!6 miljoner turister

Det är inte den som är höjd till skyarna.
Den mer lagrade och exklusiva Don Papa kostar 6000 THB och är svår att få tag på och en vanlig Captain Morgan köper man för 300 THB.
Alldeles för mycket för båda sorterna.
Jag är utan värlfärdkort.
Tanduay 5 årig för 70 THB slår både Captenen och Sang Som.

Vad är dom två lådorna 20 årig rom av för märke?
Har aldrig smakat Tanduay men hört många som sagt positivt om den, vet inte om jag hört någon som vart negativ till den.
Men inte hört någon som vart negativ till Sang Som heller när dom smakat

Tanduay verkar vara en Phil variant av Sangsom, billig fylla.
Men vet ju vilken typ av mat du gillade här så tror inte att vi har samma smak om en säger, du trivdes väl rätt bra uppe i Isaan?..
Hur var det med din skrytdricka?
Vilken sort?
Har 2 lådor med 20 år gammal rom ståendes så va ska jag med ny sprit till?

Har aldrig smakat Tanduay men hört många som sagt positivt om den, vet inte om jag hört någon som vart negativ till den.
Men inte hört någon som vart negativ till Sang Som heller när dom smakat
Förmodligen klart bättre än absolut vodka eller kosken.
Man behöver inte ödsla med dyr slödrick till Sangsom, en fördel för oss prismedvetna.

Jäms med fotknölarna typ 55555

Men va e du för junior som inte har välfärdskort?
Ingår väl i köpet med alla Isaan tjejer :p
Jag var på ishockey på Scandinavium med 10 årig Ardbeg eller om det var Laphroaig i en sprite petflaska, så bara för man häller den där i så behöver det inte betyda sågning ;) 5555.

Jag gillar rökig men skall vara ungefär en 1/2-1 tesked vatten i för smaken.
Hade en granne i Sverige som samlade på single malt å försökte få med mig på det tåget men jag har bara smakat en wirre i hela mitt liv som va god å de va den som en annan polare köpt i Skottland, en tunna som dom fick vänta 10 år på som buteljerades som en cask, dvs oblandad 65% precis som ron esclavo. Den va grymt god men annars gillar jag inte wiskey alls, Rom faller mig bättre på läppen. Som sagt testa en ron esclavo nästa gång du är i Sverige. Lite dyr men gillar du den inte så ta med den hit så köper jag den av dig.
Tror att du tömmer flaskan och köper full ranson med dig hem, kan man snacka om nåt att bjuda på vid finbesök eller om man vill impa lite.
Tror att du sparar typ 400 kr / litern på att köpa den i Tyskland.

Hade en granne i Sverige som samlade på single malt å försökte få med mig på det tåget men jag har bara smakat en wirre i hela mitt liv som va god å de va den som en annan polare köpt i Skottland, en tunna som dom fick vänta 10 år på som buteljerades som en cask, dvs oblandad 65% precis som ron esclavo. Den va grymt god men annars gillar jag inte wiskey alls, Rom faller mig bättre på läppen. Som sagt testa en ron esclavo nästa gång du är i Sverige. Lite dyr men gillar du den inte så ta med den hit så köper jag den av dig.
Tror att du tömmer flaskan och köper full ranson med dig hem, kan man snacka om nåt att bjuda på vid finbesök eller om man vill impa lite.
Tror att du sparar typ 400 kr / litern på att köpa den i Tyskland.
Nej, idag köper jag inget dyrare än Sang Som, det är mer min prisnivå, eller gratis hembrännt i Sverige.

Nej, idag köper jag inget dyrare än Sang Som, det är mer min prisnivå, eller gratis hembrännt i Sverige.
Kolla om du hittar Sangsom Similan.
150 baht flaskan i HH och blandat med cola är den bättre än vanlig Sangsom, mycket vaniljsmak, sen finns en 5 årig Sangsom för 180 baht, smakar typ precis samma som den vanliga.
Eller blir det för billigt då :reta:

Kolla om du hittar Sangsom Similan.
150 baht flaskan i HH och blandat med cola är den bättre än vanlig Sangsom, mycket vaniljsmak, sen finns en 5 årig Sangsom för 180 baht, smakar typ precis samma som den vanliga.
Eller blir det för billigt då :reta:
Dricker inte blandat med cola, dricker oftast inget blandat med någon sötdricka alls.
Som sagt vatten till whiskey och rum gillar jag bäst eller helt rent.
Kan ta någon drink ibland när man är ute men vanlig grogg nej.
Och ja jag har nog druckit grogg av alla varianter, jag gillar dock inte grogg.

Dricker inte blandat med cola, dricker oftast inget blandat med någon sötdricka alls.
Som sagt vatten till whiskey och rum gillar jag bäst eller helt rent.
Kan ta någon drink ibland när man är ute men vanlig grogg nej.
Och ja jag har nog druckit grogg av alla varianter, jag gillar dock inte grogg.
Rom e lätt å dricka rent men blandar jag inte med slödrick så blir jag för packad, dricker alldeles för snabbt..

Det känns som att 16 miljoner turister krökar ohämmat när dom kommer till Thailand, är det verkligen så? Jag känner inte igen mig alls!
,

Det känns som att 16 miljoner turister krökar ohämmat när dom kommer till Thailand, är det verkligen så? Jag känner inte igen mig alls!
,
Dom där 16 miljoner var ju avklarade på första sidan, kan vara glad att tråden överlever lite längre än att direkt hamna längst bak i forumslistan som 100 talet andra nyhetstrådar.
Va glad att du har nåt annat att läsa än coronatråden. ;)
Och ja, jag tror en majoritet av turisterna iallafall dom västerländska brukar bra mycket mer alkohol när dom åker till Thailand än dom gör hemma ;)

Dom där 16 miljoner var ju avklarade på första sidan, kan vara glad att tråden överlever lite längre än att direkt hamna längst bak i forumslistan som 100 talet andra nyhetstrådar.
Va glad att du har nåt annat att läsa än coronatråden. ;)
Och ja, jag tror en majoritet av turisterna iallafall dom västerländska brukar bra mycket mer alkohol när dom åker till Thailand än dom gör hemma ;)
Tveklöst, den överlever trots att vi redan har löst problemen. Den samlade expertisen kan slänga sig i väggen!

Liknande trådar

Tillbaka
Topp