Den rekordstarka Bath:en

Here we go again...
Jag vet mycket väl när valet var men vart hän det barkade visste nog de flesta i allmänhet och valutasnubbarna i synnerhet ett par månader innan valet. Jag har inte påstått att du nämnt NOK.
Du drog upp NOK när du citerade mig....
Vad var fel då på att jag tog från 17 Oktober till dagens datum, på vilket sett var det cherry picking, svårt att visa på annat än den period dom styrt?
Sen har jag inte påstått att det vände pga regeringsskifte bara att man ser en vändning i grafen den 17 Oktober.

Screenshot_20230501_154329_Chrome.jpg

Åter igen i min lilla värld hade jag hoppas på en liten studs uppåt när Sverige höjde räntan 26 april med 50 punkter - men egentligen hade jag större tilltro till att den nya chefen, för riksbanken, psykologiska uttalade "jag vill stärka kronan"! Tyvärr backade han på det och två ledamöter gick emot honom. Så jag tror kronan sjönk p g a detta. Men omöjligt veta.

Valuta spekulation är också psykologi. Inte bara fakta.

Tycker man att det är svårt att förstå, ja då skall jag inte kommentera för då blir jag avstängd :rolleyes:

Förstår precis vad du menar. Det jag menar är att som van resenär med thailändsk fru och allt och då van vid en annorlunda kultur och ett annat sätt att tänka då kanske man har en annan förståelse för det som inte är absolut svenskt?
Sen att det är skillnad på folk från olika länder råder det väl ingen tvekan om.

BTT

Vilket anser jag är rätt tanke, om man vill bevara Thailand som just Thailand. Vill du leva här, acceptera Thailands lagar och krav till 100 % annars kan man dra ur landet ASAP . Så skulle Sverige agera, löjliga och fjantiga konventioner som ger olagliga illegala rätt att stanna skall helt enkelt inte åtlydas, Man blir Svensk medborgare under tiden man vistas olagligt i landet, hur djäkla sjukt kan ett system bli

Kunde f--n inte sagt det bättre själv...

Tillbaka
Topp