En stor vattenpark för 40 miljoner USD ska byggas på Phuket.

Samma pris för Thai och farang?
Brukar inte vara samma pris för turist och boende i dessa vattenparker.
Kollar man på deras hemsidor så är det ett pris för Thai och farang boende här och turistande farang.
Har vart på yamarama och cartoon networks.

Sen vad menas med samma standard som väst? Skarasommarland standard eller annan Svensk vattenpark, då måste ju dom sänka sin standard här nere gällande säkerhet och häftiga attraktioner.
Finns knappt en möjlighet att inte minst en badvakt håller ett öga på dig konstant i dom parkerna jag besökt, dom står så tätt och attraktionerna finns inget motsvarande i Sverige än.

Dem nyaste waterparken norr om Phuket en jättepark som ligger precis norr om bron i Khok loi i Phangna provinsen kostar det 200 fr Thai och 850 fo en farang och priset p[ skyltarna star pa Thai, i mina ogon ett helvetes roveri av parkstyrelsen att ta sana priser

Hej
Detta låter inte bra.
Mvh isan lover

Dem nyaste waterparken norr om Phuket en jättepark som ligger precis norr om bron i Khok loi i Phangna provinsen kostar det 200 fr Thai och 850 fo en farang och priset p[ skyltarna star pa Thai, i mina ogon ett helvetes roveri av parkstyrelsen att ta sana priser
Den parken hamnar genast på min svarta lista. Jag tvärvägrar att betala sådana "extrapriser". :mad:

Den parken hamnar genast på min svarta lista. Jag tvärvägrar att betala sådana "extrapriser". :mad:
Bara att hålla sig hemma då, detta är så vanligt förekommande och lika ofta i privata anläggningar som floatingmarkets, zoo mm.
Nu har man ju sett 40b för thai och 300-400b för utlänningar för att besöka ett vattenfall i Isaan.

Bara att hålla sig hemma då, detta är så vanligt förekommande och lika ofta i privata anläggningar som floatingmarkets, zoo mm.
Nu har man ju sett 40b för thai och 300-400b för utlänningar för att besöka ett vattenfall i Isaan.
Jodå, du tänker säkert på Tad Toon. Där har jag varit och var nära att vänta utanför. Men den gången bet jag i det sura äpplet, det sker dock sällan. Som du sa, jag stannar hellre hemma än att betala sådana avgifter.

Vi har slutat att gå på alla dessa ställen med differentierade priser, min sambo blir numera skitsur för detta system.

Jag är också sur på dessa farangpriser.
Har ett fint vattenpark utanför vårat i Bang sarey men farang får betala extra så jag tar inga busslaster med gummans thaisläktningar dit.
Har aldrig varit där bara läst priset.
Värre är det i nationalparker där priset tiodubblas.
Varför är det så?
I en flodmarknad fick faranger stämpel på handleden typ Tysklands judar under andra världskriget.

Senast ändrad:
Jag är också sur på dessa farangpriser.
Har ett fint vattenpark utanför vårat i Bang sarey men farang får betala extra så jag tar inga busslaster med gummans thaisläktningar dit.
Har aldrig varit där bara läst priset.
Värre är det i nationalparker där priset tiodubblas.
Varför är det så?
I Sverige är det tvärtom...…. (den du, @Phonta ;))

Hej
Det förekommer men lika ofta fungerar det bra att visa sitt Thailändska körkort och tala Lao för att få samma pris som Thailändare i Isaan, men en gång har jag råkat ut flr att dom inte ville ge mig samma pris som en Thai i entrén till ett akvarium med fiskar ifrån Mekongfloden och Havet, då stannade jag utanför, nästa gång jag kom till samma ställe betalade jag Thailändskt pris.
Mvh isan lover

Hej
Det förekommer men lika ofta fungerar det bra att visa sitt Thailändska körkort och tala Lao för att få samma pris som Thailändare i Isaan, men en gång har jag råkat ut flr att dom inte ville ge mig samma pris som en Thai i entrén till ett akvarium med fiskar ifrån Mekongfloden och Havet, då stannade jag utanför, nästa gång jag kom till samma ställe betalade jag Thailändskt pris.
Mvh isan lover
Detta med att visa thai-kk eller arbetstillstånd togs bort av förra regeringen och ändrades till thai medborgare eller utlänningar.
Till och med juntan tyckte det var bra och lät det träda i kraft.

Men rabatten med att tala Lao ändrades inte alls av kejsaren av Dubai.

Detta med att visa thai-kk eller arbetstillstånd togs bort av förra regeringen och ändrades till thai medborgare eller utlänningar.
Till och med juntan tyckte det var bra och lät det träda i kraft.

Men rabatten med att tala Lao ändrades inte alls av kejsaren av Dubai.

Hej

Jag vet att detta ska vara ändrat och skälet var att man på vissa ställen gav turister körkort och därför förlorade körkortet sitt värde när det gällde att bevisa att man hade bostad och en adress i landet.

Men dom vanligt gör man lite som man vill runtom i landet och på många ställen duger det fortfarande gott med körkort eller att kunna språket.

Mvh isan lover

Hej

Jag vet att detta ska vara ändrat och skälet var att man på vissa ställen gav turister körkort och därför förlorade körkortet sitt värde när det gällde att bevisa att man hade bostad och en adress i landet.

Men dom vanligt gör man lite som man vill runtom i landet och på många ställen duger det fortfarande gott med körkort eller att kunna språket.

Mvh isan lover
Själv har jag inte hört talas om någon som fått thaipris med kk sen 2016, men före förekom det ibland.

Turister har alltid haft rätt till kk om dom ska stanna över 90 dagar, den tid som IKK inte gäller längre.

Själv har jag inte hört talas om någon som fått thaipris med kk sen 2016, men före förekom det ibland.

Turister har alltid haft rätt till kk om dom ska stanna över 90 dagar, den tid som IKK inte gäller längre.

Hej

Själv betalade jag inga turistpriser förra vintern heller, vare sig i Udon Thani, Nong Khai eller Phonphisai, inte ens när vi åkte på tur till havet och besökte platser Pattaya, Koh Larn och Bang Saray heller.

Tror inte att det blir annorlunda i år heller.

Mvh isan lover

Liknande trådar

Tillbaka
Topp