Den rekordstarka Bath:en

Kronan kommer nog fortsätta dala, blir nog många som får ställa in sin planerade utlandsresa till vinter.
Reallönerna nere på 2015 nivå.

Inflationen har ätit upp sju års löneökningar – ”Pengarna räcker till mindre”​

Hög arbetslöshet, fallande krona och ytterst beskedlig tillväxt efter åtta år med socialdemokratiska regeringar.

Det finns alltså ingen anledning att ha högt förtroende för statsminister Magdalena Anderssons ekonomiska politik.

Och den är ändå hennes expertområde.

Kronan kommer nog fortsätta dala, blir nog många som får ställa in sin planerade utlandsresa till vinter.
Reallönerna nere på 2015 nivå.

Inflationen har ätit upp sju års löneökningar – ”Pengarna räcker till mindre”​

Hög arbetslöshet, fallande krona och ytterst beskedlig tillväxt efter åtta år med socialdemokratiska regeringar.

Det finns alltså ingen anledning att ha högt förtroende för statsminister Magdalena Anderssons ekonomiska politik.

Och den är ändå hennes expertområde.

Säg inte det, stäng av strömmen och gå plus på en utlandssemester i vinter.

Ingen större fara då svenskar hade det bra ställt även 2015 och inflationen är minst lika stor i hela världen.

Säg inte det, stäng av strömmen och gå plus på en utlandssemester i vinter.

Ingen större fara då svenskar hade det bra ställt även 2015 och inflationen är minst lika stor i hela världen.
Läs artikeln istället, Sverige går det sämst för i Europa.
Inflation plus en krona som rasar i värde, allt importerat blir dyrare att handla när man betalar med sek, inflation plus kronras.
Sek är mindre värd i utlandet, är ju ingen hårdvaluta precis.
Med en svag krona och tex inflationen som är i Thailand så är den inte mycket värd.
Är en svensk beredd åka på semester och lägga motsvarande 19,93sek för en öl i butik.

Inflation plus en krona som rasar i värde, allt importerat blir dyrare att handla när man betalar med sek, inflation plus kronras.
Med en svag krona och tex inflationen som är i Thailand så är den inte mycket värd.
Är en svensk beredd åka på semester och lägga motsvarande 19,93sek för en öl i butik.
Kursen Sek-Thb ligger fortfarande på samma nivåer som 2019-2020.

Liten påverkan i Thailand men semestra inte i USA.

Kursen Sek-Thb ligger fortfarande på samma nivåer som 2019-2020.

Liten påverkan i Thailand men semestra inte i USA.
Att den ligger på samma nivå som 19-20 bottenåren är inget bra betyg när thb samtidigt är rekordlåg.
Sen har det varit kraftiga prisökningar i Thailand i år, så är stor skillnad...
Mot andra valutor rasar sek också, den var starkare än nok ett tag, nu är nok 7,5% starkare än sek.
Scotland, Eng, Danmark och Norge var dyrt när man räknade om till sek.
Men det var rätt billigt i Sverige eftersom jag handlade med THB som grund.

Att den ligger på samma nivå som 19-20 bottenåren är inget bra betyg när thb samtidigt är rekordlåg.
Sen har det varit kraftiga prisökningar i Thailand i år, så är stor skillnad...
Mot andra valutor rasar sek också, den var starkare än nok ett tag, nu är nok 7,5% starkare än sek.
Scotland, Eng, Danmark och Norge var dyrt när man räknade om till sek.
Men det var rätt billigt i Sverige eftersom jag handlade med THB som grund.
Ja Norge sitter på naturgas och olja.
Självklart stärker det NOK men Norge är inget billigt land.

Prisökningar i Thailand verkar ändå vara lägre än andra länder i ASEAN.

Ja Norge sitter på naturgas och olja.
Självklart stärker det NOK men Norge är inget billigt land.

Prisökningar i Thailand verkar ändå vara lägre än andra länder i ASEAN.
Jag vet inget om prisökningen i andra ASEAN länder, påverkar inte mig så ointresserad.
Dock var en kompis i Malaysia hela vintern fram till April och han sa att bensinen var mycket billigare där.
Jag räknade på varor i Big-C i en annan tråd och jämförde början av året och innan jag gick på sjön, 10-20% prisökning på varor i butik.
Jag är prismedveten och jämför samt kollar på prislappen, inte bara lägger i kundvagnen och priserna har ökat rätt rejält på matvaror sista året.
Dock har regeringen infört subventioner för att hålla nere bränsle och energipriser och skall göra så fram till årsskiftet stod det i BP igår.

Screenshot_20220902-102725.png

Efter Putin elen kommer Putin kronan.

Det är fler än en ekonom som påstår att det är Putin som håller i taktpinnen och europas länder dansar i otakt.

EUR har sin lägsta nivå mot USD på väldigt lång tid.

Det är fler än en ekonom som påstår att det är Putin som håller i taktpinnen och europas länder dansar i otakt.

EUR har sin lägsta nivå mot USD på väldigt lång tid.
Och sek står lägsta mot Euro sen Mars 2020, finns nog fler anledningar när sek rasar mer än dom flesta andra valutor.
USA har också rekordhöjt räntan och väntas höjas med 0,75% snart igen och fed var i senaste talet fortsatt hök gällande räntehöjningarna i USA.

Hej

Du glömmer att dom flesta Svenskar bor i Sverige.

Sen kan man ju välja vilka länder man reser på semester till och köper sin öl.

Mvh isan lover,

Tillbaka
Topp