Information om Denguefeber

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Mygglarver lever och kläcks i stillastående vattensamlingar med huvudsakligen öppna vattenspeglar .. Förstår inte hur de skulle kunna kläckas eller leva i avloppen ;)

MAO Rinnande vatten , i rinnande vatten med exempelvis diskvatten eller tvättmaskinsvatten (ingen ytspänning för larverna ,,,,,,där kan de EJ leva ;)

Kackerlackor dödar du då du sprutar avlopp och brunnar , knappast mygg :D

Idag var det halvdag på skolan, så mycket mygg där nu så dom skulle ha dit folk för att spraya eller gasa ihjäl dom vad det nu är dom gör.

"Jonas " sa:
Idag var det halvdag på skolan, så mycket mygg där nu så dom skulle ha dit folk för att spraya eller gasa ihjäl dom vad det nu är dom gör.
Upplever det inte alls så här och jag är värsta myggmagneten, med mig i närheten behöver ingen annan myggsprej. Tycker att det är betydligt färre mygg än förra året och nu ser det ut som om regnsäsongen gjort sitt så nu ser vi fram mot den bästa tiden här 3 mån framåt :D Sitter och planerar semestern runt jul å nyår, lite dyrt då men får se om vi inte kostar på oss en tripp mot Koh Samui el nåt i mellandagarna, ska spåna lite till.
Nån som har tips på bra hotell där?

"bson " sa:
Upplever det inte alls så här och jag är värsta myggmagneten, med mig i närheten behöver ingen annan myggsprej. Tycker att det är betydligt färre mygg än förra året och nu ser det ut som om regnsäsongen gjort sitt så nu ser vi fram mot den bästa tiden här 3 mån framåt :D Sitter och planerar semestern runt jul å nyår, lite dyrt då men får se om vi inte kostar på oss en tripp mot Koh Samui el nåt i mellandagarna, ska spåna lite till.
Nån som har tips på bra hotell där?

Vad gäller mygg så var det bara runt mitt hus jag upplevde extremt mycket mer än jag sett innan denna ledigheten. Som tur är hjälper ju takfläktarna men utanför deras räckvidd såg jag hur dom häckade.
Att skolan saneras 1 gång om året är nog bara vanligt.

Åk och ta dig en dyk kurs, du gillar ju inte Ryssar så Koh Tao är nog bra för dig såg inte en Ryss så långt ögat kunde nå, Amerikans och Europeisk 25-30 års ungdom.

Men såg inga solstolar men det behöver du ju inte om du dyker, kan ju du och kärringen ta ihop.

Har du månatlig pestcontrol i huset? Här sprutar dom rejält i trädgården varje gång och röker ut dom som gömmer sig så kanske därför vi inte har så mycker mygg.

Tvekar mellan koh tao och samui men känns som om dyk kurs lämpar sig bättre längre fram på säsongen typ i början på mars, varmare o goare i vattnet och mindre risk för farliga maneter. Känner för lite party runt jul och har hittat ett hotell mitt i chaweng nära stranden men ändå tyst enl recensioner, Evergreen. Men kanske lite liten pool, ska leta en stund till. Eg gillar jag inte att förboka hotell, vill gärna kolla in rummen och läget först men risk att det är rätt fullt i mellandagarna.

Verkar som det är lite värre med Dengue i Indien bara på kort tid hade 20 talet insjuknat i syrrans village dom kan inte vara ute ens kvällstid sa hon.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

R
Svar
3
Visningar
1 K
A

Tillbaka
Topp