Den rekordstarka Bath:en

Swish har inga Thai.
Det är Svenskt.
Men kanske Line eller PromtPay ger en rolig halvtimme.

Fortsätt med kontanter i urringningen.

Jag stoppade inte ner stålarna i urringningen. Det gjorde vissa av tjejerna.

Jag brukade lägga sedeln på bänken bredvid tvn om det var shortime. Jag brukade passa på när damen var på toaletten eftersom jag alltid tyckte att processen med pengar var pinsamt.
Man ville ju inte framstå som en horbock.

BTT

Jag stoppade inte ner stålarna i urringningen. Det gjorde vissa av tjejerna.

Jag brukade lägga sedeln på bänken bredvid tvn om det var shortime. Jag brukade passa på när damen var på toaletten eftersom jag alltid tyckte att processen med pengar var pinsamt.
Man ville ju inte framstå som en horbock.

BTT
Fast Brodern, med tanke på din budget på den tiden. Fanns det alltid TV på rummet?

Dyrare guesthouse hade AC, TV, kylskåp och varmvatten. Ville man bo riktigt billigt så fick man stryka detta.

Fast Brodern, med tanke på din budget på den tiden. Fanns det alltid TV på rummet?

Dyrare guesthouse hade AC, TV, kylskåp och varmvatten. Ville man bo riktigt billigt så fick man stryka detta.

Jodå tv fattades aldrig och sen hade jag inte så snäv budget.

Under mina mest aktiva barår gick det väl ungefär 20.000 svenska kronor under en månad oftast med longtime då.

Jag hyrde ju lägenheter i center condo och Somphong condo av en finländare och betalade 13000 baht i månaden.

I övrigt så bodde jag mest på flipper house på soi 7 och på hotel Norge på soi 13Har för mig att Flipper tog 1200 baht natten på den tiden och Norge 300 baht.
Hotel Norge hade oxå tv vad jag minns.

Jävligt bra läge på Flipper man gick bara över gatan så var man i barerna.

BTT

Screenshot_20221223-035711.png

Svenska kronan är en liten skitvaluta”
Christer Gardell, grundare och vd för aktivistfonden Cevian Capital – en av börsens allra största ägare – vill att Sverige överger kronan och inför euron som valuta.

– Kronan är en liten skitvaluta, säger han.

Kronan har tappat omkring 15 procent mot dollarn i år. Den svenska valutan är även tydligt försvagad mot andra världsvalutor, som euron.

– Men att kronan är svag har inget att göra med att Sverige är svagt. Det är kronan som är en liten skitvaluta, säger Christer Gardell.

Svenska kronan är en liten skitvaluta”
Christer Gardell, grundare och vd för aktivistfonden Cevian Capital – en av börsens allra största ägare – vill att Sverige överger kronan och inför euron som valuta.

– Kronan är en liten skitvaluta, säger han.

Kronan har tappat omkring 15 procent mot dollarn i år. Den svenska valutan är även tydligt försvagad mot andra världsvalutor, som euron.

– Men att kronan är svag har inget att göra med att Sverige är svagt. Det är kronan som är en liten skitvaluta, säger Christer Gardell.
Hade vi infört eur efter folkomröstningen så hade vi fått 4.35 baht för en "kr" nu istället för 3.10!

De som röstade NEJ till euron bör tänka på detta.........

Hade vi inte haft en komplett iQ befriad vänsterbliven regering i 8 år så hade vi haft en bra mycket bättre kronkurs än 4,35
Varför fick inte kronkursen ett glädjeskutt vid regeringsskiftet ? Har inte valutamarknaden ännu fattat att såsseregeringen fick sparken för flera månader sen och den nya fantastiska högern tog över rodret ? Valuta- funkar väl som aktiemarknaden, alltså kurserna sätts efter vad man tror värdet ska vara om några år ungefär.

Tillbaka
Topp