Den rekordstarka Bath:en

Thailand, Filippinerna, Malaysia, Indonesien, Vietnam tillhör topp 20 listan på dom drivande länderna för den ekonomiska tillväxten i världen 2019.

2024 så förutspår man fortsatt att Thailand, Filippinerna, Malaysia och Indonesian är kvar på topp 20.
Vietnam ramlar ur listan 2024.

Sverige är inte med, få Europeiska länder överhuvudtaget med.
Ja som sagt vi får nog vänja oss och förbereda oss på sämre kurs.

Thailand, Filippinerna, Malaysia, Indonesien, Vietnam tillhör topp 20 listan på dom drivande länderna för den ekonomiska tillväxten i världen 2019.

2024 så förutspår man fortsatt att Thailand, Filippinerna, Malaysia och Indonesian är kvar på topp 20.
Vietnam ramlar ur listan 2024.

Sverige är inte med, få Europeiska länder överhuvudtaget med.
Ja som sagt vi får nog vänja oss och förbereda oss på sämre kurs.

Hej

Att tillväxten kommer att vara högre I nästintill U-länder jämfört med sedan länge etablerade I-länder i Europa är ju bara naturligt, hur dom länder du räknade upp kommer att utvecklas beror mer på vad dom kommer att använda tillväxten till och om alla kommer att få ta del av den, det är i nuläget inte alls säkert och då ökar nog risken för social oro och politiska konflikter.

Mvh isan lover

Hej

Att tillväxten kommer att vara högre I nästintill U-länder jämfört med sedan länge etablerade I-länder i Europa är ju bara naturligt, hur dom länder du räknade upp kommer att utvecklas beror mer på vad dom kommer att använda tillväxten till och om alla kommer att få ta del av den, det är i nuläget inte alls säkert och då ökar nog risken för social oro och politiska konflikter.

Mvh isan lover
Du får läsa artikeln. I-länder som England, Tyskland, USA, spanien var med på listan.
Artikeln ligger i länk i inlägget, läs där vad dom skriver istället för att spekulera i vad dom skriver ;)

Hej

Mvh isan lover
Och jag skrev inte att dom kommer utvecklas mest det är topp 20 lista på länder som kommer vara drivande av världstillväxten.

Hej

Själv ser jag EU som en framgång och stor fördel, främst när det gäller resandet där man nu slipper visa pass och stå i köer vid passkontroller inom EU, sen är det mycket lättare att jobba inom EU än det var förr, man behöver ex.vis inte en tulldeklaration för verktyg och export av reservdelar o.s.v, det är bara att packa och ge sig av samma dag och utföra jobbet, förr kunde bara pappersarbetet innan man kom iväg ta dagar.

Har själv ingen förståelse alls för att andra uppenbarligen saknar alla gränser, pass och till kontroller i europa, enligt mig var det en enorm befrielse den dag alla dessa kontroller upphörde och Europa öppnades upp, själv saknar jag inte alls det system som rådde förr, det gjorde bara resandet besvärligare, tog längre tid och orsakade problem, ta bara om jag behövde reservdelar i ex.vis Italien, dom skickade dessa tillsammans med exportdeklaration o.s.v ifrån Sverige, sen kunde dom fastna i den Italienska tullen i 3-4 dagar innan vi kunde få dom och göra vårt jobb, så ett flygplan kunde bli kvar på marken i 3-4 dagar extra bara p.g.a trögheten innan EU bildades, nu går allt på en dag.

Sen är ju EU i grunden ett fredsprojekt och det har EU ju fungerat alldeles utmärkt som, vem vill ha fler krig?

Mvh isan lover
[/QUOTE]

För min del så visar jag hellre passet vid gränser än att vara med och betala för det överstatliga bidragsfiaskot EU, det enda som jag ser som en fördel är att jag får hålla 80km/h med släp efter bilen då är jag ändå uppväxt med att kunna besöka grannlandet utan att ha ett pass.

Han verkar inte sugen på att sänka räntan, han verkar inte gilla att I-länderna sänker räntan det utsätter U-länderna för problem med starkare valutor.

?? Går du aldrig ut i Thailand eller håller du bara till i en och samma by?
Var du en går i Thailand, butiker, banker, byggplatser, hotell, skolor etc etc så dominerar kvinnorna och är en klar majoritet.
Det är yngre kvinnor som kanske inte har barn ännu och har dom barn då får mormor rycka in, sen finns nån typ dagis/förskola. Sällsynt med en man som har en knippe barn hängandes i byxlinningen.

?? Går du aldrig ut i Thailand eller håller du bara till i en och samma by?
Var du en går i Thailand, butiker, banker, byggplatser, hotell, skolor etc etc så dominerar kvinnorna och är en klar majoritet.

Ja det verkar vara kvinnorna som håller upp det här landet även om det oftast styrs av gamla stofiler som fick jobbet pga farsans kontakter/släktingar.
En generationsfråga som troligen snabbt kommer förändras framöver.

/ SatanG

Du får läsa artikeln. I-länder som England, Tyskland, USA, spanien var med på listan.
Artikeln ligger i länk i inlägget, läs där vad dom skriver istället för att spekulera i vad dom skriver ;)

Hej

Du har rätt i att två europeiska länder var med på listan, Tyskland och Storbritannien men det var ändå på en blygsam nivå med en tillväxt på 1.6%, USA däremot sticker ju ut om man ser det som ett I-land men det är ju nästan mer en världsdel än ett land och dessutom i många avseenden mer likt ett U-land, tänker då på medellivslängden som ex.vis är högre i ett fattigt U-land som Costa Rica, dom fattiga i USA är dessutom betydligt fattigare än sina kollegor i U-landet. Costa Rica.

Mvh isan lover

Hej

Du har rätt i att två europeiska länder var med på listan, Tyskland och Storbritannien men det var ändå på en blygsam nivå med en tillväxt på 1.6%, USA däremot sticker ju ut om man ser det som ett I-land men det är ju nästan mer en världsdel än ett land och dessutom i många avseenden mer likt ett U-land, tänker då på medellivslängden som ex.vis är högre i ett fattigt U-land som Costa Rica, dom fattiga i USA är dessutom betydligt fattigare än sina kollegor i U-landet. Costa Rica.

Mvh isan lover
Det står fortsatt driver of global growth GDP.
Det handlar inte om ekonomisk utveckling av något land från en period till en annan.
Du förstår väl skillnaden?
Dom här länderna är på topp 20 att stå för den globala tillväxten GDP,.

GDP stands for "Gross Domestic Product" and represents the total monetary value of all final goods and services produced (and sold on the market) within a country during a period of time (typically 1 year). GDP is the most commonly used measure of economic activity.

Det står fortsatt driver of global growth GDP.
Det handlar inte om ekonomisk utveckling av något land från en period till en annan.
Du förstår väl skillnaden?
Dom här länderna är på topp 20 att stå för den globala tillväxten GDP,.

GDP stands for "Gross Domestic Product" and represents the total monetary value of all final goods and services produced (and sold on the market) within a country during a period of time (typically 1 year). GDP is the most commonly used measure of economic activity.

Hej

Då blir det ju lite annorlunda.

Mvh isan lover

Tillbaka
Topp