Det Ryska resandet till Vietnam ökar kraftigt.

 

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Vietnam har seglat upp som ett verkligt alternativ till Thailand för Ryska resenärer, det som lockar är billigare boende, en lång kustlinje med fina stränder, det finns stora kulturella skillnader ifrån norr till syd som erbjuder upplevelser.

”Comparing apples to apples, however, Vietnam is already on the same par as Thailand with Russian arrivals.
Last year Vietnam received 15.5 million arrivals, of which Russian tourists totaled 606,637, or 4 percent of total arrivals. Thailand received 38.3 million arrivals, of which a similar 4 percent are Russians (or 1.5 million).
Russia is the sixth largest source market for Vietnam, which counts China as number one, followed by South Korea, Japan, Taiwan, and the U.S.”


Will Vietnam Overtake Thailand as Asian Playground for Russians?


Mvh isan lover
 
Svenskarna kommer snart efter, Thailand for dyrt och farligt

Hej

I någon mån kanske, tycker mig ha förstå att även det Svenska resandet till Vietnam har ökat, några vänner hsr varit där och kom hem nöjda, så nu har t.o.m frugan börjat prata om att vi skulle ta en tur dit någon gång.

Mvh isan lover
 
Hej

I någon mån kanske, tycker mig ha förstå att även det Svenska resandet till Vietnam har ökat, några vänner hsr varit där och kom hem nöjda, så nu har t.o.m frugan börjat prata om att vi skulle ta en tur dit någon gång.

Mvh isan lover
Kompis gjorde en längre resa i Vietnam från Söder till Norr.
Han tyckte väl att Söder var mycket charter, Norr var väldigt otrevligt folk, väldigt aviga mot västerlänningar.

Fast kan tänka mig att det är lättare för Ryssar i Norr, dom var ju allierade under Vietnamkriget.

Han är van resenär och rest runt alla jordens olika hörn ;)
 
Kompis gjorde en längre resa i Vietnam från Söder till Norr.
Han tyckte väl att Söder var mycket charter, Norr var väldigt otrevligt folk, väldigt aviga mot västerlänningar.

Fast kan tänka mig att det är lättare för Ryssar i Norr, dom var ju allierade under Vietnamkriget.

Han är van resenär och rest runt alla jordens olika hörn ;)

Hej

Var han Svensk?

För vad jag har hört brukar Svenskar vara populära även i norra Vietnam p.g.a av Sveriges regerings stöd till FNL och ställningstagande mot USA,s bombningar av byar och städer i norr, Olof Palme lär vara en riktig idol där uppe.

Har själv inte besökt Vietnam men har träffat Vietnameser i Sverige, på resor via jobbet och vid privata resor till andra länder, ex.vis i dom forna öststaterna springer man ofta på Vietnameser, mitt intryck av dom är positivt, verkar vara arbetsamma, skötsamma, artiga och dom lagar god mat.

Mvh isan lover
 
Hej

Var han Svensk?

För vad jag har hört brukar Svenskar vara populära även i norra Vietnam p.g.a av Sveriges regerings stöd till FNL och ställningstagande mot USA,s bombningar av byar och städer i norr, Olof Palme lär vara en riktig idol där uppe.

Har själv inte besökt Vietnam men har träffat Vietnameser i Sverige, på resor via jobbet och vid privata resor till andra länder, ex.vis i dom forna öststaterna springer man ofta på Vietnameser, mitt intryck av dom är positivt, verkar vara arbetsamma, skötsamma, artiga och dom lagar god mat.

Mvh isan lover
Han är Svensk men det vet ju inte dom han möter där ute i djungeln, dom ser en vit man som pratar Engelska..
Han är ingen charterturist, han tar sig helst ifrån turiststråken, ut till lite mer udda områden, sevärdheter och byar där man inte ser så mycket charterturister i vanliga fall.

Det var hans ord om Norra delen iallafall, han reste med tåg och buss runt i landet.
 
Hej

Var han Svensk?

För vad jag har hört brukar Svenskar vara populära även i norra Vietnam p.g.a av Sveriges regerings stöd till FNL och ställningstagande mot USA,s bombningar av byar och städer i norr, Olof Palme lär vara en riktig idol där uppe.

Har själv inte besökt Vietnam men har träffat Vietnameser i Sverige, på resor via jobbet och vid privata resor till andra länder, ex.vis i dom forna öststaterna springer man ofta på Vietnameser, mitt intryck av dom är positivt, verkar vara arbetsamma, skötsamma, artiga och dom lagar god mat.

