Deponisumman 800K Thaibath

Då kan du säker upplysa om hur mycket krångligare det är med ett UT baserat på Marriage vs ett som single som då kräver 800k , Många påstår om att det skall till besök från migration mm i hemmet , foton etc . F oton på huset med husnummer , Vilka hus i Isaan har husnummer ? Inget i vår by i alla fall :)
@Phonta! Mitt första år här kom polisen på besök hemma hos frugan sedan har jag inte sett röken av de
Vist är det mer pappersarbete men inte så svårt jag kopierar allt jag behöver 4 gånger då har jag två år men måste ha nya bilder av oss inne i huset och utanför och nya photo av mig säljv
Uppdatera bankboken samma dag.
Men har inte fått besök av polisen mer. Men de är välkomna på besök har inget att dölja
Jag har detta baserat på äktenskap så jag kan få WP här i Thailand.

34,3 mil enkel väg fy sattan va jobbigt (Chaiyaphum-Bangkok).. Bara mina Bangkok-resor under mina 10 år här (ibland 2-3 resor varje år), så motsvarar det väl säkerligen att åka buss Bangkok till Göteborg.... hahahaha
Gäller å tänka till lite när man gör sina val.
Va å fixade 12 nya mån i förra veckan, kl 10.10 åkte jag hemifrån, kl 11.05 parkerade jag hemma igen.

Då kan du säker upplysa om hur mycket krångligare det är med ett UT baserat på Marriage vs ett som single som då kräver 800k , Många påstår om att det skall till besök från migration mm i hemmet , foton etc . F oton på huset med husnummer , Vilka hus i Isaan har husnummer ? Inget i vår by i alla fall :)
Alla hus har ett nr. Vårat 103 moo 11.
Kan du ingen ting om Thailand.

Men de 400k som jag har på banken behöver jag inte röra och behöver inte investera dom heller till att få mer pengar.
Jag jobbar här i Thailand och får väldigt bra betalt så det räcker för mig och mina

Skönt för dej, jag är nog lite mer intresserad av att öka på mitt kapital så jag kan lägga ner arbetandet i Sverige.

I Thailand ger ett bankkonto till skillnad mot Sverige ränta.
Till och med ditt vanliga konto du har kopplat till ATM ger ränta.
Även aktiekontot ger ränta om du bara har pengarna stående där utan att handla, 1,1% får jag på mitt aktiekonto i Thailand.

Du har tydligen ingen koll på vad man kan får för ränta på olika konto i Sverige, att man får ränta på sitt vanliga konto i Thailand det vet jag men tyvärr inte så det klarar inflationen så tyvärr minskar värdet på pengar på konto i Thailand.

Skönt för dej, jag är nog lite mer intresserad av att öka på mitt kapital så jag kan lägga ner arbetandet i Sverige.
Ja det har jag gjort hela min arbetskarrier
Köpt och sålt aktier eller terminer och tänkte bara leva gott av det.
Men så råkade jag börja jobba igen här i Thailand utan att behöva jobba mer
Och tycker det så roligt, men frugan är inte så glad.

Du har tydligen ingen koll på vad man kan får för ränta på olika konto i Sverige, att man får ränta på sitt vanliga konto i Thailand det vet jag men tyvärr inte så det klarar inflationen så tyvärr minskar värdet på pengar på konto i Thailand.
Vad man kan få för ränta ja men dom räntekontona har väl ingen insättningsgaranti nu när den ekonomiska krisen närmar sig?
Kan gå snabbt i bankvärlden.
Se vad som hände Danske Bank i förrgår.
Men nä jag har ingen större koll på Sverige och Svenska banker då jag inget har att göra med Sverige men jag har hyfsad koll på bankerna här nere.
Just nu har jag bara 1 aktie här nere, jag avvaktar lite för tillfället och ser ann på vad som sker i världen.

