Den rekordstarka Bath:en

 
Ok , men görs det något åt bathen så kommer vi ju i vårt fall även att se en förbättring .
Frågan är vad dom kan göra, dem sänkte räntan och begränsade hur mycket utländsk valuta man fick föra in, hjälpte ingenting.
Kanske sänker räntan ytterligare men vad hjälper det när alla andra länder med börjar sänka.
 
Läste i Forbes, dom trodde inte Thailand kommer sänka räntan och dom ansåg att Thailand inte borde sänka räntan dom var inte i en situation där det var lämpligt med en räntesänkning skrev dom.
Men men Thailand överaskade ju sist och sänkte, fast hjälpte ju inget gällande valutan.
 
Skulle slå hårt mot bolånetagare läste jag någonstans , jag skiter det , jag har inga lån , och man är ju sig själv närmast
Efter dom senaste industritalen verkar ju bankerna tro på att Sverige kan bli tvungna att sänka räntan igen istället för att höja till årsskiftet.
 
Jag tror som @Mr.Jo att Yngves överraskar marknaden?
När man läser motiveringen på riksbankens 2% mål för inflation så lyder det ungefär så att då är den lättre att mäta, jämfört med en lägre siffra. o_O
Struntprat, det är lika lätt att, eller lättare att mäta 0 än 2.
Så jag kan tycka att detta följandet av inflation har gått över styr, inte bara i Sverige.
Vi får se om det är total dumpning an kronan eller förståndet som talar denna gången.
Har en känsla att de börjar få kalla fötter för ingen trodde väl att Sek skulle bli bottenskrapet i valutakorgen. :rolleyes:
Fast även politikers Ankeborg är en stor delorsak för fallet av kronan. :angel:
Detta plus höjning av sink skatten med 25% svider, det tycks för övrigt i Sverige vara lösning till alla världens problem, att höja skatten plus att hålla SD utanför. :clap_tranparent:
 
Från Thaivisa:
"Thai Baht strong because Bank of Thailand prefers to take in hot money inflows from foreign (Chinese) buyers. It bolsters foreign currency reserves--and lines some pockets. They don't really care about expats, western tourism or exports. And this suits their master, China, just fine."
Antar att detta redan nämnts i tråden, om inte så är det mest sannolika jag tagit del av i denna soppa. I kombination med en usel svensk finanspolitik med en huvudlös hantering av styrräntan så blir vi bara fattigare och fattigare. Samtidigt blir de redan superrika i den thailändska eliten bara rikare. Det drivs med andra ord av egoism på temat "staten och kapitalet, de sitter i samma båt..."
 
Nu kommer @Mr.Jo att pricka rätt.
Yngves höjer räntan och alla ni som inte trott på den svenska kronan får en låååång näsa.
Eller drömmer jag bara har inte ätit mycket idag.
Du har säkerligen ätit för mycket, drömt som vanligt för mycket. Fast jag skulle bli galet förvånad om han inte höjer. Annars kan han börja lera efter ett rep att hänga sig. Så allvarligt är det för Sverige. Det tror jag.
 
Du har säkerligen ätit för mycket, drömt som vanligt för mycket. Fast jag skulle bli galet förvånad om han inte höjer. Annars kan han börja lera efter ett rep att hänga sig. Så allvarligt är det för Sverige. Det tror jag.
Ätit för mycket har jag inte gjort, inte idag iaf.
En soppa på hotellet imorse.
Har ca 3 timma kvar på kontoret och sen hitta något gött att äta ikväll.
 
 
 
Tillbaka
Topp