G
Golden
Gäst
Ett av 3217 bra jobbat.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
"ledarn " sa:Min personliga tro är att det handlar inte bara om "bartjejer" som vill bli försörjda...
Så jag förknippar absolut inte penga snacket med att det måste vara en "barbrud"..
Tror på fullaste allvar att även en "kontorstjej" eller en sjuksyster vill bli försörjd. (Oavsett nationalitet)
Men som b,la, "lego" betonar att många av Thai kvinnorna vill ha ett "committment".. Dom vill bli säkra på att du att står där med armarna öppna.
Jag tror att det är lite viktigare för dom än för t,ex Svenska kvinnor ??
Men det är klart att det blir väl lätt lite för vinklat emot Ihsaan och bartjejer, så där har du rätt.
"Suffix " sa:Måste ju bara inlägga att det faktiskt finns bartjejer som inte tänker bara pengar.
Min förra tjej träffade jag i en bar, vi bodde tillsammans och efter 4 månader flyttade vi hem till hennes by och hon skaffade sig ett vanligt jobb.
I vårat förhållande var det ALDRIG några pengar inblandade. Vi hade det bra och disskuterade aldrig ens pengar. Hon tjänade sina pengar och använde dem till att hjälpa sin familj, och jag hade mina pengar som jag levde på, sen betalade jag såklart 90 % av all mat, men förutom maten var det aldrig några pengar inblandade.
Det höll i nästan 3 år, ända tills den dagen hon till min stora sorg dog i en olycka!
Men det var enligt mig ett förhållande med en bartjej som helt var byggt på kärlek och inte försörjning
"ledarn " sa:Det här är något jag och min fru har fått många, många frågor om av nästan alla vi träffar i hembyn..
Alltid är det någon i alla familjer som vill ha en falang..
Jag har också märkt att bland dom Thaikvinnor vi träffar här hemma i Sverige har det blivit "vanligare" att dom bara har kommit
hit som inbjudna av en släkting som bor här för att bli flickvän till någon kompis till mannen..
Nästan 50% av skolkompisarna (Thai) till frugan har aldrig träffat sin sambo tidigare..
"Hansui " sa:Återgång till ursprungsfrågan, inte tusan funkar distansförhållanden. I mitt fall så flyttade jag till Asien sa upp mig med femton minuters varsel. Plockade upp thailändskan i Bangkok och drog till Beijing och det var för en hel del år sen. Jag har byggt upp ett företag som är i stort sett är nummer ett i branschen, worldwide. Jag gör i stort sett vad jag vill idag, tack vare thailändskan som räddade mig från ett öde värre än dödan. Inte tusan ska ni dra iväg thailändskor till Europa, dom är extremt asiatiska, passar väl i Kina och Malaysia och Vietnam men Europa, knappast. Det är ett tappert burit lidande för dom.
"Hansui " sa:Återgång till ursprungsfrågan, inte tusan funkar distansförhållanden. I mitt fall så flyttade jag till Asien sa upp mig med femton minuters varsel. Plockade upp thailändskan i Bangkok och drog till Beijing och det var för en hel del år sen.
"Hansui " sa:Ifall det är ett one-night-stand så behövs dét väl knappast nämnas i detta forum.
Måste erkänna att kineserna är livrädda för hennes fruktansvärda temperament. Kunde berätta otroliga historier från denna never ending story.
"legolas " sa:Suffix nu kommer du val att bli skitsur. Men din "van" jobbade i en bar av en anledning och det var inte att bredda sin bekantskapskrets precis utan det var for att tjana pengar till sin familj. Jag ar 100 procent overtygad om att om du INTE betalt 90 ptocent av maten, sa hade du inte blivit gammal i "garden"....
"Hansui " sa:Jo det var var på den tiden när när vi åkte tillsammans, vi var i Beigou, Quizhou province. Jag väntade och väntade på en annan firma, China Southern Grid. Dom jäklarna kom inte. Thailändskan blev till slut helt galen och skulle slänga ut en full och äkta Qingdao ölflaska från hotellrummet ner på taket på en Mercedes 500. Efter tio minuter så checka vi ut från hotellet och fixa en kinesisk tuc-tuc till järnvägstationen. Biljett till Kunming och civilisationen. Elva timmars tågresa. Hon vart lugn. Tre dar senare åkte vi tillbaks till Quizhou och China Southern Grid kom plötsligt och allt var var lugnt. Sen åkte vi till Guangdong men det är en annan sorgligare historia.
Järnvägstationen i Beiguo är en av de värsta i Kina, inget som ni aldrig kommer att uppleva