Den rekordstarka Bath:en

HJÄLP!

Fick en fråga från "Plåt Peter" min polare, ang. växla pengar i Thailand.

Frågan han ställde till mig var :
- Om man kommer ner med ca. 75 - 100K i svenska pengar kan man växla in dessa?

Kan tänkas att han har hört/läst om att svenska pengar inte tas emot på växlingskontoren i Pattaya eller någon annanstans i landet.
Så ett enkelt och ärligt svar från någon av vårt forum som bor i landet kan lämna ett svar vore önskvärt...

@JBK.Ltd.
Ja tyvärr är det väl ingen här på forumet som är där nere nu och håller koll på de riktiga kontantkurserna som man kan handla till. Det är mest internet "fakta" som sprids här.

Tyvärr verkar svenska kontanter inte bli lättare.

Det blir att be en bön och hålla tummarna!

God bless!

Ja tyvärr är det väl ingen här på forumet som är där nere nu och håller koll på de riktiga kontantkurserna som man kan handla till. Det är mest internet "fakta" som sprids här.

Tyvärr verkar svenska kontanter inte bli lättare.

Det blir att be en bön och hålla tummarna!

God bless!
Du jiddrar som vanligt! Jag är på plats i Thailand och växlar när jag behöver men är väl ingen dinosaurier som springer runt med svenska pesetas i näven. Riktiga kontantkurser?????

HJÄLP!

Fick en fråga från "Plåt Peter" min polare, ang. växla pengar i Thailand.

Frågan han ställde till mig var :
- Om man kommer ner med ca. 75 - 100K i svenska pengar kan man växla in dessa?

Kan tänkas att han har hört/läst om att svenska pengar inte tas emot på växlingskontoren i Pattaya eller någon annanstans i landet.
Så ett enkelt och ärligt svar från någon av vårt forum som bor i landet kan lämna ett svar vore önskvärt...

@JBK.Ltd.
Det går fortfarande att växla på Samui.
Förra veckan fick man 180 baht för en hundring.
Ännu sämre nu: 150 baht.
Valet är mellan att sitta på sina svarta stålar eller att skynda sig.
Nästa vecka kanske man byter rakt av: 100/100

Du jiddrar som vanligt! Jag är på plats i Thailand och växlar när jag behöver men är väl ingen dinosaurier som springer runt med svenska pesetas i näven. Riktiga kontantkurser?????
Nu vad det just det @JBK.Ltd. fråga efter. Plåt Peter kommer ner med 100 000 sek kontant och är intresserad av just riktiga kontantkurserna.

Hoppas det går bra för honom det ser dåligt ut enligt den knapphändiga infon som nåt fram.

Nu vad det just det @JBK.Ltd. fråga efter. Plåt Peter kommer ner med 100 000 sek kontant och är intresserad av just riktiga kontantkurserna.

Hoppas det går bra för honom det ser dåligt ut enligt den knapphändiga infon som nåt fram.
Vi får hoppas han kan finna någon svensk, med inkomster i THB, som behöver få en reskassa inför ett Sverigebesök. Nog borde man kunna acceptera den kurs som gäller för inter-bank internationellt i så fall.

Screenshot_20230626-053108.png

Tillbaka
Topp