Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hur? Ett land som har tappat sin bnp med 20% och inget stabilitet i politiken.Kollat future prediction thb kommer enligt den sakta stärkas mot usd dom kommande 4 åren.
![]()
DOLLAR TO BAHT FORECAST 2025, 2026, 2027 - 2029
USD to THB forecast for 2025, 2026, 2027, 2028 and 2029. Dollar to Baht converter. USD to THB predictions with open, high, low and close rates are in tables. Current Dollar to Baht exchange rate and its trend outlook.longforecast.com
8,4% räknar Thailand att gå tillbaks ekonomiskt i år, det är lägre än eu och euro länderna som räknas gå tillbaks mer.Hur? Ett land som har tappat sin bnp med 20% och inget stabilitet i politiken.
Idag pratade jag med en leverantör från Kina som tillverkar i Thailand, deras företag har tappat 40% i Thailand.
Det stod överallt att 20% av Thailands BNP kommer från turismen, när ingen turist kommer hur går man bak bara 8%?8,4% räknar Thailand att gå tillbaks ekonomiskt i år, det är lägre än eu och euro länderna som räknas gå tillbaks mer.
Var du får att ekonomin skulle gå tillbaks 20% vet jag inte, har du gjort den uträkningen själv?
Dom hade turism 2 av dom viktigaste månaderna på året Januari-Februari och även en bit in på Mars.Det stod överallt att 20% av Thailands BNP kommer från turismen, när ingen turist kommer hur går man bak bara 8%?
Det stod överallt att 20% av Thailands BNP kommer från turismen, när ingen turist kommer hur går man bak bara 8%?
Du brukar ju själv hänvisa till world bank och liknande, litar du inte på dom nu när det inte passar dig?Hej
Där har du en poäng, det får man nog vara ekonom för att kunna förklara, även andra branscher har ju också tappat, tänker då ex.vis på exportsektorn.
![]()
Mvh isan lover
Jo du har rätt i, jag tänkte inte på januari och februari som jag själv var där också.Dom hade turism 2 av dom viktigaste månaderna på året Januari-Februari och även en bit in på Mars.
World Bank predicts that Thai economy will contract by 8.3 per cent
![]()
World Bank anticipates Thai economy to contract by 8.3 per cent
Latest Thailand English Online News World Bank predicts that Thai economy will contract by 8.3 per cent Market Watch Main - Thai Enquirer %www.thaienquirer.com
Du brukar ju själv hänvisa till world bank och liknande, litar du inte på dom nu när det inte passar dig?
Sen står inte turismen för 20% av gdp.
Som sagt Jan-Feb och halva Mars var fullt öppet för turism.Hej
Jag vet faktiskt inte vad jag ska tro om det här, tycker att det kommer lite olika bud, Världsbanken har ju inget intresse av att blåsa upp siffrorna, vi får väl facit om några månader, men jag tycker nog som Norrlandsboy att det låter lite märkligt att Turismen tappar så mycket och även exporten utan att den totala GDP påverkas mer än 8.4%.
Mvh isan lover
Det stod överallt att 20% av Thailands BNP kommer från turismen, när ingen turist kommer hur går man bak bara 8%?
Tur att du inte får Norsk lön längre.Nu är ju risken att växelkursen blir ännu sämre.
Nu ökar corona lavinartat i Europeiska länder och dem börjar stänga ner igen.
I våras stängde Thailand ner samtidigt som Europa.
Men denna gång om dom håller det under kontroll och inte öppnar upp för mycket så kan dom hålla fabriker igång.
Behöver inte stänga ner alls om dom inte öppnar upp och börjar importera mer smitta.
Dra fördel av det och producera samt exportera sånt som inte Europeiska länder klarar av att producera nu under lockdown.
Gör dom det smart, kan dom vinna på det.
Nya siffror idag visar på att tillbakagången blir mindre än man trott innan, -7,1%.
Får se på utvecklingen under vintern, som utvecklingen är i Europa nu ser det inte ut att bli en fröjdefull jul.
Japp nästa vecka kommer USD och den kursen har hållt sig.Tur att du inte får Norsk lön längre.![]()
Det har dom iofs gjort innan och svaret då var att riksbanken lyder inte under regeringen, dom tar beslut efter deras riksbanksledningens utvärderingar, som resten av världen väl?Govt asks central bank to manage soaring baht to aid exports.