Den rekordstarka Bath:en

 
Spanien, Italien, Rumänien, Ungern och Grekland är dock några exempel på länder i Europa. Vi skulle väl ösa pengar över en del länder samt gå i borgen för enorma summor inom EU?
Du kan lägga till jordbruksstöd och regionalstöd vilka antagligen är en omskrivning för svarta hål, som slukar pengar. Om Sverige inte hade ambitionen att vara en moralisk stormakt utan i stället använde slantarna för folket skulle allt vara bättre. Dock är det inte riktigt så enkelt. Om de uppräknade länderna blev lika duktiga som vi svenskar skulle våra företag inte vara lika unikt effektiva. Det skulle bli en ökad konkurrens.

Sverige håller på med en reform nu. Pensionsåldern höjs. Frågan är hur detta kommer att påverka kronan? Blir det en höjning därför att färre pensionärer kommer att köpa t ex bath? Motverkas detta av ökad invandring och invandrare som skickar pengar till sina hemländer?
 
Du kan lägga till jordbruksstöd och regionalstöd vilka antagligen är en omskrivning för svarta hål, som slukar pengar. Om Sverige inte hade ambitionen att vara en moralisk stormakt utan i stället använde slantarna för folket skulle allt vara bättre. Dock är det inte riktigt så enkelt. Om de uppräknade länderna blev lika duktiga som vi svenskar skulle våra företag inte vara lika unikt effektiva. Det skulle bli en ökad konkurrens.

Sverige håller på med en reform nu. Pensionsåldern höjs. Frågan är hur detta kommer att påverka kronan? Blir det en höjning därför att färre pensionärer kommer att köpa t ex bath? Motverkas detta av ökad invandring och invandrare som skickar pengar till sina hemländer?

Ja att vi ökar pensionsåldern samtidigt som vi ska vara med och finansiera länder där folk går vid 50-55 känns inte helt rättvist...

Kan inte påstå att jag har en hög tilltro till vår välfärd och pension när jag når den åldern. Som tur är har jag lagt undan en bra slant sedan jag var 18 ihop med en ok tjänstepension inbetald under åren.
 
Du kan lägga till jordbruksstöd och regionalstöd vilka antagligen är en omskrivning för svarta hål, som slukar pengar. Om Sverige inte hade ambitionen att vara en moralisk stormakt utan i stället använde slantarna för folket skulle allt vara bättre. Dock är det inte riktigt så enkelt. Om de uppräknade länderna blev lika duktiga som vi svenskar skulle våra företag inte vara lika unikt effektiva. Det skulle bli en ökad konkurrens.

Sverige håller på med en reform nu. Pensionsåldern höjs. Frågan är hur detta kommer att påverka kronan? Blir det en höjning därför att färre pensionärer kommer att köpa t ex bath? Motverkas detta av ökad invandring och invandrare som skickar pengar till sina hemländer?

Våra företag hade nog klarat sig även om andra länder ordnade upp sin ekonomi. Sverige har haft rätt bra utbildning där många innovatörer passerat. Vi har även ett förhållandevis bra arbetsklimat som faktiskt gagnar våra företag. Skulle påstå att Sverige är ett av de bättre länderna på att ta tillvara på kompetens och idéer bland medarbetarna.
 
Eftermiddagens kurs..

Screenshot_20200729-144437.png
 
Vem bryr sig!!! Naturligtvis dom som vill kopa eller salja
Jag inväntar november /december samt att det öppnar upp utan karantän , Min vilda gissning är att vi som har familj i Thailand samt kan uppvisa en adress kopplad till person, dvs tillex Tabien Ban kan få en hemkarantän med hårda restriktioner , men det är min vilda gissning, så inget som det finns belägg för.
 
Ja att vi ökar pensionsåldern samtidigt som vi ska vara med och finansiera länder där folk går vid 50-55 känns inte helt rättvist...

Kan inte påstå att jag har en hög tilltro till vår välfärd och pension när jag når den åldern. Som tur är har jag lagt undan en bra slant sedan jag var 18 ihop med en ok tjänstepension inbetald under åren.
Jag lade undan en bra slant 2013 , den klarar jag mig länge på , även utan pension.
Som jag tyvärr inte ser som en självklarhet längre , inget förvånar mig idag .
I morgon kanske Maggan säger att det är tyvärr tomt i ladan nu , alla över 70 skall hämtas till ättestupan ;)
 
Kronan är på upp enligt DI:


På fyra månader har kronan stärkts med hela 16 procent mot dollarn. Det är den snabbaste och kraftigaste kronförstärkningen på över ett decennium. Kronrallyt pressar vinsterna för svenska storbolag – och hårdast slår det mot skogsindustrin.
 
Kronan är på upp enligt DI:


På fyra månader har kronan stärkts med hela 16 procent mot dollarn. Det är den snabbaste och kraftigaste kronförstärkningen på över ett decennium. Kronrallyt pressar vinsterna för svenska storbolag – och hårdast slår det mot skogsindustrin.
Det stod i DI, jag förstår inte varför de gråter över det. Ska man rea ut Sverige för att skogsägarna ska vara glada. En dollar är inte värt mer än 6 kronor. Sverige rea ut malm och skog samt andra produkter bara för att sysselsätta folk. Det är en fusk av staten.
 
Börsen, räntan – och den svenska coronastrategin. Det är enligt experterna tre nyckelfaktorer till den senaste tidens kronrally, som medfört att den svenska valutan i dag står sig starkare mot dollarn än den gjort på två år.

 
Börsen, räntan – och den svenska coronastrategin. Det är enligt experterna tre nyckelfaktorer till den senaste tidens kronrally, som medfört att den svenska valutan i dag står sig starkare mot dollarn än den gjort på två år.

Inte att dollarn har rasat då ?? Har det ingen betydelse, Svenska Coronastrategin har ju inte precis varit rosad runt o i världen
 
Börsen, räntan – och den svenska coronastrategin. Det är enligt experterna tre nyckelfaktorer till den senaste tidens kronrally, som medfört att den svenska valutan i dag står sig starkare mot dollarn än den gjort på två år.

Lägg till räntesänkningar i USA. Svensk kreditvärdighet som gör att svensk upplåning till rimliga räntor är möjligt.
I oroliga tider flyr investerare risk.
 
Jag är lite tveksam nu för att skräpkronan skulle återhämta sig till vettiga nivåer.
Man har börjat prata om att kronan har stigit starkt mot andra valutor. Vad skulle den har gjort annars eftersom den har varit totalt nere i källaren.
Risken är stor att allt detta skitsnack får Ingves att sänka räntan till och med.
Om nu Sverige är så duktigt nation som någon här påpekade så borde valutan vara därefter. Jag tycker att den tvärtom visar att Sverige har tappat konkurrenskraft och innovation för att inte prata om utbildning.
 
 
 
Tillbaka
Topp