Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Själv har jag inte gjort något uttag där med svenska kort sedan 2017.
Men de som kommer som turister bör ta ut större belopp istället för flera mindre.
Det gäller även mig när jag åker till andra länder.
Göra en kalkyl och ta ut max tillåtna belopp.
Nu får jag alltid utländska sedlar över som jag använder nästa gång jag åker på turné.
Ett tag använde jag mest dollar och euro som jag växlat till mig i Sverige vid besök till vissa länder som Vietnam, Sri Lanka och Kambodja.
Några 100 usd i mindre valörer är en bra start.
Tog ut 200 singapore dollar idag och avgiften i ATM var 63sek eller 8 dollar.
Thailand är 200thb?
Filippinerna tar också rejält betalt med 45sek.
Går inte att vara utan kontanter på marknader och food courter.
Däremot tar taxi kort och det är smidigt.
Själv har jag inte gjort något uttag där med svenska kort sedan 2017.
Men de som kommer som turister bör ta ut större belopp istället för flera mindre.
Det gäller även mig när jag åker till andra länder.
Göra en kalkyl och ta ut max tillåtna belopp.
Nu får jag alltid utländska sedlar över som jag använder nästa gång jag åker på turné.
Ett tag använde jag mest dollar och euro som jag växlat till mig i Sverige vid besök till vissa länder som Vietnam, Sri Lanka och Kambodja.
Några 100 usd i mindre valörer är en bra start.
Har en kompis på MPR som flyttade till Filippinerna för cirka 1 månad sen som inte kunde föra över pengar från sitt svenska konto till sitt nyöppnade filippinkonto då Filippinerna anses vara ett pengartvättarland, om han har löst problemet vet jag inte.
Har du eller haft de problemen?
Har en kompis på MPR som flyttade till Filippinerna för cirka 1 månad sen som inte kunde föra över pengar från sitt svenska konto till sitt nyöppnade filippinkonto då Filippinerna anses vara ett pengartvättarland, om han har löst problemet vet jag inte.
Samtliga svenska banker har stoppat bank till bank online till ett antal länder där Filippinerna ingår.
Vill man skicka måste man besöka sin svenska bank personligen.
Wise och andra fungerar utmärkt.
Bankkonto går inte att få i eget namn förrän 6 månader efter. inresa.
Nu har vi tre konton i Filippinerna och har inte haft några problem.
Egna konton har fria uttag.
Wise är ändå bättre än med sin snabbhet än långsammare banköverföring på tre dagar.
Det bor mer Filipino i Sverige än svenskar i Filippinerna.
På samma sätt som med thailändare i Sverige och svenskar bosatta i Thailand.
Nästan alla asiater som bor eller jobbar i Sverige skickar hem pengar till sina familjer regelbundet.
Nej, finns eller fanns iaf flera fake. Dom har hemsida där man kan kolla, på flygplatsen låg den riktiga på bottenplan vid tågstation, dåligt uppdaterad då jag inte växlar kontanter men där den låg innan iaf.
Nej, finns eller fanns iaf flera fake. Dom har hemsida där man kan kolla, på flygplatsen låg den riktiga på bottenplan vid tågstation, dåligt uppdaterad då jag inte växlar kontanter men där den låg innan iaf.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.