Telefon köpt i Thailand fungerar ej I Sverige

När jag köpte min Samsung för något år sen så stod det på kartongen att den var regionslåst, Frågade försäljaren jag åker ju till Thailand nästa månad ingen fara sa han förutsatt är att du använder telefonen i den regionen med simkort från regionen ...Tar du med den ny ner utan att göra detta så får du problem...Hittar tyvärr inte boxen som var med telefonen så kan inte fhota....
Fick samma svar på Media Mark, när min gumma skulle köpa en Samsung i veckan ,, men köpte inte ,, Väntar och köper en Sony

Fick samma svar på Media Mark, när min gumma skulle köpa en Samsung i veckan ,, men köpte inte ,, Väntar och köper en Sony
Har använt iPhone 5, 5C och Samsung 6 utan problem, dock var såklart ingen operatörslåst men behövde inte låsas upp i Thailand kanske det som togs bort?

Nästa resa ska jag ta med fler telefoner och testa.

operatörlåst funkar inte i Thailand,,,,Regionlåst Köpt i Sverige funkar i Thailand förutsatt att du Ringt några samtal från den i Sverige med Svenskt sim, När du kommer ner kan du ha vilket sim som helst...

Det stämmer ju inte!
Iphone fungerar utan problen i thailand har ingen betydelse om den är inköpt i sverige
Blandar du ihop det med operatörslåsta telefoner?
En operatörslåst telefon i sverige fungerar ju inte i sverige med annat än den operatör du köpt telefon av.

Så varför skulle den fungera med thaikort om man inte låst upp deno_O

Har själv en Samsung S8 och iPhone 7+ inköpta i sverige, fungerar utan problem i Thailand med thai kort;)

En operatörslåst telefon i sverige fungerar ju inte i sverige med annat än den operatör du köpt telefon av.

Så varför skulle den fungera med thaikort om man inte låst upp deno_O

Har själv en Samsung S8 och iPhone 7+ inköpta i sverige, fungerar utan problem i Thailand med thai kort;)
Självklart en operatörslås telefon fungerar ju bara med den operatören den är låst till!
Men det förstår väl alla?

Det är ju det jag menar

Regionslås har inte iphone så dem funkar i thailand utan problem

De två som gumman köpte i sverige var EJ operatörslåsta , men i Thailand blev vi tvungna att låsa upp ,, det var väl bara dessa två då , sen får du Bathen skriva vad du vill , så var det med två i Phone 4 och Iphone 4s

De två som gumman köpte i sverige var EJ operatörslåsta , men i Thailand blev vi tvungna att låsa upp ,, det var väl bara dessa två då , sen får du Bathen skriva vad du vill , så var det med två i Phone 4 och Iphone 4s
Hur det var med iphone 4 och 4s vet jag inte
Det fanns kanske regionlås då?
Hur fick ni dem upplåsta?

Självklart en operatörslås telefon fungerar ju bara med den operatören den är låst till!
Men det förstår väl alla?

Det är ju det jag menar

Regionslås har inte iphone så dem funkar i thailand utan problem
Verkar som Telenor inte operatörlåser sina telefoner, hade med en iPhone 6 som vi gav bort i januari, denna funkade utan åtgärd i Thailand.
Denna va inköpt i Telenor butik.

Den som vill veta mer om sin iPhone kan öppna Inställningar/Allmänt/Om.
Där ser man modell, tex. ME350**/A.
Sök på nätet med den beteckningen och det kommer fram om den är låst till en viss operatör mm.
Den kan vara låst i landet där den är köpt, men olåst internationellt.

Så här kan det se ut för en iPhone 4

Locked

Germany - T-Mobile
MC603DN/A – 16GB Black
MC605DN/A – 32GB Black
Japan - Softbank
MC603J/A - 16GB Black
MC605J/A - 32GB Black
Spain - Movistar, Orange, Vodafone
MC603Y/A – 16GB Black
MC605Y/A – 32GB Black
United States - AT&T
MC608LL/A - 16GB Black
MC610LL/A - 32GB Black
Apple
MC318LL/A - 16GB Black
MC319LL/A - 32GB Black

Unlocked

Australia
MC603X/A - 16GB Black
MC605X/A - 32GB Black
Canada
MC603C/A - 16GB Black
MC605C/A - 32GB Black
France
MC603FB/A - 16GB Black
MC605FB/A - 32GB Black
Hong Kong
MC605ZP/A - 32GB Black
MC603ZP/A - 16GB Black
Italy
MC603IP/A - 16GB Black
MC605IP/A - 32GB Black
New Zealand
MC603X/A - 16GB Black
MC605X/A - 32GB Black
Singapore
MC603ZA/A - 16GB Black
MC605ZA/A - 32GB Black
Sweden
MC603KS/A – 16GB Black
MC605KS/A – 32GB Black

United Kingdom
MC603B/A - 16GB Black
MC605B/A - 32GB Black

Senast ändrad:
En Iphone köpt i Sverige måste låsas upp i Thailand , funkar EJmed Thaikort , har varit så med två st olika nu för min fru ,, Likaså Samsung inköpt i Sverige , låst för tillex Thaialnd ,, Dock ej min Sony , som funkar obehindrat

Måste låsas upp om den är operatörslåst i Sverige....
Jag har haft en massa iPhone telefoner och har aldrig behövt låsa upp dom. Men då köper jag inte dom med Telia, 3, Telenor eller annan operatör. Köper direkt från Apple.

Måste låsas upp om den är operatörslåst i Sverige....
Jag har haft en massa iPhone telefoner och har aldrig behövt låsa upp dom. Men då köper jag inte dom med Telia, 3, Telenor eller annan operatör. Köper direkt från Apple.
Köper du via en operatör är dom låsta under avtalstiden, sen kan man få låset hävt.
Vanligt att ungdomar köper på detta sätt, lågt månadspris tror dom, men det blir en dyr avbetalning ;)

Köper du via en operatör är dom låsta under avtalstiden, sen kan man få låset hävt.
Vanligt att ungdomar köper på detta sätt, lågt månadspris tror dom, men det blir en dyr avbetalning ;)
Ungdomar brukar inte ha ekonomisk inkomst så dom får köpa operatörslåst, så det är nog lite äldre än ungdomar som brukar göra det typ medelålders och uppåt plus företag.
Om inte mamma och pappa köper då förstås men då är det ju fortfarande medelålders ;).

Liknande trådar

Tillbaka
Topp