Försäljare Fiberanslutning att lita på?

Ännu - har jag inte skördat frukterna av min underskrift avseende IP Only. Men jag tror du har fel. Fastighetsmäklarna konstaterar att statistiskt höjs husets värde, med indragen fiber. Det går inte att bortse ifrån. Nog är det väl stabilare med fiber än 3G eller 4G?? Blir det inte dyrare att det köra 4G typ? Jag har ADSL i stugan nu. Men byter till fiber för att få upp hastigheten? jag känner mig inte korkad...ännu?
Du är ingalunda korkad och det är säkert rätt att husets värde höjs. Men det bortser åtminstone jag ifrån i dagsläget, vi har inga planer på flytt för tillfället och om vi ändrar oss får vi ta den smällen.

Ännu - har jag inte skördat frukterna av min underskrift avseende IP Only. Men jag tror du har fel. Fastighetsmäklarna konstaterar att statistiskt höjs husets värde, med indragen fiber. Det går inte att bortse ifrån. Nog är det väl stabilare med fiber än 3G eller 4G?? Blir det inte dyrare att det köra 4G typ? Jag har ADSL i stugan nu. Men byter till fiber för att få upp hastigheten? jag känner mig inte korkad...ännu?
Som du skriver: Du har inte skördat frukterna efter din underskrift hos IP-ONLY...
Nu vet jag inte hur du bor. Om du bor inne i ett samhälle? Eller ute på landet.
Som jag förklarat innan, så har det varit ett antal olika företag som vill ha påskrift och binda upp sig för en fiberinstallation. INGET företag, under 3 - 4 år har kommit till skott.. :confused:
LITA INTE PÅ DESSA FÖRSÄLJARE!!! De lovar och lovar.. Men inget händer.... :mad:
"SVENSKA STATSNÄT" , IP-ONLY och nu ZITUS... Ingen av dem kan garantera en installation... INGEN.. :mad:

Tänk på sikt!! Utvecklingen av internet, telefoner, datorer mm..
Vem trodde man skulle se film i telefonen för 15 år sedan? Vem trodde på 5G ?
Fiber är bra för infrastruktur och företag. Om 5 - 10 år har vi säkert typ 10G i våra telefoner.
Som privatperson kommer man inte att behöva låsa upp sig via en linje leverantör..
Se bara vad som hände med Telias telefonnät... Ingen vill ansvara för underhållet längre.
Och när elpriserna går ner... Vad händer...?? Jo!! Som sagt fasta avgifterna höjs.. Pengarna skall in!!! :eek:
Ett tips!! Lås aldrig upp dig vid ett bolag.
Vad gäller hus värderingar från bankerna ger jag inte ett skit för.. De vill sälja utifrån dagens önskemål..
Om jag har mitt hus värderat till 2 miljoner, så vad fan tror någon vad 20-25000 får för inverkan på priset?
Det förhandlar man bort lätt vid en försäljning.. Ge köparen möjlighet att pruta 25 000 så ingår 5-10 års fri surf i huspriset... Ge dem en WIFIBOX på köpet... Givetvis har du lagt till det i kalkylen innan... Så köparen får ändå betala... :D :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Som du skriver: Du har inte skördat frukterna efter din underskrift hos IP-ONLY...
Som jag förklarat innan, så har det varit ett antal olika företag som vill ha påskrift och binda upp sig för en fiberinstallation. INGET företag, under 3 - 4 år har kommit till skott.. :confused:
LITA INTE PÅ DESSA FÖRSÄLJARE!!! De lovar och lovar.. Men inget händer.... :mad:
"SVENSKA STATSNÄT" , IP-ONLY och nu ZITUS... Ingen av dem kan garantera en installation... INGEN.. :mad:

Fiber är bra för infrastruktur och företag. Om 5 - 10 år har vi säkert typ 10G i våra telefoner.
Som privatperson kommer man inte att behöva låsa upp sig via en linje leverantör..
Se bara vad som hände med Telias telefonnät... Ingen vill ansvara för underhållet längre.
Och när elpriserna går ner... Vad händer...?? Jo!! Som sagt fasta avgifterna höjs.. Pengarna skall in!!! :eek:
Vad gäller hus värderingar från bankerna ger jag inte ett skit för.. De vill sälja utifrån dagens önskemål..
Om jag har mitt hus värderat till 2 miljoner, så vad fan tror någon vad 20-25000 får för inverkan på priset?
Det förhandlar man bort lätt vid en försäljning.. Ge köparen möjlighet att pruta 25 000 så ingår 5-10 års fri surf i huspriset... Ge dem en WIFIBOX på köpet... Givetvis har du lagt till det i kalkylen innan... Så köparen får ändå betala... :D :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

@Pepsi, himlen kanske? Där é allt fritt och ingen uppkoppling behövs.. :D :D :D

Klickade på länken i detta inlägg och fick då upp:

Hoppsan! Vi stötte på några problem.

