Den rekordstarka Bath:en

 
Hej

Helt rätt, det finns ingen logik i det förhållande som har rått mellan kronor och bath alls.

Det speglar nog mer resultatet av en undervärderad och en övervärderad valuta

Mvh isan lover
I motsats till Sverige har Thailand inte minusränta. Det här är en delförklaring till att bathen är så stark. dessutom kräver finansieringen av Thailands infrastrukturprojekt hög upplåning av kapital vilket bidrar till inflödet av valuta till Thailand vilket också höjer kursen. Vi kan nog se en omvänd effekt når lånen skall betalas.
 
Förr fanns folk som stämplade hur länge som helst. Det var väl i vissa fall ett heltidsjobb att hålla sig undan alla åtgärder. Hur det fungerar nu vet jag inte.
Beror på hur datakunnig man är. Idag är det bara hur man rapporterar. titta in på AF med flera månaders mellanrum. Betydligt svårare för den som inte behärskar tekniken. för de flesta är det bara reglerna för förlängning som har skärpts
 
Varför skulle thailändare vara bättre på att plocka bär i Sverige än någon annan? Inte så många år sedan svenska ungdomar plockade bär...

Du tror inte att folk hittar lite energi och får upp farten om deras försörjning är avhängig deras förmåga att utföra ett arbete?

Hej

Har du själv gått med krökt rygg i skogen 8-12 timmar om dagen?

Du får detta att låta så enkelt så jag måste därför ställa den frågan till dig, för det är väl inte så att du bara fantiserar om om hur det i själva verket är och tycker är lämpligt för andra utan egen erfarenhet ?

Mvh isan lover
 
Hej

Har du själv gått med krökt rygg i skogen 8-12 timmar om dagen?

Du får detta att låta så enkelt så jag måste därför ställa den frågan till dig, för det är väl inte så att du bara fantiserar om om hur det i själva verket är och tycker är lämpligt för andra utan egen erfarenhet ?

Mvh isan lover

Nä jag har gått på fält på odling istället. Jag har även kört 15-timmars pass med att stapla 35kg lådor med fisk från golvnivå till över huvudet.

Nu sitter jag bara på kontoret vid datorn. Är faktiskt stressigare... Även sämre för hälsan.

Förövrigt är det du som tycker att det är lämpligt för vissa etniciteter och inte andra. Jag förespråkade att jobben skulle gå till behövande i Sverige oavsett etnicitet istället för att importera genetiskt överlägsna bärplockare...
 
Apropå räntehöjningen i Sverige till noll % är så gott som klart. Inflationen landade på exakt på RB s gissning.
Så troligtvis fortsätter förstärkning av Sek.
Få se hur det går för bath.
Hur det ska gå för Bahten är det delade meningar om..

 
Hej

Ja det får gärna både DO och alla andra gärna höra, jag står för den åsikten och anser mig dessutom ha goda skäl för att anta det jag säger.

Jag har ju själv fyllt 61 år nyligen och tränar ett gäng 12 åriga pojkar i fotboll, jag klarar själv 100 armhävningar och sit-ups, men med killarna får vi nöja oss med 30-50 st, jag kan lyfta min något överviktiga kropp åtskilliga gånger på en bom, hoppar över bockar och plintar utan hjälp av en trampolin o.s.v.

Men killarna som jag tränar väger ungefär 35-45 Kg och där är det kanske 2-3 som kan hänga med mig som pensionär, många kan inte lyfta sin egen vikt på en bom en enda gång, en del liknar mer en hängmatta än en planka när dom gör armhävningar, dom får knappt upp magen ifrån golvet.

Samma sak i kommunen, tar vi in unga killar så dröjer det bara timmar eller dagar innan dom har ont i ryggen, en del ger helt enkelt upp och kommer inte tillbaka efter en sjukskrivning, alternativt bara slutar komma, kvar blir vi som är upp i åren, vi arbetar tyngre och får mer gjort ensamma mer än två 18 åringar klarar tillsammans, då pratar vi Svenska ungdomar och inte flyktingar.

Så att skicka ut dessa i skogen är en ren utopi, dom flesta skulle nog inte ens hitta tillbaka igen och gjorde dom det så hade det med största sannolikhet blivit sjukskrivning eller så hade dom sagt upp sig.

Mvh isan lover
Skulle vilja se dig göra 100 armhävningar i ett svep, tror inte en sekund på att du fixar det.
 
Skulle vilja se dig göra 100 armhävningar i ett svep, tror inte en sekund på att du fixar det.

Hej

Under väldigt många år hade jag det som vana att göra just 100 armhävningar och 100 sit-ups varje morgon innan jag gick till jobbet, jag klarade även 40 på en arm, men numera delar jag upp armhävningarna på 2x50, sit-ups är det fortfarande inga problem att göra 100 i sträck, det klarar min pojk på 12 år också.

Mvh isan lover
 
Hej

Under väldigt många år hade jag det som vana att göra just 100 armhävningar och 100 sit-ups varje morgon innan jag gick till jobbet, jag klarade även 40 på en arm, men numera delar jag upp armhävningarna på 2x50, sit-ups är det fortfarande inga problem att göra 100 i sträck, det klarar min pojk på 12 år också.

Mvh isan lover
Ah så nu gör du en pudel till 50 armhävningar.
Som vanligt då, mycket snack men dålig fakta koll...
Tror inte en sekund på att du någonsin gjort 100st i ett svep.
Du har umgåtts för mycket med Thai, bara det låter bra så kvittar det hur sant det är.
 
 
 
Tillbaka
Topp