Troende i Thailand, hur fungerar det?

Ja detta har ju aldrig blivit klarlagt men jag hittade en site här, en riktig guldgruva om inte bara H, utan en massa annat. Otroligt massa matnyttigt.:)

http://www.faktoider.nu/
HELA världen vet vad som hände, nu förtiden vill folket försöka förneka detta,,,, men jag lovar det finns kvar . nästa fråga blir ,,,,,,, HUR ÄR VI? Bryr vi oss överhuvudtaget eller ska vi bara skita i allt,, Jag har varit Fn-soldat flera ggr, och sett människor lida jävulskt, så när vissa medlemmar sitter och tycker om ditt och datt, med bara en sak att trycka ner en annan människa på ogrundande uppgifter, ja då ska jag nu lägga ner, finns många vänliga människor här. En har jag tom. snackat med i tel., mkt trevlig människa som jag hoppas återkommer till. Med vänlig hälsning/ Christer

Ser intressant ut. :) Får ju ta det lite försiktigt samtidigt också förståss. Man vet ju aldrig vad som döljer sig bakom. ;)
Jag tänkte mer på innehållet, massa intressanta ord t ex och dess ursprung mm och inte så mycket huruvida uppgifterna om H stämmer eller inte.

Du behöver inte oroa dig för mig, är ganska svår att manipulera.

Men när någon påstår i en mening något, utan varken källa eller fakta oavsett vem, blir jag tvungen att checka och då kollar ja olika källor. Att jag delade med mig av denna länk, var just för att det fanns annat intressant av värde:)

HELA världen vet vad som hände, nu förtiden vill folket försöka förneka detta,,,, men jag lovar det finns kvar . nästa fråga blir ,,,,,,, HUR ÄR VI? Bryr vi oss överhuvudtaget eller ska vi bara skita i allt,, Jag har varit Fn-soldat flera ggr, och sett människor lida jävulskt, så när vissa medlemmar sitter och tycker om ditt och datt, med bara en sak att trycka ner en annan människa på ogrundande uppgifter, ja då ska jag nu lägga ner, finns många vänliga människor här. En har jag tom. snackat med i tel., mkt trevlig människa som jag hoppas återkommer till. Med vänlig hälsning/ Christer
Var det svar till mig eller bara reflextion allmänt. Var ju inget försvar för något och ville bara kolla upp om så var fallet, naturligtvis tar jag fullständigt avstånd för det avskyvärda.

Vem trycker ner någon, fattar inget?:)

Jag tänkte mer på innehållet, massa intressanta ord t ex och dess ursprung mm och inte så mycket huruvida uppgifterna om H stämmer eller inte.

Du behöver inte oroa dig för mig, är ganska svår att manipulera.

Men när någon påstår i en mening något, utan varken källa eller fakta oavsett vem, blir jag tvungen att checka och då kollar ja olika källor. Att jag delade med mig av denna länk, var just för att det fanns annat intressant av värde:)

Om han hade judiskt släktskap eller inte gör väl ingen större skilland; likvärdigt avskyvärt det han har gjort sig syldig till oavsett! :(

Det var mer allmänt riktat att man ska vara försiktig med den här typen av sidor. Man bör vara gott förankrad i sin objektivitet. Det är viktigt att ta reda på varför folk skriver som de gör, och vilka motiv de har för att veta vad man verkligen läser.

Men det är intressant att läsa om andras tankar, idéer och teorier, tycker jag. :)

Senast ändrad:
Om han har judiskt släktskap eller inte gör väl ingen större skilland; likvärdigt avskyvärt det han har gjort sig syldig till oavsett! :(

Det var mer allmänt riktat att man ska vara försiktig med den här typen av sidor. Man bör vara gott förankrad i sin objektivitet. Det är viktigt att ta reda på varför folk skriver som de gör, och vilka motiv de har för att vata vad man verkligen läser.

Men det är intressant att läsa om andras tankar, idéer och teorier, tycker jag. :)
Naturligtvis, jag blev intresserad eftersom det påstods detta utan källa, och jag kollade också andra källor och hittade inget entydigt bevis på detta, därmed betyder det inte att jag på något vis skulle ta ställning för något.