Du har inte behörighet att visa den här sidan eller utföra den här åtgärden.

Varför?
Den ligger i Dude och det har strulat med aktiveringen av den tavlan för en del. Hoppas att @Kycklingen läser detta och gör en koll, jag ser att den skall vara aktiv men det funkar inte alltid.

Vi hade en tråd för ett par år sedan gällande fiberanslutning till ens fastighet.
Det fanns Svenka stats nät, IP-Only mm. Alla har lovat gul och gröna skogar.
Nu har det dykt upp en ny aktör som heter Zitus.. De lovar samma sak.
NU är allt klart och ni skall få fiber till era hus. SKITSNACK!!
Blev uppringd av en kille från dem. Skulle enbart visa hur de skulle gräva...
NEJ!! Han var försäljare som fiskade efter nya kunder. Inget är bestämt..
Jag bad honom dra åt skogen..
Nu efter ca 3 - 4 år har inga av dessa företag stoppat spaden i jorden än. :confused:
Men samtliga företag vill teckna kontrakt på 20 - 25000 för framdragning och installation.
Sedan tillkommer 5-6 000 per år i fast avgift, plus data mängd.
Verkar vara en djävla skojar verksamhet. De har inte ens avtal med markägare om att få gräva.
Så VARNING för Zitus mfl företag. De vill ha ett bindande avtal men utför inget jobb.
Smågrabbar som är smorda i truten och bra på att sälja.. :thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown: Men levererar inget..
Bundet avtal är väl bra, bara att få inskrivet vite vid sen leverans.

Jaa, det bär mig emot...men jag kanske hade fel i min godtrohet.....nu i september 2018 (innan jag åkte hemtill Chiangmai) kom ett svar från IP-only, att upphandling med markägare och entrepenörer drar ut på tiden....så trots löften blev det inget fiber denna sommar 2018....

men jag lovade forumet att återkomma....så nu har jag bitit i det berömda öpplet...

En fråga. Så här är det? Jag hyr ut huset t o m 1 november och saknar router. Så jag kör abbonemang 3g och 4g. Packed: Unlimited propaid 699BTH True. Fungerar perfekt då jag använder hotspot på min Samsung smartphone. Igår såg jag V75 live via ATG-live. Jag har delbetalat 168 BTH.
Kan man verkligen lita på att man inte åker på en smäll...jo jo jag har varit på True Office å frågat. Men ni vet om man frågar Thai så får man svaret Yes no problem no problem...

Det förhandlar man bort lätt vid en försäljning.. Ge köparen möjlighet att pruta 25 000 så ingår 5-10 års fri surf i huspriset... Ge dem en WIFIBOX på köpet... Givetvis har du lagt till det i kalkylen innan... Så köparen får ändå betala... :D:thumbsup::thumbsup::thumbsup:
Gammalt inlägg och onödigt besvara dig, men för ren kunskap för andra som läser trådarna.
Telia har inget telefonnät i betydelsen trådar eller fiber och har aldrig haft.
Ga: Televerket hade sådant, men Telia är inte Televerket utan ett nytt statligt ägt bolag. Televerket var en myndighet och det är inte Telia. Televerket lever vidare i Post och Telestyrelsen (hette sist jag hade med dem att göra iaf). Detta är en myndighet och den som äger telefonnätet.
Telia hyr in sig i nätet och har även ansvar administrera och hyra ut vidare till andra teletjänstleverantörer.

Vidare vill jag tillägga att trådlöst inte har och inte kommer ha den kapacitet som är nödvändigt. Den kommer passa de flesta som inte har behov av dator utan bara behöver kommunikation. För tyngre bruk är fibern alltid fördel och trådlöst kommer aldrig komma ifatt eftersom utvecklingen i hastighet och kapacitet går frammåt mycket snabbt även för fiber.

Tillbaka
Topp