Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fast jag undrar va som hände i Thailand idag.
Vi fick ju nästan rätt.RB höjer nästa gång tror jag![]()

Rätt intressant hur olika RB ar tänker i olika länder. Fast THB har blivit för dyr, men alltid gynnar det någån.Och bahten kommer fortsätta upp, dom tror inte en räntesänkning kommer kunna hålla igen baht.
The baht's value could touch 29.70 during the first half of 2020 and continue appreciating to 29.20-29.30 in the second half," said Mr Kobsidthi.
![]()
Rate cut will not slow baht appreciation
The Bank of Thailand's Monetary Policy Committee (MPC) could cut the policy rate another 25 basis points before year-end, but the move is not expected to rein in the baht's rising strength, says Kasikornbank (KBank).www.bangkokpost.com
Thailand sänkte ju räntan för en månad sen, hände ingenting.Rätt intressant hur olika RB ar tänker i olika länder. Fast THB har blivit för dyr, men alltid gynnar det någån.
På en sak har dom samma syn, folket är ointressanta. Samma syn har politiker.
Bara på valtider försöker man få folk att rösta.
Sedan tycker politiker att dom har fått frisedel att göra precis vad dom själva tycker.
Misförstånd, det är inte bara räntan, förtroendet för regeringen har ännu större påverkan. (Thailand)Thailand sänkte ju räntan för en månad sen, hände ingenting.
Norge har höjt räntan 3 gånger senaste året, inte hänt nånting.
Ni sätter nog för mycket tilltro till räntan.
Kommer inte bli att SEK rusar om den höjs.
Börsen 30% upp, kronan 30% ner så som utlandsboende så ligger du på 0% i vinstTack gode gud för minusräntan.
Börsen går som tåget och det syns också på pensionen.
Även övriga länder med minusränta går bra.
Schweiz och Danmark som exempel.
Kunde varit värre,,,, börsen ner och kronan ner.Börsen 30% upp, kronan 30% ner så som utlandsboende så ligger du på 0% i vinst
Ta inte procenttalen för seriöst vet inte hur Svenska börsen har rört sig.
thethaiger.com
Det gör det nog redan, svågern hade svårt att hitta nytt jobb denna gången, kanske han inte säger upp sig så lättvindigt denna gångHej
Börjar den starka bathen skörda offer?
Här en artikel om ett företag i Rayong som tillverkar bildäck, dom stänger nu ned sin fabrik och 400 anställda blir av med sina jobb, skälet uppges ifrån företagets sida vara den starka valutan i kombination med minskad efterfrågan.
![]()
Four hundred made redundant as tyre factory in eastern Thailand shuts down
The closure of a tyre canvas production plant in Rayong province, eastern Thailand, has led to four hundred workers being left unemployed.thethaiger.com
Mvh isan lover
Vi får väl se hur länge detta pågår. Jag bara gissar att Sek är uppe på 4 Bath sådär om två år. Andra gissningar?![]()
Why the baht is surging
The Bank of Thailand is finding it tough to stop the baht from surging.www.bangkokpost.com
Vi får väl se hur länge detta pågår. Jag bara gissar att Sek är uppe på 4 Bath sådär om två år. Andra gissningar?
Är det kapitalisten i dig som talar? Du vet ju att 99% av bönderna i Isaan var otroligt fattiga på den tiden.Hej
Själv saknar jag den tid när vi fick 6.10 baht för en Svensk krona, det var tider det.
Mvh isan lover