Som du skriver: Du har inte skördat frukterna efter din underskrift hos IP-ONLY...
Nu vet jag inte hur du bor. Om du bor inne i ett samhälle? Eller ute på landet.
Som jag förklarat innan, så har det varit ett antal olika företag som vill ha påskrift och binda upp sig för en fiberinstallation. INGET företag, under 3 - 4 år har kommit till skott..
LITA INTE PÅ DESSA FÖRSÄLJARE!!! De lovar och lovar.. Men inget händer....
"SVENSKA STATSNÄT" , IP-ONLY och nu ZITUS... Ingen av dem kan garantera en installation... INGEN..
Tänk på sikt!! Utvecklingen av internet, telefoner, datorer mm..
Vem trodde man skulle se film i telefonen för 15 år sedan? Vem trodde på 5G ?
Fiber är bra för infrastruktur och företag. Om 5 - 10 år har vi säkert typ 10G i våra telefoner.
Som privatperson kommer man inte att behöva låsa upp sig via en linje leverantör..
Se bara vad som hände med Telias telefonnät... Ingen vill ansvara för underhållet längre.
Och när elpriserna går ner... Vad händer...?? Jo!! Som sagt fasta avgifterna höjs.. Pengarna skall in!!!
Ett tips!! Lås aldrig upp dig vid ett bolag.
Vad gäller hus värderingar från bankerna ger jag inte ett skit för.. De vill sälja utifrån dagens önskemål..
Om jag har mitt hus värderat till 2 miljoner, så vad fan tror någon vad 20-25000 får för inverkan på priset?
Det förhandlar man bort lätt vid en försäljning.. Ge köparen möjlighet att pruta 25 000 så ingår 5-10 års fri surf i huspriset... Ge dem en WIFIBOX på köpet... Givetvis har du lagt till det i kalkylen innan... Så köparen får ändå betala...