Rätt och fel Förud att röka inne i sitt eget hem

Nu röker varken jag eller sambon, men om jag gjort det så hade jag fixat det utan att störa. Sen dessa jävla förbud hit och dit, gör mig irriterad.

Fick höra nu av Norsk rökare ombord att det finns liknande lag i Norge.
Där säger han att det är förbjudet att röka inomhus i sitt hem om det finns andra personer där, samma gäller för bil.

Ingen av oss rökar. Men varför stifta en lag som bygger på att familjemedlemmar/vänner/andra inbjudna anmäler.... Bor man sen i Norra Thailand under "brännperioden"........

Fick höra nu av Norsk rökare ombord att det finns liknande lag i Norge.
Där säger han att det är förbjudet att röka inomhus i sitt hem om det finns andra personer där, samma gäller för bil.
Är inte första april idag :):):)5555 Inte i Sverige i alla fall , inte min BRF , där röks det utan problem , om jag godkänner , och det gör jag EJ

Totalt vansinnig lagstiftning med ett undantag. Föräldrar skall inte få röka inomhus på grund av barnens skull...... Har man någon i beroendeställning som bor i hemmet bör det vara förbjudet....

I lägenheter med gemensam ventilation kan det kanske vara befogat.
Undrar hur detta, inofficiellt alltså, skulle tolkas på oss som är på fartyg i Thailand?

/ SatanG

I lägenheter med gemensam ventilation kan det kanske vara befogat.
Undrar hur detta, inofficiellt alltså, skulle tolkas på oss som är på fartyg i Thailand?

/ SatanG
Vi har bara ett rökrum, skitmässen. Rökning i hytterna är förbjuden men en befälhavare med känslig näsa har avslöjat syndare ett antal gånger, dock utan repressalier till sjöss.

Vi har bara ett rökrum, skitmässen. Rökning i hytterna är förbjuden men en befälhavare med känslig näsa har avslöjat syndare ett antal gånger, dock utan repressalier till sjöss.

Vill man vara social på plattformarna idag så är det rökrummen som är det enda som gäller. Annars håller sig folk bara sig inne på rummen.

Själv gillar jag rökrummen då det blir lite mer gemenskap där.

Borde vara mer på sin plats att förbjuda viss mat våra damer lagar:D

Dom få vi känner som rökar, har den goda smaken att inte göra det inomhus, tror även dom flesta rökare inte röker i sitt hem.

Annat va det när man va barn, morsan fick en sprillans ny Amazon, där bolmades det kan jag lova.
Inga säkerhetsbälte på oss ungar heller, fattar inte hur vi överlevt.....:);)

Dom få vi känner som rökar, har den goda smaken att inte göra det inomhus, tror även dom flesta rökare inte röker i sitt hem.

Annat va det när man va barn, morsan fick en sprillans ny Amazon, där bolmades det kan jag lova.
Kommer fortfarande ihåg dom blå "dimmolnen" som solen lyste på i vardagsrummet...

Senast ändrad:

Duktiga på den tiden å ingen Greta eller ,ha en god fortsättning på midsommar ö från Åland

Jag har haft tur, ingen av mina föräldrar har varit rökare. Men ibland kom gäster som rökte utav bara h... Då satt stanken kvar i huset flera dagar, usch! Likadant ombord tills odören blev begränsad till ett utrymme.
Vi hade också tur, morsan slutade röka när vi va små, men fick ändå vår beskärda del av passivt rökande:rolleyes:kanske därför man inte började, är ju nu slav under nikotinet i form av snus;)

Vi hade också tur, morsan slutade röka när vi va små, men fick ändå vår beskärda del av passivt rökande:rolleyes:kanske därför man inte började, är ju nu slav under nikotinet i form av snus;)
Hade jag snusat hade gumman och jag aldrig blivit ett par. Hon är väldigt känslig för lukter och avskyr tobaksodör, betydelselöst vilken form. Det beror nog på att svärfar rökte rejält när hon växte upp, han slutade dock några år innan vi träffades.

Tillbaka
Topp