Grattis du har det tidsmässigt. Men du får ju å andra sidan betala ett gruvligt pris för ditt boende. Du har inget hem, du får byta dam då och då, NÄ det livet vill jag nog inte ha...
Hur tänkte du nu?
Inget hem?
Byta dam då och då?
Allt detta är helt upp till mig, har ju möjlighet att välja och sitter inte fast någonstans i obygden.
Kan du säga det samma?
Du har ju verkligen inget hem och kan inte byta dam även om du skulle vilja.
Du får ångest varje år inför resan för att fixa inkomstbeviset men kan inget göra åt det mer än att gnälla lite här för du sitter fast.
Grattis...

Vad man kan få för ränta ja men dom räntekontona har väl ingen insättningsgaranti nu när den ekonomiska krisen närmar sig?
Kan gå snabbt i bankvärlden.
Se vad som hände Danske Bank i förrgår.
Men nä jag har ingen större koll på Sverige och Svenska banker då jag inget har att göra med Sverige men jag har hyfsad koll på bankerna här nere.
Just nu har jag bara 1 aktie här nere, jag avvaktar lite för tillfället och ser ann på vad som sker i världen.

Det finns konton där du har insättningsgaranti och det finns konto där det saknas där räntan givetvis är högre då risken är högre.

Danske bank är väl inga större problem, Vd avgick med en snuskigt hög fallskärm....
Myglet har pågått i mer än 4 år, givetvis så får småspararna betala som vanligt annars så blir aktieägarna inte nöjda.

Det finns konton där du har insättningsgaranti och det finns konto där det saknas där räntan givetvis är högre då risken är högre.

Danske bank är väl inga större problem, Vd avgick med en snuskigt hög fallskärm....
Myglet har pågått i mer än 4 år, givetvis så får småspararna betala som vanligt annars så blir aktieägarna inte nöjda.
Just det småspararna får betala.

Hur tänkte du nu?
Inget hem?
Byta dam då och då?
Allt detta är helt upp till mig, har ju möjlighet att välja och sitter inte fast någonstans i obygden.
Kan du säga det samma?
Du har ju verkligen inget hem och kan inte byta dam även om du skulle vilja.
Du får ångest varje år inför resan för att fixa inkomstbeviset men kan inget göra åt det mer än att gnälla lite här för du sitter fast.
Grattis...
Jo jag har ett hem och det är fullbetalt och jag sitter i orubbat bo tills jag är 96 år gammal, dessutom hyresfritt, de du Nmax.... Och sedan så är jag ganska generös mot min dam så hon stannar vid min sida, de du Nmax...

Men de 400k som jag har på banken behöver jag inte röra och behöver inte investera dom heller till att få mer pengar.
Jag jobbar här i Thailand och får väldigt bra betalt så det räcker för mig och mina
Jag /vi har Mo3/44 som adress och husnummer , men inget på huset , inte ofta jag ser detta där uppe måste jag påstå, men visst , vill de ha det , så inga problem , Dagens pension ger dryga 700k så tycker att ett marriage skulle vara bra , då behöver jag inte ha mina slantar låsta utan bara visa upp pensionen . Ett W permit vore ju intressant , frågan är vad man skulle syssla med , finns nog inte många utbildade drifttekniker i Thailand , så lite energibesparing runt om i landet skulle jag nog kunna jobba med , kanske ett eget företag i den branschen , har kollat på deras kyla på bla Central på ett antal ställen ,samt Big C , fullt öppet ,inga shuntar på framledningar eller co givare på frånluften inte , Full muff oavsett om det finns folk eller ej i byggnaden , grymt mycket slantar på konsultbasis att tjäna in där .

Just det småspararna får betala.

Som vanligt, hur tror du att det ska gå när bankskatten införs?
Nordea flyttar sin bas till Finskland för att komma undan.
Många "vanliga" människor tycker att bankerna ska betala mer skatt på sina höga vinster och det har de avundsjukebaserade partierna nappat på, vem tror du får betala?
Aktieägarna eller småspararna?

Du har väl rätt där Phonta om du vränger till det så på det sättet. Husnumren sitter inte på husen, har nog aldrig sett det. Man köper själv sina skyltar och sätter upp sin adressnummer utanför på gatan vid grinden...

Tillbaka
Topp