Mvh isan lover
När jag är ute och reser då har jag ingen skylt på mig som säger att jag är Svensk.
Eller när jag kommer in någonstans då är det inte det första jag säger. Hej du! Jag är Svensk.
Så hur ska de veta varifrån du kommer @Isan Lover
 
När jag är ute och reser då har jag ingen skylt på mig som säger att jag är Svensk.
Eller när jag kommer in någonstans då är det inte det första jag säger. Hej du! Jag är Svensk.
Så hur ska de veta varifrån du kommer @Isan Lover

Hej

En liten flagga på ryggsäcken, en keps eller t-shirt kan ju ge en hint varifrån man kommer, men pratar man lite med folk så brukar ju en av dom första frågorna bli var man kommer ifrån, så det brukar ju lösa sig.

Det är faktiskt en fördel att vara Svensk i många delar av världen, vi har ett gott rykte tack vare vårt engagemang mot krig, stöd till frihetsrörelser i olika länder, ställningstagande mot diktaturer, hjälp vid svält, naturkatastrofer och liknande, som neutrala har vi ju inga direkta fiender eller ovänner någonstans.

Mvh isan lover
 
Jag har varit där många gånger och gör äfferer med dem. De är helt okej, vist finns det folk som ser på dig lite annorlunda då bara visar jag ett stort leende:p
Men Vietnam och Hong Kong de är väldigt lika lite sura på oss vita farang:eek:
Men värre är det i Hong Kong tycker jag iaf
 
Hej

En liten flagga på ryggsäcken, en keps eller t-shirt kan ju ge en hint varifrån man kommer, men pratar man lite med folk så brukar ju en av dom första frågorna bli var man kommer ifrån, så det brukar ju lösa sig.

Det är faktiskt en fördel att vara Svensk i många delar av världen, vi har ett gott rykte tack vare vårt engagemang mot krig, stöd till frihetsrörelser i olika länder, ställningstagande mot diktaturer, hjälp vid svält, naturkatastrofer och liknande, som neutrala har vi ju inga direkta fiender eller ovänner någonstans.

Mvh isan lover
Men du hur i helvete reser du (ursäkta språket) @Isan Lover
Jag har rest oerhört mycket i hela mitt liv.
ALDRIG har jag haft en flagga på mig:oops::eek:
 
Hej

Att det är lite som behövs för att visa var man kommer ifrån är väl Amerikanarna ett bra exempel på, under dom senaste 10-15 åren har jag träffat flera amerikanska turister med kanadensiska flaggor på ryggsäckar och kläder, detta både i Thailand och i Laos, det visade sig att dom kände en viss rädsla för att luffa runt i Asien p.g.a kriget mot terrorn, drönarattacker som utplånar hela familjer i muslimska länder, kriget mot IS och Trumps impopularitet, så dom vill hellre framstå som kanadensare för att risken att drabbas då skulle vara mindre.

Mvh isan lover
 
Men du hur i helvete reser du (ursäkta språket) @Isan Lover
Jag har rest oerhört mycket i hela mitt liv.
ALDRIG har jag haft en flagga på mig:oops::eek:

Hej

Själv hade jag under flera år en keps med en Svensk flagga på, ledde till många kontakter som kanske inte annars hade blivit av, ser inget konstigt i detta, bär ofta en svensk landslagströja också.

1559643049591.png


Mvh isan lover
 
När jag är ute och reser säger jag att jag är Dansk. Sveriges rykte utomlands är förstört. När jag reste i USA fick jag frågan om det stämde att Sverige var översvämmat av våldtäkter och polisen hade förlorat kontrollen över vissa stadsdelar. Jag ville inte ljuga så ja sa "ja".
 
När jag är ute och reser säger jag att jag är Dansk. Sveriges rykte utomlands är förstört. När jag reste i USA fick jag frågan om det stämde att Sverige var översvämmat av våldtäkter och polisen hade förlorat kontrollen över vissa stadsdelar. Jag ville inte ljuga så ja sa "ja".
hur dum får man vara? ja tänk vad sd-troll har förstört vårt anseende utomlands
 
Och där kom den förbannade politiken in i denna tråd också:mad:

Men jag besökte Vietnam tidigt -90, och reste väl inte runt som @PanPan s bekant, men håller med om att folket i norr var inte speciellt trevliga och hjälpsamma. På den tiden var den södra delen absolut inget charter, dåligt med turister, men jag upplevde människorna trevliga där.
Kan absolut tänka mig ett återbesök.
 
Ja anseendet utomlands är ju helt klart viktigare än alla svenska offer. Du är ju korkad på riktigt, ett utmärkande drag bland parasiterande kommunister med huvudet så långt upptryckt i sitt eget arsle så omvärldsanalysen totalhavererar.

/ SatanG
så du tycker det är ok att dra sverige i smutsen bara för att det finns några problemområden, sverige är så mycket större än dessa områden, för övrigt tycker jag du har ett uselt språkbruk
 
 

Liknande trådar

T
Svar
28
Visningar
6 K
 
Tillbaka
Topp