Familjetråden Ubon

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Ubon " sa:
Snyggt jobbat Ubon, ser Ni att jag ställt mig framför siffrorna
så att nu kan jag använda samma bild åratal framåt....

Ubon
:)
Gott Nytt År!

En fördel med att bo i Thailand är att man får två "nyår" :)
(April också).

Planeringen fortsätter,

För x tid tillbaka så var planeringen att stänga frysen och lägga bostaden i karantän, således har jag under en tid bekymrat mig för att det är för mycket mat kvar, nu vid en inventering så visar det sig att maten kommer inte att räcka till den 12 eller 14, detta kan nu lösas på flera sätt, åka tidigare till Stockholm, köpa hem mer mat, eller varför inte starta bantningskur? blir till att åka tidigare om så behövs.

Ubon

Detta var väntat...........

Jag har sagt att jag har samma inkomst som Du, varken mer eller mindre, nu berättar Damen att hennes kusiner syster och bröder ifrågasätter om inte jag tjänar för lite, som dom säger Damen har hus en bra "education" kan din blivande försörja dig, det som egentligen gjorde mig förbannad var att någon av dessa ifrågasatte, tänk om han är elak och slår dig, dom vet inte ett skit om mig, jag svarade Damen och sa att jag åkte inte till Thailand för att hitta en fru nu blev det så och inga problem för min del jag kan vänta, få se nu, 3 månader i Asien tror nog jag stannar ett tag i BKK så får jag fundera på var jag tillbringar min tid, tror nog att jag åker runt lite, detta tyckte inte Damen om utan undrade om alla papper var klara, som hon sa flyget är bokat och hotellet bokat i BKK 2 nätter med option på ytterligare nätter, jag möter dig där så får jag se vad som händer? undrar vad hon menar få se vad som händer? en god strateg har alltid en plan B.

De e då tusan vad tiden springer iväg och inte hälften klart, min begäran om att återfå en diareieförd kopia har uppfyllts av polisen, kom dagen efter, idag kom ett mail ang. begäran om utredning att jag.......

citat;

Hej!

Med anledning av din skrivelse gällande begäran om utredning som inkom till polismyndigheten i Örebro den 27/12-10 får jag meddela följande:
Det rättsmedel som står till buds för att få till stånd en ändring av en lagakraftvunnen dom är resning.
För att resning ska komma ifråga krävs en ansökan från dig. Ansökan lämnas till hovrätten om domen meddelats av tingsrätt och i annat fall till högsta domstolen.

Hälsningar
Jan Gxxxxxxx , polisen Örebro

Nej, skrivelsen inkom den 22/12 enligt diariestämpeln och kopian åter avsändaren den 23/12 oviktigt? inte alls tiderna är av allra högsta vikt, hade Jan G tagit fram akterna från JK JO RÅ och HD så hade han klart kunnat finna ut att jag är väl insatt i rättsystemet, vidare så har man inte besvarat min förfrågan om polisen kommer att utreda sig själva om tjänstefel alternativt grovt tjänstefel, svaret kommer att bli nej.

Det alltid roligt med nya brevvänner, klart jag kommer att föra en dialog med Jan G, viken förmodligen kommer att bli sur och surare efter hand så förmodligen kommer han att lämna över till någon överordnad så får vi väl försöka övertyga nästa, och i slutändan ligger min skrivelse hos någon av dom högsta cheferna vilken jag innan breven skickades informerade honom om att säger HD nej en gång till, så kommer jag att anmäla till myndigheterna, således har jag inte bett om att få reda på att man kan lämna in en resningsansökan, min begäran gäller återupptagande av utredningen.

Ubon

Funderar på mitt nästa projekt, 3-hjulig cykel med eldrift, skulle kunna tänka mig 1000W
borstlös DC motor, 2 gånger 100 ampere gelbatteri, Damen gillar inte min ide pga. sin svartsjuka
och ser helst att jag inte försvinner utom synhåll. Nästa utmaning blir att fundera ut hur jag kan få
i vart fall 20 mil eller 200 km (gåtan är till legolas, vilket är längst 20 mil eller 200 km) öka batteri kapaciteten?
svårt med tanke på att vikten är redan 30 kg styck gånger 2 plus c:a 10-15 kilo för motor med kringutrustning, solceller? minimotor för generator? någon som har några ideer?

Som sagt 200km är målet, nämner även att tänkt maxhastighet kan ligga någonstans 40-45 km/hr,
motor vid max uttag 1000w 2¤100 Ah =200 Ah= 2400W därmed så måste kapaciteten dubblas, jag
tar inte med förlustberäkningar.

Ha det gott

Ubon

En smidig hjälpmotor som hjälper ledsagaren att dra rullstolen i uppförsbacke och att hålla emot i nedförsbacke. När man inte behöver hjälp av motorn är det lätt att lyfta motorn/hjulen med ett handtag. Rullstolen kan då köras som vanligt, utan att hjälpmotorn behöver tas bort.

