Joro, expertis finns och en del av Er från länge sedan vet ju att jag låg 6 månader på Bangkok Hospital i Pattis runt 2008, hade det en gång med bara feber, men sedan....andra gången så....ojojojo.
Under denna period pendlade jag mellan liv och död, framför allt när värsta stöten sätter in efter några dagar, ja just när man börjar må bättre.
Opps och så blödde jag ut...överallt, munnen, näsan...ja ni fattar andra ändan, även ur huden på vissa ställen och öronen. Plus invärtes blödningar.
Slemhinnor blir sköra som spindelväv och jag själv, Tja jag gjorde min första och enda bekantskap med morfin under denna period så jag jollrade mig igenom de hela hyfsat ok även om paniken satte in ibland när blodtrycket passerade ....everything
Vaxin finns men även jag som kanske inte skulle överleva en smäll till undviker dessa.
Jo det finns 4 olika typer av Dengue virus och var och en behöver egentligen ett eget vaxin, men på toppen av detta så förändrars ju visus hela tiden. Så nej att ta vaxin för detta är inte min rekomendation då skyddet knappast är värt den lilla risk vaxin alltid är.
Märk väl jag tog gladeligen Covid vaxinet både en, två och tre gånger här i Thailand.