F--n! Nu har man ställt till det.

 
Det finns andra kliniker än Folktandvården som fallerade totalt under pandemin. Så jag har bytt till Smile istället, där har det fungerat mycket bättre och ingen större skillnad i prissättning känns det som.

@Berralund

Floktandvården, här i Vallentuna kommer att få konkurrens snart, det har gått rykten om att det kommer öppnas en privat eller en utav de där etablerade företagen, vilken vet jag inte..

@JBK.L.td.
 
Bra! Smile finns inte här men väl i Landskrona, 2 mil med bilen eller 40 minuter med tåg och buss. Så inga problem för oss.
Även Smile har dåliga tandläkare, det vet jag av egen erfarenhet, handlar nog kanske mest om att de då anställde tandläkare som inte alltid riktigt förstår Svenska och kanske den tiden inte låg i nivå utbildningsmässigt med de Svenska. Valde i stället att fixa mina implantat i Estland. Kanske inte samma nu då detta var för många år sedan då Smiles tandvård kostade ca. hälften av vad andra tandläkare tog ut i ersättning
 
Även Smile har dåliga tandläkare, det vet jag av egen erfarenhet, handlar nog kanske mest om att de då anställde tandläkare som inte alltid riktigt förstår Svenska och kanske den tiden inte låg i nivå utbildningsmässigt med de Svenska. Valde i stället att fixa mina implantat i Estland. Kanske inte samma nu då detta var för många år sedan då Smiles tandvård kostade ca. hälften av vad andra tandläkare tog ut i ersättning
Nej inte samma, inte för att det har någon betydelse men min tandläkare är helsvensk och mycket duktig. Frugan går till tandregleringen där, också mycket bra med en ortodontist från Polen. Så vi är mycket nöjda.
 
Nej inte samma, inte för att det har någon betydelse men min tandläkare är helsvensk och mycket duktig. Frugan går till tandregleringen där, också mycket bra med en ortodontist från Polen. Så vi är mycket nöjda.

Låter bra. Får nog signa in mig där när jag väl flyttat ner för jag behöver tandhygienistbehandlingar med jämna mellanrum
 
Även Smile har dåliga tandläkare, det vet jag av egen erfarenhet, handlar nog kanske mest om att de då anställde tandläkare som inte alltid riktigt förstår Svenska och kanske den tiden inte låg i nivå utbildningsmässigt med de Svenska. Valde i stället att fixa mina implantat i Estland. Kanske inte samma nu då detta var för många år sedan då Smiles tandvård kostade ca. hälften av vad andra tandläkare tog ut i ersättning
Som tur är kan du gå till tandläkaren i Thailand nu.

Tandläkare i Thailand är det mest prisvärda och det även för tvåveckors Charterturister.
 
Som tur är kan du gå till tandläkaren i Thailand nu.

Tandläkare i Thailand är det mest prisvärda och det även för tvåveckors Charterturister.
För min del så är det så att mitt boxningsintresse i yngre år skadat mina tänder samt tandrötter, det gör att Thailand som du skriver är väldigt billigt, och dessutom så finns det mycket kunniga tandläkare här
 
Nej inte samma, inte för att det har någon betydelse men min tandläkare är helsvensk och mycket duktig. Frugan går till tandregleringen där, också mycket bra med en ortodontist från Polen. Så vi är mycket nöjda.
Var ju många år sen jag var på Smile (tror det var Drottninggatan) i Stockholm , det var ingen bra upplevelse dock
 
1638433540673.png


Ååh! Herrej-vlar...
"Är det inte det ena så är det det andra, sa kärringen som blödde näsblod".

Idag efter långt idogt arbete har man äntligen fått träffa en tandläkare och det är p.g.a. att efter mina operationer och träff med dietister och min personliga läkare sagt till mig att det är en god ide, med tanke på att min magmun inte är i fungerande läge.

Så i Dec. månad 2022 tog jag kontakt med tandvården för en tidsbokning och svaret blev:
-Det blir svårt.
Men hon sa att hon skulle återkomma om det skulle bli ett återbud eller någon typ av öppning.
Tiden rullar på och vi går in i nytt år och tandvården hör av sig till mig i mitten av jan. 2023 och säger att det ser inte så bra ut, i samma veva efter telefonsamtalet så börjar mina tänder att säga ifrån och ge mig obehag.

Dagar går och obehaget med tänderna ökar och i mitten av feb. månad ringer jag igen och talar om att mina tänder inte vill vara kompatibla med min munhåla och hö.sida nedre käken är värken ohanterbar, sköterskan säger att tiderna är få, men det finns ett återbud den 27 Feb., hon hinner inte ens att avsluta innan jag säger att den tar jag.

