Detta var väntat...........
Jag har sagt att jag har samma inkomst som Du, varken mer eller mindre, nu berättar Damen att hennes kusiner syster och bröder ifrågasätter om inte jag tjänar för lite, som dom säger Damen har hus en bra "education" kan din blivande försörja dig, det som egentligen gjorde mig förbannad var att någon av dessa ifrågasatte, tänk om han är elak och slår dig, dom vet inte ett skit om mig, jag svarade Damen och sa att jag åkte inte till Thailand för att hitta en fru nu blev det så och inga problem för min del jag kan vänta, få se nu, 3 månader i Asien tror nog jag stannar ett tag i BKK så får jag fundera på var jag tillbringar min tid, tror nog att jag åker runt lite, detta tyckte inte Damen om utan undrade om alla papper var klara, som hon sa flyget är bokat och hotellet bokat i BKK 2 nätter med option på ytterligare nätter, jag möter dig där så får jag se vad som händer? undrar vad hon menar få se vad som händer? en god strateg har alltid en plan B.
De e då tusan vad tiden springer iväg och inte hälften klart, min begäran om att återfå en diareieförd kopia har uppfyllts av polisen, kom dagen efter, idag kom ett mail ang. begäran om utredning att jag.......
citat;
Hej!
Med anledning av din skrivelse gällande begäran om utredning som inkom till polismyndigheten i Örebro den 27/12-10 får jag meddela följande:
Det rättsmedel som står till buds för att få till stånd en ändring av en lagakraftvunnen dom är resning.
För att resning ska komma ifråga krävs en ansökan från dig. Ansökan lämnas till hovrätten om domen meddelats av tingsrätt och i annat fall till högsta domstolen.
Hälsningar
Jan Gxxxxxxx , polisen Örebro
Nej, skrivelsen inkom den 22/12 enligt diariestämpeln och kopian åter avsändaren den 23/12 oviktigt? inte alls tiderna är av allra högsta vikt, hade Jan G tagit fram akterna från JK JO RÅ och HD så hade han klart kunnat finna ut att jag är väl insatt i rättsystemet, vidare så har man inte besvarat min förfrågan om polisen kommer att utreda sig själva om tjänstefel alternativt grovt tjänstefel, svaret kommer att bli nej.
Det alltid roligt med nya brevvänner, klart jag kommer att föra en dialog med Jan G, viken förmodligen kommer att bli sur och surare efter hand så förmodligen kommer han att lämna över till någon överordnad så får vi väl försöka övertyga nästa, och i slutändan ligger min skrivelse hos någon av dom högsta cheferna vilken jag innan breven skickades informerade honom om att säger HD nej en gång till, så kommer jag att anmäla till myndigheterna, således har jag inte bett om att få reda på att man kan lämna in en resningsansökan, min begäran gäller återupptagande av utredningen.
Ubon