill få det till.
 
Jag förstår inte detta med att bli blåst.

Man har väl valt att ge bort sina pengar? För inte traskar lilla Noi in på din bank ock stjäl dem?

Att man är naiv och blåögd, visst... men då är man även dum och korkad! Lilla Noi 19år gammal, vacker som en sommarnatt har absolut inget intresse av 57åriga Geir utöver penningar, förstår man inte det, ja då är man riktigt korkad.

Så vem blåser vem? Lilla Noi offrar sina bästa år på att ta hand om en gammal gubbe. Städa, tvätta, laga mat, underhålla och göra allt han vill... plus sängkammarens aktiviteter...

Hon är nu ett tjänstejon till Geir, nog skall hon ha lön? 10.000 i månaden för allt det husliga plus 1.000 för varje gång han kladdar på henne. Totalt ca 40.000 i månaden är således rimligt.

Hon tjänar honom väl i många år, men när lönen minskar, minskar tjänsterna. För att tillslut upphöra helt. Jag jobbar inte gratis varför skall Lilla Noi göra det?

Det finns massor med skräckhistorier, men tittar man på dem nyktert. Vem har blåst vem?

Finns några få män jag kan tycka synd om, ensamma, osäkra, och trånande efter kärlek. De ger allt av sig själva till varje kvinna som närmar sig, för de vill så gärna bli älskade. De kan lätt bli utnyttjade.

Vad gäller resten, de köper sig ett tjänstejon men klär upp henne till brud. För att senare bli irriterad när tjänstejonet byter till en ny storbonde som erbjuder mer lön.
Ser inget fel i ditt resonemang.
I de här fallen så finns det bra och dåliga arbetsgivare. Har sett ett fall hll här i Sverige där hon var fattigare än när hon kom till sverige efter arbetsgivarens död. Då menar jag äldre och mindre attraktiv för arbete.
Ett annat fall satte han henne på arbete på fabrik för att hjälpa till att betala hans skulder. När skulderna var betalade så sparkade han ut henne.

Håller med om att det tyder på grov dubbelmoral att bli förbannad när tjänstehjonet byter till sig vettigare villkor. Alldeles för många ser de här kvinnorna som sina personliga slavar.
 
Om jag skulle behöva betala 1000 sek för varje gång jag klämde på/kladdade på/klappade på rumpan eller kom med diverse sexuella anspelningar till min sambo så skulle jag blåsa min lön på högst en dag. Men man kanske kan få mängdrabatt?
Om vi håller oss till regelrätt kopulation så skulle väl lönen räcka någon vecka i vilket fall!
Har kvinnornas lön sjunkit så mycket. För trettio är sedan var jag med om att en hämtade ut 1500 på bankomaten för att betala för det nöjet. Räkna sedan om med inflationen så tyder det på en stor lönesänkning för det arbetet.
 
Har kvinnornas lön sjunkit så mycket. För trettio är sedan var jag med om att en hämtade ut 1500 på bankomaten för att betala för det nöjet. Räkna sedan om med inflationen så tyder det på en stor lönesänkning för det arbetet.

Kanske de bara ville ha extra bra betalt för att ta sig an dig? Behöver ju inte vara någon generell prislista de går efter.
 
Som det borde vara!

En bättre länk som inte är låst.

 
 

Liknande trådar

L
Svar
4
Visningar
2 K
litto-58
L
W
Svar
0
Visningar
1 K
whitepointer67
W
W
Svar
5
Visningar
2 K
Feggeliano
F
 
Tillbaka
Topp