F--n! Nu har man ställt till det.

 
1638433540673.png


Nu! Eller aldrig! Ersta sjh.

Från och med idag är det endast intag av vätska och slimfödan "Modifast", önskad hastighet 2-3 veckor och ca.15 Kg bort omgående.
Så byebye! Till alla maträtter som motarbetar viktnedgång och som bidrar till att snålvattnet rinner ut genom mungipan.

@JBK.Ltd. :'(
 
1638433540673.png


Nu! Eller aldrig! Ersta sjh.

Från och med idag är det endast intag av vätska och slimfödan "Modifast", önskad hastighet 2-3 veckor och ca.15 Kg bort omgående.
Så byebye! Till alla maträtter som motarbetar viktnedgång och som bidrar till att snålvattnet rinner ut genom mungipan.

@JBK.Ltd. :'(
Jag har ”medicinen” som krävs men då måste man vilja själv. 15kg på 2-3 veckor kan du glömma men kanske möjligt på 3 månader om du är väldigt strikt. Jag ställer mer än gärna upp med stöttning och vägledning men kräver motprestation. Kör på!!! Det går att fixa :thumbsup:
 
Jag har ”medicinen” som krävs men då måste man vilja själv. 15kg på 2-3 veckor kan du glömma men kanske möjligt på 3 månader om du är väldigt strikt. Jag ställer mer än gärna upp med stöttning och vägledning men kräver motprestation. Kör på!!! Det går att fixa :thumbsup:

Det mesta går att fixa med vilja. 19 dagar med nattskift i Tyskland gjorde att jag gick från 82kg till 70kg. Nu var det mestadels muskler och vätska som försvann, men allt går.

15kg på 2-3 veckor….
Är det 15kg i form av fett så lär det behövas en motorsåg eller andra ingrepp.
 
1638433540673.png


Nu! Eller aldrig! Ersta sjh.

Från och med idag är det endast intag av vätska och slimfödan "Modifast", önskad hastighet 2-3 veckor och ca.15 Kg bort omgående.
Så byebye! Till alla maträtter som motarbetar viktnedgång och som bidrar till att snålvattnet rinner ut genom mungipan.

@JBK.Ltd. :'(
Jag såg att du njöt av delikata brända och destillerade drycker i helgen, var det sista frosseriet innan späkningen? Hoppas det för alkohol innehåller en förfärlig massa kalorier. Men det har dietisten säkert redan talat om. Lycka till!
 
15kg på 2-3 veckor….
Är det 15 kg i form av fett så lär det behövas en motorsåg eller andra ingrepp.
Ja, det kan vara vettigt att göra en rimlighetskalkyl, för ibland är det helt enkelt "galna siffror" som exempelvis Västlänken, snabbtåg eller det där fossilfria stålverket som är på gång.

Det gömmer sig 7 000 kilokalorier energi i ett kilo kroppsfett. För att förbränna ett kilo fett behöver du därför få i dig 7 000 kilokalorier mindre än du förbränner. Om du vill gå ner ett kilo på en vecka (= 7 dagar), motsvarar det ett dagligt kaloriunderskott på 1 000 kalorier.

Din basalmetabilism kanske kräver 2000 kcal/dygn. Om du bara dricker vatten och äter vitamin/mineraltabletter i 52 dygn så är du i hamn. :cool:

Tyvärr så kommer din kropp att sänka sin förbränning som svar på svälten, så det tar nog ännu längre tid. Ev. kan lite fysisk aktivitet - om du orkar - bränna lite till. ;)
 
Jag såg att du njöt av delikata brända och destillerade drycker i helgen, var det sista frosseriet innan späkningen? Hoppas det för alkohol innehåller en förfärlig massa kalorier. Men det har dietisten säkert redan talat om. Lycka till!

@Berralund

Det är en total torrlägging av samtliga gottiheter, det enda som är kvar att njuta av är morgon mugg med nykvarnat och nybryggt kaffe från Arvid Nordquist och Festivita sorten...
Livet återgick till just nu till de mörkatiderna när kaffe var något som de rika kunde stoltsera med och visa upp för andra mindre gynnade...:laugh2:

@JBK.Ltd.
 
Ja, det kan vara vettigt att göra en rimlighetskalkyl, för ibland är det helt enkelt "galna siffror" som exempelvis Västlänken, snabbtåg eller det där fossilfria stålverket som är på gång.

Det gömmer sig 7 000 kilokalorier energi i ett kilo kroppsfett. För att förbränna ett kilo fett behöver du därför få i dig 7 000 kilokalorier mindre än du förbränner. Om du vill gå ner ett kilo på en vecka (= 7 dagar), motsvarar det ett dagligt kaloriunderskott på 1 000 kalorier.

Din basalmetabilism kanske kräver 2000 kcal/dygn. Om du bara dricker vatten och äter vitamin/mineraltabletter i 52 dygn så är du i hamn. :cool:

Tyvärr så kommer din kropp att sänka sin förbränning som svar på svälten, så det tar nog ännu längre tid. Ev. kan lite fysisk aktivitet - om du orkar - bränna lite till. ;)

Ett klassiskt knep är att fucka upp sköldkörteln.
 
