Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Vadå vet bättre än andra, jag har väl rätt som alla andra att tro och jag tror inte svenska kronan kommer hämta sig mot andra valutor i det närmaste.
Jag går inte runt i en drömvärld, läst här i många år nu, snart hämtar sig kronan, ja håll på och skriv det i 20 år till kanske ni får rätt till slut.
Annars skriver jag vafan ja vill, vill du inte ha dina drömmar krossade så sätt på ignore....
Inte otroligt men i stället för att drömma läser jag av vad som händer och försöker att göra bästa möjliga av situationen. Mer kan jag inte göra. Drömmer hellre om att åka till BKK snart.
Inte otroligt men i stället för att drömma läser jag av vad som händer och försöker att göra bästa möjliga av situationen. Mer kan jag inte göra. Drömmer hellre om att åka till BKK snart.
Riksbanken har blivit riskbanken. De gör allt för att trycka ner kronan. Sverige vill behålla jobben med att rea ut sina skog och malm och bearbetade produkter.
De vill aldrig lära sig av Danmark.
Riksbanken har blivit riskbanken. De gör allt för att trycka ner kronan. Sverige vill behålla jobben med att rea ut sina skog och malm och bearbetade produkter.
De vill aldrig lära sig av Danmark.
Sverige på samma nivå som Thailand, nä marknadens förtroende för THB är långt högre än för svenska kronan så till Thailands nivå är det en lång väg att vandra
Sverige på samma nivå som Thailand, nä marknadens förtroende för THB är långt högre än för svenska kronan så till Thailands nivå är det en lång väg att vandra
Kraftiga reaktioner på någonting som var väntat! Marknaden är ett underligt djur.
--------------
Fed höjer styrräntan med 75 punkter – börsindexen vänder till minus
Den amerikanska centralbanken Federal Reserve höjer styrräntan med 75 punkter till intervallet 3,00-3,25 procent, vilket var väntat. Wall Street-indexen störtdyker till minus samtidigt som kronan fortsätter pressas. 1 dollar kostar nu 11,08 kronor, den högsta nivån någonsin.
Kraftiga reaktioner på någonting som var väntat! Marknaden är ett underligt djur.
--------------
Fed höjer styrräntan med 75 punkter – börsindexen vänder till minus
Den amerikanska centralbanken Federal Reserve höjer styrräntan med 75 punkter till intervallet 3,00-3,25 procent, vilket var väntat. Wall Street-indexen störtdyker till minus samtidigt som kronan fortsätter pressas. 1 dollar kostar nu 11,08 kronor, den högsta nivån någonsin.
Den starka USD knäcker många länders statsskulder som i många fall är lån i USD och blir mycket dyrare att amortera på tillsammans med högre räntor för nya lån.
En dominoeffekt med rekordhög inflation.
Amerikanerna i Thailand och Filippinerna ler med hela ansiktet nu och är kungar i baren.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.