Den rekordstarka Bath:en

Screenshot_20230607-090718.png

Veckans Kurs & Tre mån. kurs :

Screenshot_20230611-112135.png

Tre månaders kurs :

Screenshot_20230611-112148~2.png

Ser tusan i mig inte lovande ut för oss som älskar att resa till Thailand, senaste tre månader en nedåtgående trend i kursen...

NOK har gått rätt håll i veckan, gått om SEK och blivit starkare igen samt stärkts mot baht, hoppas kan fortsätta så men är väl att önska för mycket....

Screenshot_20230611_103356_Xe.jpg

Swedbank har alltid legat bra till när det gäller att överföra pengar till Thailand, speciellt vid större summor men det är första gånger jag sett att dom slår Wise vid mindre summor. Här ett exempel på att skicka 8000kr

IMG_7016.png
Så där har det varit flera gånger men det stämmer inte. Tyvärr.

Jag la upp en betalning / överföring på 27 210 baht nu. Det dras då 8 632 kr.

Lägger jag in Wise beloppet kostar den 8 050 kr + kostnaden i Thailand.

Lägger man till att betala thaibankens kostnad blir det ännu sämre. 400 sek.

Screenshot_2023-06-12-09-30-23-448_com.android.chrome.jpg

Screenshot_2023-06-12-09-38-42-129_com.android.chrome-edit.jpg

Senast redigerad av en moderator:
Jo stämmer exakt med det exemplet jag gjorde och jämförde med. Ditt exempel verkar vara något annat.
Du "skickade" från Wise som du tipsade om att Swedbank är billigare.

Jag "skickade" då från Swedbank som inte alls var billigare.

Testa och skicka 8 000 från Swedbank och kolla hur många Baht då får.

Du "skickade" från Wise som du tipsade om att Swedbank är billigare.

Jag "skickade" då från Swedbank som inte alls var billigare.

Testa och skicka 8 000 från Swedbank och kolla hur många Baht då får.
Har aldrig varit kund hos Swedbank så den enda jämförelse jag har är Wise. Därför är min jämförelse sann Och detta den jag hänvisade till.

Har aldrig varit kund hos Swedbank så den enda jämförelse jag har är Wise. Därför är min jämförelse sann Och detta den jag hänvisade till.
Japp och jag har också fått detta meddelande av wise att Swedbank är billigare, det är sant.

Jämförelsen är INTE sann för när jag som kund hos Swedbank har provat att skicka stålar med Swedbank så blir det dyrare.

Konstigt att wise lägger ut detta dock, måste vara nån robot som läser av fel eller vill de att folk ska tycka att well Wise är jätte justa som tipsar om billigare. Sedan när de provar att skicka via Swedbank så ser de att det är dyrare och tänkte, fasen priset gick upp, då går jag tillbaka till Wise.

Japp och jag har också fått detta meddelande av wise att Swedbank är billigare, det är sant.

Jämförelsen är INTE sann för när jag som kund hos Swedbank har provat att skicka stålar med Swedbank så blir det dyrare.

Konstigt att wise lägger ut detta dock, måste vara nån robot som läser av fel eller vill de att folk ska tycka att well Wise är jätte justa som tipsar om billigare. Sedan när de provar att skicka via Swedbank så ser de att det är dyrare och tänkte, fasen priset gick upp, då går jag tillbaka till Wise.
Min jämförelse är fortfarande sann, säger igen ”jag är inte kund hos Swedbank och har aldrig skickat pengar den vägen”. Vad är så svårt att förstå? Förstår din upplevelse och jämförelse men det är inte din ”sanning” jag hänvisar till. Kalla den för någon annans sanning men inte min :rolleyes:

Min jämförelse är fortfarande sann, säger igen ”jag är inte kund hos Swedbank och har aldrig skickat pengar den vägen”. Vad är så svårt att förstå? Förstår din upplevelse och jämförelse men det är inte din ”sanning” jag hänvisar till. Kalla den för någon annans sanning men inte min :rolleyes:
Jag säger att det inte går att skicka pengar från Swedbank till det priset, jag är kund hos Swedbank och har testat, flera gånger vid olika tillfällen.

Du är inte kund och har inte provat.

Jag tror vi stannar där.

Sverige har under de senaste två decennierna haft någonting som skulle kunna kallas en "krigsekonomi. Vi har lagt ungefär lika mycket av våra resurser på andra länders medborgare som brukar läggas på det militära för krigförande länder. Det handlar om svindlande summor,* samtidigt som vägar, järnvägar, vatten/avlopp, försvar etc. har fått förfalla.

Det som tydligen är prioriterat bland statens investeringar är en rejäl utbyggnad av fängelser! o_O

Och detta under ett konstant högt skattetryck!

*C:a 200-300 mdr/år i 20-30 år! :eek:

Tillbaka
Topp