Precis som du säger lika avskyvärt oavsett. Återigen gav jag länken av andra skäl än detta. Det gäller ju även här i detta forum att man i vissa fall är objektiv i vad man skriver.

Förstår egentligen inte uppståndelsen, hade länken innehållit enbart om detta hade jag förstått din oro, men här verkar det ju mer vara ett slags uppslagsverk med en massa intressanta saker som jag sa om allt mellan himmel och jord.

Historien är full av elände, men det får ju inte stoppa oss från att läsa om den.

Jag tycker att denna tråden sköts ganska bra på det stora hela. Måtte mänskligheten aldrig glömma de vidrigheter som utspelade sig under andra världskriget. Detta skedde dock inte i religionens namn främst utan här var det fråga om olika folkslag.
Jag hoppas att moderatorerna håller koll på det som skrivs här, jag vill inte se några tveksamheter här.

Jag tycker att denna tråden sköts ganska bra på det stora hela. Måtte mänskligheten aldrig glömma de vidrigheter som utspelade sig under andra världskriget. Detta skedde dock inte i religionens namn främst utan här var det fråga om olika folkslag.
Jag hoppas att moderatorerna håller koll på det som skrivs här, jag vill inte se några tveksamheter här.
Må vi heller aldrig glömma alla dessa vidrigheter som utspelat sig under världshistorien i religionens namn som varit minst lika vidriga!

Var det svar till mig eller bara reflextion allmänt. Var ju inget försvar för något och ville bara kolla upp om så var fallet, naturligtvis tar jag fullständigt avstånd för det avskyvärda.

Vem trycker ner någon, fattar inget?:)
Nej inte du @Lyco, det jag menade med att trycka ner, finns i en annan tråd.

Nä du kan vara lugn Caesar, men helt klart får man välja noga vad man ska skriva och inte. Hur än illa historien är och det finns ju andra skräckexempel Djingis Khan skövlade miljontals människor på sina erövringståg men ses som hjälte, tror ingen kommer att reagera speciellt mycket på det men samtidigt har jag ju full förståelse för att vissa sakar väcker mer känslor än andra.

Jag har ju som jag sa inga som helst sympatier för grymheter, kan nog alla som känner mig och läst alla mina inlägg skriva under på utan det var bara en reflexion och att det tydligen inte är helt klarlagt, det var det enda jag skrev och var ju inget ställningstagande på något vis och det gör ju som Suriya sa ingen skillnad, grymhet är grymhet oavsett.

Det jag tycker är illa, är att det i forum eller andra sociala medier bara slängs ur sig en massa obekräftade utsagor utan varken dokumentation eller källor, detta ser jag som ett stort problem, oavsett vad det än gäller, det är ingen som då påpekar vikten av att granska det man läser och att vara objektiv, här slänger man ur sig allt möjligt utan några som helst referenser många gånger och det ser jag som ett demokratiproblem och varför skall jag tro på vad folk slänger ur sig här?

Ja, ledsen om jag orsakat turbulens. Kommer ju aldrig mer att ge mig in i någon diskussion mer i detta ämne, det kan jag lova.:)

Angående ämnet för tråden ser jag inte att det är några som helst problem att vara kristen i Thailand. Jag har aldrig blivit pådyvlad nån religion, eller blivit kritiserad för min tro (eller i mitt fall brist därav).
Så länge du inte tänkt missionera och pådyvla andra din tro, så lär du inte ha några som helst problem.

Angående ämnet för tråden ser jag inte att det är några som helst problem att vara kristen i Thailand. Jag har aldrig blivit pådyvlad nån religion, eller blivit kritiserad för min tro (eller i mitt fall brist därav).
Så länge du inte tänkt missionera och pådyvla andra din tro, så lär du inte ha några som helst problem.

Ungefär så ja, detta är min erfarenhet också. Tolerantare folk än thailändarna är det nog svårt att hitta.

En kvinna, Add, som är arbetskamrat med min sambo har sin dotter på en kristen skola här i Nan. Frågade henne varför och vad hon tänker om att det är en kristen skola.
Hon förstog inte frågan sa att det är väl som alla andra skolor. Ok tänkte jag, inga problem att vara kristen i Nan i alla fall.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp