Den rekordstarka Bath:en

Borde få investerare att gå ur och THB att försvagas......

Men SEK är sämre så det märks väl inte.
Sen är thb på rekordsvag nivå, enda skillnaden för oss är att sek rasat mer.

Screenshot_20231105_215256_Xe.jpg

Sen är thb på rekordsvag nivå, enda skillnaden för oss är att sek rasat mer.

Screenshot_20231105_215256_Xe.jpg
För en del år sedan bak i tiden pratades om att Thai Baht:en hade en tämligen stark korrrelation emot USD men jag hade lite svårt för att förstå detta.

Nu funderar jag desto mer på korrelationen THB mot Japanska Yen och Kinesiska Yan som båda har gått ner tämligen mycket och det ser ganska mörkt ut för båda. Jag har dock inte undersökt om så kan vara fallet och för övrigt så påverkas växelkursen av väldigt många faktorer

För en del år sedan bak i tiden pratades om att Thai Baht:en hade en tämligen stark korrrelation emot USD men jag hade lite svårt för att förstå detta.

Nu funderar jag desto mer på korrelationen THB mot Japanska Yen och Kinesiska Yan som båda har gått ner tämligen mycket och det ser ganska mörkt ut för båda. Jag har dock inte undersökt om så kan vara fallet och för övrigt så påverkas växelkursen av väldigt många faktorer
Thb och thaibörsen gick starkt framåt till December 2018, Blomberg annonsera är landet som kommer gå i topp, var massa på ekonominyheterna och börsen blomstra, sen förklara Trump ekonomiskt krig mot Kina och thaibörsen krashade.

Thb och thsibörsen gick starkt framåt till December 2018, Blomberg annonsera är landet som kommer gå i topp, var massa på ekonominyheterna och börsen blomstra, sen förklara Trump ekonomiskt krig mot Kina och thsibörsen krashade.
Jag har inte följt thaibörsen över huvud taget. Däremot så försöker jag följa vad som händer i Japan ekonomiskt. Jag försöker ännu mera följa vad som händer i Kina men ur ett mycket bredare perspektiv…

Ja så här års är det många svenskar och kanske någon på forumet som drar ner till Thailand och då behöver man Thai Baht. Så därför hög tid att komma igång med den riktiga kursen, den som man kan handla till på riktigt hos den lokala valutanasaren, inte nån internet kurs.

Den lokala certifierirade licensierade valutamånglaren har följande erbjudande denna dag;

IMG_20231108_140918.jpg

Ja så här års är det många svenskar och kanske någon på forumet som drar ner till Thailand och då behöver man Thai Baht. Så därför hög tid att komma igång med den riktiga kursen, den som man kan handla till på riktigt hos den lokala valutanasaren, inte nån internet kurs.

Den lokala certifierirade licensierade valutamånglaren har följande erbjudande denna dag;

IMG_20231108_140918.jpg
Bra kurs för nok då den rasat en hel del igår, fast inte så dålig men svagare än sek.

IMG_20231108_140918.jpg
Internetkursen är mer sann när man skickar än den växla på plats.

Förr när jag hade lönekonto i Thailand och företaget skickade stämde xe kursen rätt bra men dom har kanske andra avtal?

Tillbaka
Topp