I onsdags(den 22:a)ringer mobilen och det är Folktandvården som hör av sig, de talar om att det finns en tid idag p.g.a. ett återbud, vill du komma?
Jag svarar att det är lite för tajt in på och jag har ingen möjlighet att komma, men i samma veva så kommer sköterskan med ett nytt förslag om en tid imorgon(den 23:e)och även fast den är imorgon så tar jag den.

Så nu, på morgonen kl. 08:00 var jag hos tandläkaren och fick min första tandundersökning sen 1993 och för en som har tandläkarskräck var det riktigt oroligt & nervöst, men jag tog mig igenom det med tanken att "orginal pliggarna" har suttit tills nu utan bråk och de får förhoppningsvis sitta kvar till slutet. Men mot en kostnad av reparation, underhåll och borttagning av en eller två tänder.

@JBK.L.td.

1638433540673.png


Fortsättning på går!
Som sagts tidigare så var jag på besök hos den där orala typen gräver runt munnen, den 23 Feb. och efter så har det eskalerat för min del när det kommer till mina pliggar, var av en av mina två kvarvarande visdomständer gör livet surt för mig med en hellvetisk värk som sträcker sig upp i örongången.

Vilket har gjort ett nytt besök idag, med undersökning av problemskapande tandjävel som annars skulle ha kommit ut den 20:e April, men nu har den gjort livet outhärdligt för mig.
Och inte nog med detta, så imorgon 8:e ska jag tillbaka till tandvården kl. 12:30 och ta bort eländet, men också hinna till Korallen(VC)och lämna blod inför mitt besök på Ersta Sjh på fredag, för att träffa hjärtläkare inför "kommande operation" för ett avgörande om hjärtat är upp för fighten.

Thats, thats, thats all folks!! For now...

@JBK.Ltd.
 
1638433540673.png


Fortsättning på går!
Som sagts tidigare så var jag på besök hos den där orala typen gräver runt munnen, den 23 Feb. och efter så har det eskalerat för min del när det kommer till mina pliggar, var av en av mina två kvarvarande visdomständer gör livet surt för mig med en hellvetisk värk som sträcker sig upp i örongången.

Vilket har gjort ett nytt besök idag, med undersökning av problemskapande tandjävel som annars skulle ha kommit ut den 20:e April, men nu har den gjort livet outhärdligt för mig.
Och inte nog med detta, så imorgon 8:e ska jag tillbaka till tandvården kl. 12:30 och ta bort eländet, men också hinna till Korallen(VC)och lämna blod inför mitt besök på Ersta Sjh på fredag, för att träffa hjärtläkare inför "kommande operation" för ett avgörande om hjärtat är upp för fighten.

Thats, thats, thats all folks!! For now...

@JBK.Ltd.

1638433540673.png


Nu är eländet över!!
Den molande visdomstand fan är ute ur truten och intelligensen och visdomen har sjunkit till 25%, p.g.a. att 2st visdomständer redan är utdragna vid unga år, fortfarande 1 visdomstand kvar, så lite hopp finns kvar.

Bild av eländet:
IMG_20230308_131246.jpg


Att en tand kan sänka en vuxen persons karaktär till ingeting med den smärta som en tand kan utveckla, får en lite att tänka på 150-200år sen, när man var eller blev tvungen att gå till lokala bysmeden för korrigering av bråkande tänder.

Men även jag, med inbyggd tandläkarskräck fick lite förtroende tillbaka för jobbet de gör, gårdagens ärende gick fort och under bedövning, med en läkare som(kvinnlig)inte rusade in munöppningen med verktyg som började bryta och bända loss den.

Så i korta drag gick det till så här:
Kort presentation, ytterligare bild tagning, ta plats i stol, bedövas och se efter att den gör sitt, ta fram ett verktyg liknande av en "Skruvmejsel" böj & bänd lite på tand, för att sen ta fram det slutliga verktyget för avlägsnande av tand och utan ett "Plopp" som Lina i Emil i Lönneberga skulle sagt när hon blev av med sin tand.
Sen två stycken stygn och en kort instruktion om hur göra efteråt och vårda uppkommet hål i käken...

@JBK.Ltd. ;)
 
1638433540673.png


Nu är eländet över!!
Den molande visdomstand fan är ute ur truten och intelligensen och visdomen har sjunkit till 25%, p.g.a. att 2st visdomständer redan är utdragna vid unga år, fortfarande 1 visdomstand kvar, så lite hopp finns kvar.

Bild av eländet:
IMG_20230308_131246.jpg


Att en tand kan sänka en vuxen persons karaktär till ingeting med den smärta som en tand kan utveckla, får en lite att tänka på 150-200år sen, när man var eller blev tvungen att gå till lokala bysmeden för korrigering av bråkande tänder.

