Den rekordstarka Bath:en

Nu har SEK stärkts med 10% sen Oktober mot US dollar som är världsvalutan 0,88 till 0,97.
Här snackar vi cherry picking så det ryker om det. Prova att jämföra kurserna juli/aug med nu i stället så får du helt andra siffror.

Ingen som bryr sig om kursutvecklingen SEK mot Euro? Jag förstår att en del tycker att det är viktigare att framhålla kursutvecklingen SEK mot NOK i stället. Ska vi plocka körsbär i min trädgård, du och jag ?

Hej

Kopplar du det till regeringsskiftet förra året eller tror du att det kan ha andra orsaker?

Mvh isan lover
Kollar man en 2 årsgraf på växelkurs så vände en brant nedåtgående kurva till uppåtgående mot USD den 17 Oktober.

Screenshot_20230501_154329_Chrome.jpg

Här snackar vi cherry picking så det ryker om det. Prova att jämföra kurserna juli/aug med nu i stället så får du helt andra siffror.

Ingen som bryr sig om kursutvecklingen SEK mot Euro? Jag förstår att en del tycker att det är viktigare att framhålla kursutvecklingen SEK mot NOK i stället. Ska vi plocka körsbär i min trädgård, du och jag ?
Jag misstänker att du bara är intresserad av Sek vs Thb enligt tidigare inlägg #4099.

Har du pension i Euro är du en vinnare.

Cherry picking, om du inte visste det så var det regeringsskifte i Oktober, så är väl den månad till nu man får utgå ifrån och USD brukar vara den valuta man mäter mot internationellt, jag har inte nämnt NOK..

Cherry picking, om du inte visste det så var det regeringsskifte i Oktober, så är väl den månad till nu man får utgå ifrån och USD brukar vara den valuta man mäter mot internationellt, jag har inte nämnt NOK..
Det går att parera vissa svängningar genom att ha ett dollarkonto där man valt att bo.
Många här skickar sin lön eller pension hit till ett dollarkonto och växlingen sker vid uttag.
Över längre tid är Usd bättre än små valutor.

Att använda en svensk bank och skicka pengar vid behov har sina valutarisker och avgifter.

Utskrivna svenskar kan få sin pension direkt in på sitt utländska konto, växlat och klart till låg avgift.

Men valutakurser är väl ungefär som aktiekurser har jag för mig, kurserna beror mycket på tron på hur det ser ut om några år eller ? Om det stämmer kan man då säga att valutamarknaden (alltså proffsen) inte har samma tilltro till den nya regeringen som du, kurant och många andra här på forumet har, eller har jag fel nu igen ?
Inget är väl rätt eller fel i detta för det mesta är gissningar. Så ingen vet väl något om detta förrän man sitter med facit i hand om något år. Och läget i vår omvärld gör inte saken lättare.

Inget är väl rätt eller fel i detta för det mesta är gissningar. Så ingen vet väl något om detta förrän man sitter med facit i hand om något år. Och läget i vår omvärld gör inte saken lättare.
Vågar man tolka det som att du backar tillbaka från ett tidigare inlägg där du skrev...
"Men hur hade det sett ut om sosseregeringen hade fått sitta kvar? Tack och lov vet vi inte hur stort raset hade blivit om den katastrofen hade inträffat. Och vill inte veta heller!"

Det går att parera vissa svängningar genom att ha ett dollarkonto där man valt att bo.
Många här skickar sin lön eller pension hit till ett dollarkonto och växlingen sker vid uttag.
Över längre tid är Usd bättre än små valutor.

Att använda en svensk bank och skicka pengar vid behov har sina valutarisker och avgifter.

Utskrivna svenskar kan få sin pension direkt in på sitt utländska konto, växlat och klart till låg avgift.
Kan öppna valutakonto i Thailand med, USD valutakonto har nog dom flesta bangkokbankkontor iaf.
Nordiska valutor så är det utvalda kontor, bla har Bangkokbank mittemot soi 6 på 2nd road nordiska valutakonton medans andra bankkontor jag frågade hos när jag skulle öppna norskt sa att dom inte hade nordiska valutakonton längre pga valutorna var för små, blev till slut hänvisad dit av ett annat bangkokbankkontor.

Vågar man tolka det som att du backar tillbaka från ett tidigare inlägg där du skrev...
"Men hur hade det sett ut om sosseregeringen hade fått sitta kvar? Tack och lov vet vi inte hur stort raset hade blivit om den katastrofen hade inträffat. Och vill inte veta heller!"
Det var synd att inte sosseregeringen satt kvar, då hade man fått bättre växelkurs när man mellanlandade där.

Nej, backa behöver jag inte göra. För vi har ju faktiskt ingen aning om hur det hade sett ut vid ett uteblivet maktskifte. Spekulera kan alla göra, det står var och en fritt.

Here we go again...
Jag vet mycket väl när valet var men vart hän det barkade visste nog de flesta i allmänhet och valutasnubbarna i synnerhet ett par månader innan valet. Jag har inte påstått att du nämnt NOK.

Tillbaka
Topp