Ett klassiskt knep är att fucka upp sköldkörteln.
Ja, med en skenande ämnesomsättning så kanske det kan gå. :unsure:

Amfetamin kanske han skapa hyperaktivitet samtidigt som hungerkänslorna försvinner. Hörde en knarkare sitta på spårvagnen och beklaga sig över att han slet ut ett par skor i veckan - många bildörrar som skall kollas etc. om man skall få ihop till dagsbehovet.
 
Ja, med en skenande ämnesomsättning så kanske det kan gå. :unsure:

Amfetamin kanske han skapa hyperaktivitet samtidigt som hungerkänslorna försvinner. Hörde en knarkare sitta på spårvagnen och beklaga sig över att han slet ut ett par skor i veckan - många bildörrar som skall kollas etc. om man skall få ihop till dagsbehovet.
Amfetamin är nog fortfarande världens bästa "bantningspiller", men sidoeffekterna väger nog inte upp det för de allra flesta.
 
Planen håller, @Nam Falang, men viktraset håller sig borta än så länge, men det har bara gått 2 veckor sen doktorns tillsägelse om endast intag av Modifast.
Men det är också svinjobbigt att känna andras dofter av matlagning, vilket i sin tur genererar en risk att falla tillbaka gamla vanor...

@JBK.Ltd.
Ja det som är problemet med ”kalori” dieter. Inte kul att hela tiden vara hungrig. Därför LCHF/Keto passar mig så bra. Kan äta det jag tycker mest om samt kan äta mig mätt. Behöver aldrig gå runt hungrig. Jag går ned/håller vikten samt mår djäkligt bra på LCHF/Keto. Mitt problem är att jag är väldigt glad i öl :p Och med alkoholintag kommer suget efter att stoppa skit i munnen som om det inte räckte med ölen och alkoholen:laugh2:
Ja ja nu är det sommar och semester och jag uppfyllde alla mina uppsatta mål under vintern/våren så nu får jag festa lite.
Kämpa på nu :thumbsup:
 
Ja det som är problemet med ”kalori” dieter. Inte kul att hela tiden vara hungrig. Därför LCHF/Keto passar mig så bra. Kan äta det jag tycker mest om samt kan äta mig mätt. Behöver aldrig gå runt hungrig. Jag går ned/håller vikten samt mår djäkligt bra på LCHF/Keto. Mitt problem är att jag är väldigt glad i öl :p Och med alkoholintag kommer suget efter att stoppa skit i munnen som om det inte räckte med ölen och alkoholen:laugh2:
Ja ja nu är det sommar och semester och jag uppfyllde alla mina uppsatta mål under vintern/våren så nu får jag festa lite.
Kämpa på nu :thumbsup:
LCHF/Keto IS DA SHIT:thumbsup: Very good:p
 
1638433540673.png


Huvaligen!!!

Har idag fått ett samtal från tandvården, om att jag har en tid idag.
Annars skulle jag ha fått vänta till tjugonionde(29) Augusti för min bokade stund, enda problemet jag har är att jag inte kommer ihåg vilken typ av reparation som är på tapeten(minnet är bra men kort, när man har tandläkarskräck.).
Annars bra för övrigt och Ersta-sjh har hört av sig och jag återkommer med en uppdatering på den punkten..

@JBK.Ltd.
 
Ja! jag vet, det har varit en spännande stund för mig, de senaste halvåret.
Lite bilder kanske hjälper?

1692261952070.jpg
1691042199559~5.jpg
1691136128200.jpg
1691042196130.jpg
1691042199559~2.jpg

1691545196069~2.jpg
1692261984979.jpg
1692930239239.jpg
1692930245928.jpg
1692930239349.jpg


Om ingen har lyckats med luska ut, så är det gjuten platta och stolp resning på gång.
Så mina slantar och de min fru skrapar fram ligger nu mera bundna i något som kommer att bli "Tak över huvudet" på privat mark i framtiden.

@JBK.Ltd.
 
Ja! jag vet, det har varit en spännande stund för mig, de senaste halvåret.
Lite bilder kanske hjälper?

1692261952070.jpg
1691042199559~5.jpg
1691136128200.jpg
1691042196130.jpg

1691545196069~2.jpg
1692261984979.jpg
1692930239239.jpg
1692930245928.jpg
1692930239349.jpg


Om ingen har lyckats med luska ut, så är det gjuten platta och stolp resning på gång.
Så mina slantar och de min fru skrapar fram ligger nu mera bundna i något som kommer att bli "Tak över huvudet" på privat mark i framtiden.

@JBK.Ltd.

1691042199559~2.jpg
Viktigare än att du får besöka ditt barn, ser ut som hon bygger för sig, hur har du det i Sverige?
 
 
 
Tillbaka
Topp