Den rekordstarka Bath:en

Screenshot_20230616-103607.png

Om man bortser från att SEK är en valuta som påverkas mer av internationell oro, än t ex USD, EUR och CHF, så är det nog den höga inflationen och hushållens höga skuldsättning som får de internationella placerarna att hålla sig ifrån kronan.

Sverige måste erbjuda en real avkastning för att vår valuta skall attrahera placerare, men om räntan stiger så kraschar hushållen. Det är en riktig rävsax vi sitter i. :eek:

Att vi styrs av politiker som sätter sina egna "jobb" före landets väl är bevisat genom bibehållandet av ränteavdragen under en lång period med extremt låga räntor. Man vill inte riskera att förlora nästa val, då förstör man hellre landet!

Norska riksbanken höjde räntan med 0,5% idag så löneökning i sek och thb idag :)
Får hoppas kan fortsätta så, sen svag SEK tills (om) jag får köpt hus och bil iaf för då blir det växling till SEK ;)

Då ska vi se, vi börjar med Veckans Kurs :

Screenshot_20230624-062426.png

Och här kommer Kursen för en Månad :

Screenshot_20230624-062441.png

Den ser ju lovande ut för "Månads Kursen", men hur nedslående kursen har verkat mot kronan det senaste halvåret? Vem vet...

HJÄLP!

Fick en fråga från "Plåt Peter" min polare, ang. växla pengar i Thailand.

Frågan han ställde till mig var :
- Om man kommer ner med ca. 75 - 100K i svenska pengar kan man växla in dessa?

Kan tänkas att han har hört/läst om att svenska pengar inte tas emot på växlingskontoren i Pattaya eller någon annanstans i landet.
Så ett enkelt och ärligt svar från någon av vårt forum som bor i landet kan lämna ett svar vore önskvärt...

@JBK.Ltd.

HJÄLP!

Fick en fråga från "Plåt Peter" min polare, ang. växla pengar i Thailand.

Frågan han ställde till mig var :
- Om man kommer ner med ca. 75 - 100K i svenska pengar kan man växla in dessa?

Kan tänkas att han har hört/läst om att svenska pengar inte tas emot på växlingskontoren i Pattaya eller någon annanstans i landet.
Så ett enkelt och ärligt svar från någon av vårt forum som bor i landet kan lämna ett svar vore önskvärt...

@JBK.Ltd.
Vilken idiot reser med 100k i cash????

Tillbaka
Topp