Den rekordstarka Bath:en

 
Dom slipper köpa blöjor, välling och betala skolor samt allt annat, dom är redan pensionärer och behöver inte pensionsspara och har dom gjort nåt rätt i livet borde dom redan ha betald bostad.
Bara blöjor och välling är runt 3000 kr i månaden.
En pensionär med 30.000 har nog inte mindre än en familj på 4 med 100.000.

Panschisarna har redan pröjsat för allt detta och ska nu njuta frukterna av sitt arbete!
 
Dom slipper köpa blöjor, välling och betala skolor samt allt annat, dom är redan pensionärer och behöver inte pensionsspara och har dom gjort nåt rätt i livet borde dom redan ha betald bostad.
Bara blöjor och välling är runt 3000 kr i månaden.
En pensionär med 30.000 har nog inte mindre än en familj på 4 med 100.000.
Nu drömmer du lite ,inte många som har 30,000 sek månaden ,jag skulle vara glad om jag hade hälften så mycket ,tror det är många som har så illa ställt tyvärr.
 
Hej

Ja det är skit när majoriteten får bestämma. :)

Mvh isan lover
Det får dom ju inte, majoriteten av folket röstade för utträde, nu stoppar politikerna det.
Lite som med kärnkraften i Sverige?

Fast jag tror att hade det varit val idag så hade folket valt att stanna i Europa, den infon dom fick innan om vad ett EU utträde betyder var otillräckligt och många rösta nog efter påtryckningar utan egentligen tänka efter vad dom röstade på.

Idag kan man nog säga att Britterna är bra insatta i vad det betyder, så ett val idag hade varit mer rättvist.

Jag hoppas nåt sker och att dom stannar kvar i EU.
 
Det får dom ju inte, majoriteten av folket röstade för utträde, nu stoppar politikerna det.
Lite som med kärnkraften i Sverige?

Fast jag tror att hade det varit val idag så hade folket valt att stanna i Europa, den infon dom fick innan om vad ett EU utträde betyder var otillräckligt och många rösta nog efter påtryckningar utan egentligen tänka efter vad dom röstade på.

Idag kan man nog säga att Britterna är bra insatta i vad det betyder, så ett val idag hade varit mer rättvist.

Jag hoppas nåt sker och att dom stannar kvar i EU.

Hej

Tror precis som du att ett nytt val gällande EU skulle sluta med att dom blev kvar, det har ju framkommit att många uppgifter inför det förra valet var direkt felaktiga och vilseledande ifrån Brexit anhängarnas sida.

Självklart borde Storbritannien vara kvar, går dom nu ändå ur så kommer med största sannolikhet Skottland att hålla ett nytt val om att lämna Storbritannien, i Skottland är det ju en klar majoritet för EU.

Mvh isan lover
 
Det får dom ju inte, majoriteten av folket röstade för utträde, nu stoppar politikerna det.
Lite som med kärnkraften i Sverige?

Fast jag tror att hade det varit val idag så hade folket valt att stanna i Europa, den infon dom fick innan om vad ett EU utträde betyder var otillräckligt och många rösta nog efter påtryckningar utan egentligen tänka efter vad dom röstade på.

Idag kan man nog säga att Britterna är bra insatta i vad det betyder, så ett val idag hade varit mer rättvist.

Jag hoppas nåt sker och att dom stannar kvar i EU.

Lurig situation. Visst, en majoritet röstade för utträde men nu finns inte den majoriteten längre. Om de 52% som röstade för ett utträde visste hur utträdesavtalet skulle se ut så skulle givetvis heller inte 52% röstat för utträde; väldigt många verkar på fullt allvar ha trott att UK skulle få behålla alla fördelar med EU samtidigt som de slapp alla nackdelar; typ populismens 1A.
 
Lurig situation. Visst, en majoritet röstade för utträde men nu finns inte den majoriteten längre. Om de 52% som röstade för ett utträde visste hur utträdesavtalet skulle se ut så skulle givetvis heller inte 52% röstat för utträde; väldigt många verkar på fullt allvar ha trott att UK skulle få behålla alla fördelar med EU samtidigt som de slapp alla nackdelar; typ populismens 1A.

Det var lika förbaskat 52% som röstade för utträde och då är det bedrägeri av politikerna att inte lösa detta precis som folket som gick till valurnorna beslutade!
 
Det var lika förbaskat 52% som röstade för utträde och då är det bedrägeri av politikerna att inte lösa detta precis som folket som gick till valurnorna beslutade!

Hej

Men det är också viktigt att man ger folket korrekt information inför ett val och så var tyvärr inte fallet här, nu när folk vet att mycket undanhölls, var direkt lögner och vad följderna blir så har ju opinionen svängt, det bör politikerna ta hänsyn till och det gör dom just nu.

