Thailand easy acces membership 500k bath.

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

anonymous

Gäst
Kanske skulle fixa sig ett Thailand Elite card easy acces membership 5 års Visum om det blir krångel med immigration efter den 12te Augusti. Eller gifta sig undra vilket som är billigast ;) 500 000 bath kostar det kortet.

Någon här som har ett sådant kort eller känner någon som har.

http://www.thailandelite.com/glimpse.php#Privileges
 
Det borde vara all idé för din del att skaffa ett sånt. Rena lyxen för tusan med transport ända från gaten hem. Reser man var fjärde vecka så...

Kostar förvisso en slant men det kostar ju att ligga på topp.
emoji6.png


Men det ena utesluter inte det andra vad gäller giftermål.
emoji1.png
 
Jo, men man får räkna in alla kostnader om det skulle bli krångel och dom blir striktare på studentvisa med och man verkligen måste sätta sig på skolbänken.
Ett studentvisa och lärarledd utbildning på skola 56 000 bath om året, 1200 bath varje gång jag lämnar landet, taxiresorna till och från flygplats det är 370 000 bath på 5 år, + alla rabbater du får på hotell restauranger etc.... Kommer kanske inte upp i den summan men inte så långt ifrån på 5 år.
 
Läste på Thaivisa en där räknade på att han la ca. 100k bath per år på VISA runs etc. Så för många kan det vara ett alternativ.
 
Giftermål blir det i slutändan om allt känns rätt men ja låter det ta sin tid så jag är säker på att det är rätt denna gången.
 
"Jonas " sa:
Giftermål blir det i slutändan om allt känns rätt men ja låter det ta sin tid så jag är säker på att det är rätt denna gången.
Det är definitivt klokt. Jag var snabb när jag gifte mig och det blev lyckosamt. Men så är det ju inte för alla.
 
Det verkar vara billigare att uppgradera sig till högsta nivån.
Då behöver man bara betala moms på 1,5 mille.
Går man in på högsta nivån så blir det att betala moms på 2mille.

sss.JPG
 
men ja låter det ta sin tid så jag är säker på att det är rätt denna gången. :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: ;)
 
Varför skola för 56000 ?
Jag betalade 25000 och då ingick 4 tim lärarledda lektioner i veckan och allt jobb med visat.
 
"bson " sa:
Varför skola för 56000 ?
Jag betalade 25000 och då ingick 4 tim lärarledda lektioner i veckan och allt jobb med visat.

Ok, dom skolorna jag kollat på hær i Pattaya så før det priset du sæger så ær det sjælvstudier men lærare behjælplig om man behøver det och arbete med visa 26000m bath.
Och skall dom bli strængare nu som dom sæger så kanske inte det ær tillåtet længre utan du måste sætta dig i ett klassrum och verkligen studera då kostar det 56000 bath.
Men du kanske gick i en klass med flera då går priset ner men det kan ju inte jag gøra pga. hur jag arbetar utan jag får ju ha studier anpassade efter mig så privat studier.
 
Ja det va en klass med flera elever, va 6 st den gången jag gick dit sen kan man säga att jag skolkade resten :D
 
Ja då är det skillnad, då förstår jag ditt pris mitt grundar sig på klass med en elev privat lärare som anpassar sig efter mig och då jag kan.
4 elever så tror jag det var nere på 30k ju fler elever ju billigare.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp