Den rekordstarka Bath:en

Veckans Kurs inför Solvalla och Elitloppet :

Screenshot_20230527-121245.png

Hoppas att det blir bättre utdelning på vårt Andelsspel än vad kursen lyckas med...

Senast ändrad:
Posta i tråden 'Snåljåpar' Snåljåpar | Funderingar och betraktelser

Eftersom jag inte får skriva i snåljåptråden gör jag en random.
Hade skeppare på Stena Sirita som skulle ha grönsaker, Helikopter leverans, kostade en del.
På Navion Brittania skeppare som skulle ha bra julmat, hummer, kungskrabba, kräftor, räkor, helgrillad gris, gav ut en Ipad var till hela besättningen.
Så finns motsvarighet till snåljåp med.
Skäll fick han från rederiet då dom fick ta räkningen, skiter jag i säg upp mig då sa han, vilket inte skedde.
Hans ord till oss anställda vi skall ha bra liv ombord och vi jobbar över jul och nyår.

Hej

Ett sätt att slippa problemet med växelkursen är ju att skaffa inkomster i Thailand som täcker vistelsen där, kanske inte så lätt men fullt möjligt om man i familjen bestämmer sig för det, är lite förvånad över att inte fler gör så.

Mvh isan lover

Hej

Ett sätt att slippa problemet med växelkursen är ju att skaffa inkomster i Thailand som täcker vistelsen där, kanske inte så lätt men fullt möjligt om man i familjen bestämmer sig för det, är lite förvånad över att inte fler gör så.

Mvh isan lover
Kan medföra vissa risker, beroende på vilken visatyp man har.

Många har lockats att skaffa bar eller restaurang i Thailand. Få har lyckats.
Hej

Ja jag känner personligen knappast någon som har tjänat pengar på att driva en bar men däremot ett flertal som har blivit alkoholister, men jag känner såna som bedriver privatundervisning i företagsform och har anställda som undervisar i olika språk, några som importerar och exporterar varor med bas i Thailand, sälja och köpa mark och fastigheter, några som bedriver produktion i Thailand och förstås falanger som bedriver jordbruk i någon form, så möjligheter till inkomster finns.

Mvh isan lover

Hej

Ja jag känner personligen knappast någon som har tjänat pengar på att driva en bar men däremot ett flertal som har blivit alkoholister, men jag känner såna som bedriver privatundervisning i företagsform och har anställda som undervisar i olika språk, några som importerar och exporterar varor med bas i Thailand, sälja och köpa mark och fastigheter, några som bedriver produktion i Thailand och förstås falanger som bedriver jordbruk i någon form, så möjligheter till inkomster finns.

Mvh isan lover
Arbetstillstånd för jordbruksarbete. ?

Den digitala nomaden har det dock väl förspänt.

Tillbaka
Topp