Men även jag, med inbyggd tandläkarskräck fick lite förtroende tillbaka för jobbet de gör, gårdagens ärende gick fort och under bedövning, med en läkare som(kvinnlig)inte rusade in munöppningen med verktyg som började bryta och bända loss den.

Så i korta drag gick det till så här:
Kort presentation, ytterligare bild tagning, ta plats i stol, bedövas och se efter att den gör sitt, ta fram ett verktyg liknande av en "Skruvmejsel" böj & bänd lite på tand, för att sen ta fram det slutliga verktyget för avlägsnande av tand och utan ett "Plopp" som Lina i Emil i Lönneberga skulle sagt när hon blev av med sin tand.
Sen två stycken stygn och en kort instruktion om hur göra efteråt och vårda uppkommet hål i käken...

@JBK.Ltd. ;)
Ja det blir både kostsamt och smärtsamt att låta bli att vårda käften. Framför allt smärtsamt om det går så långt som i ditt fall. Mina visdomständer gick till de sälla jaktmarkerna, en efter en. Det var en investering inför framtiden eftersom det redan var hål i dom och att det var svårt att komma åt med tandborsten.

Så tag ett gott råd från en som har försökt hålla ordning på det hela till en tidvis stor kostnad, det lönar sig säkert i längden och sparar mycken smärta. Fixa det akuta här och resten i Thailand när tillfälle ges. Lycka till!
 
Ja det blir både kostsamt och smärtsamt att låta bli att vårda käften. Framför allt smärtsamt om det går så långt som i ditt fall. Mina visdomständer gick till de sälla jaktmarkerna, en efter en. Det var en investering inför framtiden eftersom det redan var hål i dom och att det var svårt att komma åt med tandborsten.

Så tag ett gott råd från en som har försökt hålla ordning på det hela till en tidvis stor kostnad, det lönar sig säkert i längden och sparar mycken smärta. Fixa det akuta här och resten i Thailand när tillfälle ges. Lycka till!

Kostnaden för att eliminera tandfan!!
1770 Riksdaler och utförd hos floktandvården..

Det kostar att ligga på topp... :laugh2:

@JBK.Ltd.
 
Behövs mer kommer lite aktuella prislistor:

IMG_20230124_155039.jpg
IMG_20230207_123515.jpg

Går gärna till Thailändsk dental, men inte till den med dessa verktygen

346337e5-ecf6-45bf-910c-62ca6322c59f.jpg


Frugan, visade mig sin tandläkare som hon har gått hos sen barnsben och när jag såg utrustningen han hade så kom olusten över att man måste gå till tandläkaren då & då, han är säkerligen bra och duktig typ med cirka 100år i branchen, men nääe!!
Skulle hon säga att jag ska gå till hennes tandläkare, blir det under höga protester om inte ett basebollträ svingas i bakhuvudet på mig och blir fastbunden på en pirra så hon får mig dit...

@JBK.Ltd.
 
Går gärna till Thailändsk dental, men inte till den med dessa verktygen

346337e5-ecf6-45bf-910c-62ca6322c59f.jpg


Frugan, visade mig sin tandläkare som hon har gått hos sen barnsben och när jag såg utrustningen han hade så kom olusten över att man måste gå till tandläkaren då & då, han är säkerligen bra och duktig typ med cirka 100år i branchen, men nääe!!
Skulle hon säga att jag ska gå till hennes tandläkare, blir det under höga protester om inte ett basebollträ svingas i bakhuvudet på mig och blir fastbunden på en pirra så hon får mig dit...

@JBK.Ltd.
När de borrar med den där så skakar det i skallen och till och med i hjärnan, låter fn och luktar bränd tand Huuuaaaa
 
Ja det blir både kostsamt och smärtsamt att låta bli att vårda käften. Framför allt smärtsamt om det går så långt som i ditt fall. Mina visdomständer gick till de sälla jaktmarkerna, en efter en. Det var en investering inför framtiden eftersom det redan var hål i dom och att det var svårt att komma åt med tandborsten.

Så tag ett gott råd från en som har försökt hålla ordning på det hela till en tidvis stor kostnad, det lönar sig säkert i längden och sparar mycken smärta. Fixa det akuta här och resten i Thailand när tillfälle ges. Lycka till!

@Berralund

Hade samma upplägg med min tandläkare som hade gått hos se jag var 7år gammal, när man väl kommit upp i ålder och visdomständerna började visa sig så togs beslut om att dessa inte skulle få vara kvar och två stycken lyckades man få ut under hans ledning, Anders Dahl.
De andra två blev kvar, en utav dem har blivit reparerad och nummer två fick sitta kvar tills igår, efter orsakad smärta.
Så peppar, peppar ta i trä!
Hoppas bara att den sista håller sig kvar och inte orsakar mer ont än nödvändigt är..

@JBK.Ltd.
 
 
 
Tillbaka
Topp