Det bedrägeri du talar om begicks enligt mig av dom som for med osanning och lurade väljarna inför folkomröstningen.

Mvh isan lover
 
Hej

Men det är också viktigt att man ger folket korrekt information inför ett val och så var tyvärr inte fallet här, nu när folk vet att mycket undanhölls, var direkt lögner och vad följderna blir så har ju opinionen svängt, det bör politikerna ta hänsyn till och det gör dom just nu.

Det bedrägeri du talar om begicks enligt mig av dom som for med osanning och lurade väljarna inför folkomröstningen.

Mvh isan lover


Berätta det för dina partikompisar!
 
Det var lika förbaskat 52% som röstade för utträde och då är det bedrägeri av politikerna att inte lösa detta precis som folket som gick till valurnorna beslutade!
Visst, en majoritet röstade för utträde men nu finns inte den majoriteten längre. Om de 52% som röstade för ett utträde visste hur utträdesavtalet skulle se ut så skulle givetvis heller inte 52% röstat för utträde;

Hur vet man detta :rolleyes:
 
Det var lika förbaskat 52% som röstade för utträde och då är det bedrägeri av politikerna att inte lösa detta precis som folket som gick till valurnorna beslutade!

Det vore bedrägeri om de inte hade försökt. Faktum är ju dock att UK's politiker inte gjort något annat än att försöka komma till ett avtal de senaste 2-3 åren. När de väl kom till ett avtal med EU, då röstade de största Brexitanhängarna ned avtalet så att UK inte kunde lämna; där snackar vi bedrägeri på direkt kriminell nivå. Sedan ska man inte glömma att UK faktiskt är 4 länder och två av dem,; Skottland och Nordirland, röstade med stor majoritet Bremain. Med Boris senaste avtal så ger man i praktiken upp Nordirland och definierar det närmast som en del av Irland; ett beslut som kommer få stora historiska följder.

Problemet, som jag ser det, är att det bland de 52% som röstade för Brexit finns en majoritet som vill ha ett avtal med EU, liknande Norge och Schweiz, och en minoritet som vill att UK helt ska bryta med EU. Olika politiker och opinionsbildare stödde dessa grupper och tillsammans fick de 52%. Gruppen som ville ha Brexit men ett avtal med EU har dock mera gemensamt med Bremain än med de som vill lämna utan avtal så det finns ingen chans att lämna EU med en majoritet bakom sig.

Personligen skulle jag föredra om UK stannade. Sverige och UK röstar nästan alltid på samma sätt inom EU och står för att EU i huvudsak ska förbli en tullunion. Utan UK är det risk att Tyskland och Frankrike driver EU i en riktning jag inte tror på; ett Europas Förenta Stater. Det är också synd om UK lämnar då Sverige är det land i hela EU som har största andelen av sin handel med UK; en stor andel till den svaga svenska kronan kommer från denna osäkerhet och man kan se hur SEK denna vecka var en av världens allra starkaste valuta, när hoppet tändes om ett avtal. Jag tycker också en Brexit vore synd då yngre människor, de som i längre tid ska leva med beslutet, i stor majoritet röstade för Bremain. Den grupp som var allra starkast för Brexit; äldre, dåligt utbildat folk på landsbygden, ska givetvis också lyssnas på men en än mer utdragen process gör att en stor del av dem redan är döda innan utträdet sker. Och det kan man bara beskylla extrema Brexiteers för då de röstar ned alla förslag till en lösning.
 
Visst, en majoritet röstade för utträde men nu finns inte den majoriteten längre. Om de 52% som röstade för ett utträde visste hur utträdesavtalet skulle se ut så skulle givetvis heller inte 52% röstat för utträde;

Hur vet man detta :rolleyes:

Det kan man aldrig med säkerhet veta men alla YouGov mätningar som gjort sedan mars 2017 (17 stycken) har visat på en majoritet för Bremain. Ofta har det dock skilt mindre än 1% (som mest 12%) så visst skulle det kunna bli Brexit om det hölls en ny folkomröstning i början på 2020.

Ska det hållas en ny folkomröstning så måste dock alternativet för Brexit vara definierat. Antingen är alternativet det avtal Boris har signat med EU nu eller så är alternativet inget avtal. Om både de som vill lämna EU med ett avtal och de som vill lämna utan ett avtal röstar på Brexit, och vinner, så hamnar vi ju i samma jävla sits som nu där folk och politiker som stöder Brexit menar två helt olika saker. Det är ju inte de som röstat för Bremain, eller politikerna som stöder Bremain, man ska klaga på utan de som vill ha Brexit men inte kan enas om hur en Brexit ska se ut.

 
 
 
Tillbaka
Topp