Lille Viking 2000/2000+ hanteras enkelt av ledsagaren med hjälp av manöverreglaget som monteras på rullstolens körhandtag. På Lille Viking 2000+ modellen finns även en batteriindikator på manöverboxen och på hjälpmotorn som visar aktuell strömtillgång. Vår kombinationsöversikt ger dig snabbt information vilken hjälpmotor och monteringssats som passar till just din rullstol.

Fyra fasta beslag monteras och anpassas till rullstolen, vilket innebär att
monteringen och demonteringen av hjälpmotorn blir mycket enkel.

Lille Viking 2000
Lille Viking 2000+

Artikel
Art.nr

Lille Viking 2000+
inkl. laddare och batterier UB202207
Lille Viking 2000+ Flat
inkl. laddare och batterier UB445010
Lille Viking 2000
inkl. laddare och batterier UB202107
Lille Viking 2000 Flat
inkl. laddare exkl. batterier UB202011

Tekniska data
Lille Viking 2000+
Lille Viking 2000+ Flat

Höjd
240 mm
300 mm
Bredd inkl. batterier* 300/445 mm 300/445 mm
Längd 500 mm 500 mm
Totalvikt* 18/24 kg 18/24 kg
Vikt motorenhet 9 kg 9 kg
Batteridel* 9 / 15 kg 9/ 15 kg
Underhållsfria GEL batterier ** 12/17 AmpH 12/17 AmpH
Laddare** 24V / 2,5 Amp 24V. / 2,5 Amp
Laddtid* 5/8 timmar 5/8 timmar
Max körsträcka vid fulladdade bat­terier* 18/ 25 km 18/ 25 km
Maxhastighet 5,5 km/t 5,5 km/t
Belastning vid provning 150 kg 150 kg
Stigningskapacitet 8°/14% 8°/14%
Max hindertagning 60 mm 60 mm
Elektronik Curtis 70 A Curtis 70 A
Motor 180 W /24V 180 W /24V
Utväxling 25:1 25:1
Däckdimension, punkteringsfritt 2,50 - 3 (210 x 65) 2,50 - 3 (210 x 65)
Driftstemperatur 0° till + 40° 0° till + 40°
Kapslingsklass IP44 IP44
Klassificering Klass B, inomhus- och utomhusbruk Klass B, inomhus- och utomhusbruk
Max brukarvikt Det som anges för rullstolen, dock max 150 kg brukarvikt Det som anges för rullstolen, dock max 150 kg brukarvikt

Banta.. *host* ::)

Annars är väl enda möjigheten effektivare batterier typ nickelmetallhydrid-batterier (NiMH) men det kostar deg..

"Kycklingen " sa:
Men det var nog ingen så svag motor som Ubon vill ha.

Tack fjädervippan

Jag tror nog att vi ska hålla oss från 1000W och uppåt, det ena tar ut det andra när det gäller
fart och styrka, samt att beräkningen bör i hastighet gälla 40-45 km, vilkjen begränsas av dreven,
inte heller behöver vi tänka på växel eller brons, motorn i sig får fungera som broms, bekymret
uppstår i nedförsbacke om kedja/rem skulle haverera, den dagen den sorgen.

Annars ordnar Kycklingbenet gärna en sådan här för inköpspris ;)

89798507_c3d9c20359.jpg

legolas

Tack för din omtanke, tror nog jag avstår vespa å 100 knyck i timmen med tanken på Thai-trafiken hellre en guide med bil eller Taxi.

Utmaningen gäller fordon 20 mil per dag 40-45km/tim, framfört med ELECTRICITET inget annat, nej legolas
2 små ficklampsbatterier funkar inte, ok?

Guldring till min blivande? jodå det har hon väldigt noga framfört och hon har även börja nämna Buddhaparty, vilket vi kom överens om att detta kunde vänta, jomen min väninna ska gifta sig den 15 Januari och jag blir så avundsjuk, kan vi inte? kostar bara 100-200 personer 70-80 tusen bath, SNÄLLA? inte vad vi kommit överens om, detta kunde vänta, Du respekterar inte min kultur, jovisst gör jag, respekterar Du min?

Ha det gott

Ubon

Tidsnöd som vanligt.....

Kom just på, Torsdag idag och jag ska lämna hemmet nästa Torsdag, finns det någon som kan låna mig en sekreterare och en kordinator, Ni kan väl vara lika jysta som RÅ för några år sedan som lånade mig en sekreterare med förbehållet att denna fick inte vara behjälplig att skriva ansökningar MOT RÅ.
Kan även tänka mig lite tips om hur man förlänger dygnets 24 timmar.

Ha det gott

Ubon

legolas egen lilla gåta

Gåtan lyder., var befinner jag mig?

Stort fält
Transport
Förmodligen Sveriges största
Högre höjd än myggan flyger

Bildledtråd:

Bild001.jpg.jpg

Ledtråd:

Luft under vingarna

Tullfritt

Internationella avgångar

Jetmotorer

Boardingcard

Bildledtråd:

Bild000.jpg.jpg

Även sirap kan vara lite trög

Sista ledtråden, vilken jag inte tror hjälper dig, hade jag fått denna ledtråd så hade jag klarat gåtan direkt,

10.000 meters klubben, är jag medlem?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp