Flytta med allt till Vietnam

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Flytta till Vietnam,ja, varför skall man inte kolla om det finns möjlighet att flytta till Vietnam om Thailändarna inte vill ha oss faranger här , hur skulle det fungera att ta med sig tillex en MC eller en bil från thailand in i Vietnam samt även registrera den där ... Någon som vet
 
Att ta in den e inga problem lika så i dom andra grannländerna så länge du har alla papper på hojen registrera därimot kan jag inget om
 
Nä, att ta in den vet jag är ok, att däremot regga den i tillex vietnam är ju en annan sak.. Iofs så är det ju snart Asian unionen och då skall /bör det ju inte vara något problem ;D Pratade med frugan om detta ,, inte så kul sade hon , Har flera polare som måste dra om detta med "banktillgodohavanden på 700000 thbt " går igenom...
Får bara inte ihop detta med vad syftet är ............mera slantar till Mig officeren kanske ;D ;D Vad skall sedan ett visa i "Fiskebyn" kosta.. Blir ju sjukt många som måste köpa sina visa... En annan farang jag talade med idag sade att "De gula" vill slänga ut samtliga faranger , nån som hört nåt om detta ...........
 
:) Som jag trodde, tog inte lång tid att komma fram till att även Thailand va ett skitland ;D
 
Du och ingen annan likt dig sprider skit på detta Forum , ingen har sagt att jag anser Thailand vara ett skitland, förmodligen så ger din hjärnverksamhet inte utrymme för att komma med sakliga inlägg . Ge fa..i att läsa inläggen eller lämna forumet då du inte ger annat än otrivsel.... Det är min åsikt och fortsätter du att hela tiden sprida osakliga inlägg så hoppas jag att Admin fimpar av dig helt och hållet................
 
"Phonta " sa:
Du och ingen annan likt dig sprider skit på detta Forum , ingen har sagt att jag anser Thailand vara ett skitland, förmodligen så ger din hjärnverksamhet inte utrymme för att komma med sakliga inlägg . Ge fa..i att läsa inläggen eller lämna forumet då du inte ger annat än otrivsel.... Det är min åsikt och fortsätter du att hela tiden sprida osakliga inlägg så hoppas jag att Admin fimpar av dig helt och hållet................

Eller kanske fimpar dig :)

Jag har ju flera gånger här på detta forum hävdat att du snart kommer att tycka att även Thailand är ett skitland och nu funderar du på att flytta till Vietnamn :)

Jag e ju van att få rätt men så här snabbt trodde inte ens jag att det skulle gå :)
 
Thailand e ju ett skit land igentligen me all korruption o inte blir det bättre av att dom nu pratar om att höja bankgarantierna för farangerna
 
"Phonta " sa:
Nä, att ta in den vet jag är ok, att däremot regga den i tillex vietnam är ju en annan sak.. Iofs så är det ju snart Asian unionen och då skall /bör det ju inte vara något problem ;D Pratade med frugan om detta ,, inte så kul sade hon , Har flera polare som måste dra om detta med "banktillgodohavanden på 700000 thbt " går igenom...
Får bara inte ihop detta med vad syftet är ............mera slantar till Mig officeren kanske ;D ;D Vad skall sedan ett visa i "Fiskebyn" kosta.. Blir ju sjukt många som måste köpa sina visa... En annan farang jag talade med idag sade att "De gula" vill slänga ut samtliga faranger , nån som hört nåt om detta ...........

Du tänker för mycket! Ta inte in allt negativt!! Vi ska alla hålla ihop på forumet och försöka fokusera på det positiva, det finns bara två riktningar att välja på, en negativ och en positiv....Beroende på riktning så har det en tendens att accelerera....
Typiskt för internet är att det kan bli "tjafs" mellan personer som vill hävda sig på olika sätt, trots allt har CM lyckats hålla sig ganska befriad från det, jag tror det beror på vårt gemensamma intresse - Thailand och vi vill ha det gott där!
 
"glimten66 " sa:
Thailand e ju ett skit land igentligen me all korruption o inte blir det bättre av att dom nu pratar om att höja bankgarantierna för farangerna

Varför bry sig, det har väl alltid varit 800,000bath som gäller, för mig inte ngt problem, tänker max vara där 6 månader...
Meningslöst att lyssna på rykten, tror Thailand värnar turistindustrin, de har inte ngt att vinna på att försvåra för turisterna/falangerna så de inte kommer. Jag tror inte på det...Vi får se...
 
"BaBoo " sa:
Eller kanske fimpar dig :)

Jag har ju flera gånger här på detta forum hävdat att du snart kommer att tycka att även Thailand är ett skitland och nu funderar du på att flytta till Vietnamn :)

Jag e ju van att få rätt men så här snabbt trodde inte ens jag att det skulle gå :)

narcissist kanske "van vid alltid ha rätt"
 
"Jonas " sa:
Nu är det inte turisterna som blir drabbade!

Det finns redan regler på plats, man ska inte lyssna på rykten...
Baabo och Phonta har mer gemensamt än de tror, "låtsasfiender" här på forumet...Barnsligt!
 
Thailand om nåt är väl ryktenas land. Som sagt skit i alla trötta rykten och lev för stunden. Att sen Thailand inte välkomnar faranger att bosätta sig och blir fullvärdiga thaiare är ingen nyhet.
 
Har inget eget intresse att bli fullvärdig Thaiare , är inte heller låtsasfinde med någon , tycker det bara är förbannat barnsligt att kasta sig in i en tråd med enda
anledning att skapa otrivsel, Jag kommer att stanna i Thailand , jag har inga problem med de ev kommande kraven , tycker dock som Jonas , samt "vad har Thailand för intressen av detta ".. Dessutom träffade jag en "gammal" Svenska kille ,
då menar jag gammal i gården samt ganska påläst , efter det samtalet så tar jag dessa rykten som just rykten , inte som något att oroa sig över ... Och jag anser EJ Thailand vara ett skitland.. Måste förmodligen klargöra det efterssom vissa inte verkar läskunniga ... :)Jag måste nog däremot säga att jag förstår de som börjar kika på Vietnam, har de inte de ekonomiska musklerna så måste de ju flytta på sig , eller betala kanske det dubbla för att köpa sig ett Visum :mad:
 
Den som alltid ser sig ha rätt är en Besserwisser , oftast dåligt pålästa människor med en ganska dålig självkänsla , dessutom enligt min mening lider de ofta av illa dolda komplex..
Att inse att man inte alltid har rätt samt att man endast är en människa med all dess tillhötande fel och brister gör att när man faller så faller man oftast inte lika hårt ............ ;D ;D
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

T
Svar
153
Visningar
12 K
Anonym
A
S
Svar
123
Visningar
13 K
P
A
Svar
50
Visningar
6 K
Farang53
F
T
Svar
29
Visningar
5 K
glimten66
G
M
Svar
1
Visningar
1 K
Wanpen
W
A
Svar
0
Visningar
2 K
A
A
Svar
12
Visningar
7 K
A
T
Svar
28
Visningar
6 K
 
Tillbaka
Topp