Extrem hetta

Hej

Searing Heatwave Claims 61 Lives in Thailand​

Published 5 hours ago on May 11, 2024

Searing Heatwave Claims 61 Lives in Thailand

Heat stroke has claimed the lives of 61 people so far this year, compared with 37 in 2023: File Image

As a searing heatwave has seized Thailand, with temperatures rising beyond 40°C (104°F) in numerous regions, the Department of Disease Control reported that 61 people have died from heatstroke.

Major cities such as Bangkok experience extreme heat, straining electricity infrastructures and prompting health warnings. The lethal heatwave has set temperature records rising, while a lengthy period of little rainfall has left water reservoirs depleted.

Mvh isan lover

Finns ju inte överallt, men ändå rätt ok och blir bättre för varje år som går.

Gillar speciellt de skywalks som finns mellan BTS-stationer på vissa ställen som mellan Udom Suk och Punnawithi där man kan gå skyddad från både trafik och nederbörd längre sträckor.

Så tycker det är perfekt att det byggs fler och fler lösningar för att separera trafik och fotgängare. Gör det mycket lättare och säkrare att ta sig runt.
Kollade nyligen på en Youtube av Chris Parker som har kanalerna ”Retired Working For You” och ”RW4U” om 8 ställen längs med Sukhumvit Road och med BTS stationer. Han verkar gilla just Punnawithi och Udom Suk mycket som platser han gärna skulle bo på i Bangkok efter att under ett antal år snurrat runt på väldigt många platser i Bangkok.

Kollade då även på en karta över områden i Bangkok och risk för översvämningar och av vad jag kunde se (rätt eller fel) så verkade inte dessa områden tillhöra de med väldigt stor risk för översvämningar. Jag skulle dock om jag hade bil oavsett om jag skulle bo i Bangkok försöka hitta plats där bilen står parkerad på en plats där aldrig vattnet kan nå även vid en extrem översvämning.

Finns ju inte överallt, men ändå rätt ok och blir bättre för varje år som går.

Gillar speciellt de skywalks som finns mellan BTS-stationer på vissa ställen som mellan Udom Suk och Punnawithi där man kan gå skyddad från både trafik och nederbörd längre sträckor.

Så tycker det är perfekt att det byggs fler och fler lösningar för att separera trafik och fotgängare. Gör det mycket lättare och säkrare att ta sig runt.
De skywalks som jag har använt i centrala Bangkok brukade stinka av piss, då massa hemlösa hade de som bostad. Så majoriteten av de som skulle över till andra sidan tog hellre övergångsstället och riskera livet än att gå i pisslukten.

I Smålands skogarna så har vi passerat 20 grader på Anders Celsius skala, äkta uppmätt kvicksilver Ej internet vädret.

Men sen ser jag också att det är extrem hetta runt hörnet 10 grader varmare, äkta Thailands varmt, måste ringa Aftonbladet.

IMG-20240512-WA0005.jpg

IMG-20240512-WA0006.jpg

I Smålands skogarna så har vi passerat 20 grader på Anders Celsius skala, äkta uppmätt kvicksilver Ej internet vädret.

Men sen ser jag också att det är extrem hetta runt hörnet 10 grader varmare, äkta Thailands varmt, måste ringa Aftonbladet.

IMG-20240512-WA0005.jpg

IMG-20240512-WA0006.jpg
Störta fjanten som inte törs möta andra medlemmar på alla forum har talat.

Tillbaka
Topp