Thailand startar ett eget rymdprogram.

Du lägger alltid in nyheter och skriver egen text där du försöker misskreditera allt regeringen gör, som du lusläser och letar efter nåt negativt som du själv kan ge en negativ kommentar om.
Eller nä lusläser gör du inte du skummar igenom och fastnar på det negativa och drar ut meningar ur hela artiklar utan att läsa dom riktigt.
Du har aldrig skapat en tråd om ett enda av dom positiva projekten och hyllat det.
Du är så genomskinlig och politisk i dina trådar så kanske finns en anledning?
Det verkar gå prestige i det här. Varför vara så petig med detaljer. Det viktiga är andemeningen och diskusionen om det är kostnadseffektivt. Det var det som IS menade att det var röster som ifrågasatte värdet. Det är en modegrej att satsa offensivt på månresor och Marsresor oavsett om det är lönsamt.
Vad är det som Thailand eftersätter för att få fram pengar till det här?

Skrev du väl själv.
Du la in det direkt efter i din kommentar i första inlägget.

"Rymdprogrammet får hård kritik ifrån oppositionen som tycker att det finns mer jordnära problem som man borde satsa pengar på före rymden"

Du letar ju sådant här och försöker misskreditera i allt du skriver om nuvarande styre.
Vad är det för misskreditering när han skriver att det finns de som ifrågasätter värdet av satsningen. Att dölja det är lite som att ifrågasätta att det finns kriminella invandrare.

Är det säkert men jag brukar hålla mig undan gliringer om Thai förutom en sak att dom är lata, för det tycker jag.
Tycker det verkar vara en röd tråd i regeringens politik att få in turistarbetarna och bönderna i industrin.
här verkar de ha mött motstånd från de här grupperna och då uppfattas de som lata eftersom de inte vill ändra livsstil.

Tycker det verkar vara en röd tråd i regeringens politik att få in turistarbetarna och bönderna i industrin.
här verkar de ha mött motstånd från de här grupperna och då uppfattas de som lata eftersom de inte vill ändra livsstil.
Ja är inte det lathet, hade det funkat i Sverige, vi saknar 300.000 arbetare inom en industri men nej vi sitter hellre i hängmattan och gnäller över att det inte finns jobb.
Läste i Bangkokpost att det är ca. 390.000 immigrant workers där smittan börja sprida sig nu.
Varför tror du dom måste ta in så många immigrants, samtidigt skriker företagen att dom har problem med arbetskraft under covid-19, samtidigt har bar tjejerna åkt hem till byarna och säger finns inga jobb.
Nej finns inga jobb som h**a nu men finns gott om jobb inom industrin!.

Ja är inte det lathet, hade det funkat i Sverige, vi saknar 300.000 arbetare inom en industri men nej vi sitter hellre i hängmattan och gnäller över att det inte finns jobb.
Läste i Bangkokpost att det är ca. 390.000 immigrant workers där smittan börja sprida sig nu.
Varför tror du dom måste ta in så många immigrants, samtidigt skriker företagen att dom har problem med arbetskraft under covid-19, samtidigt har bar tjejerna åkt hem till byarna och säger finns inga jobb.
Var stor artikel om det i Bangkokpost där dom kalla sitt eget folk lata då en industri går på knä när dom inte får in arbetare från grannländerna pga covid-19och Thai själva vägrar.
Thai har blivit fina i kanten, tar easy job och överlåter hard work till grannländerna, så har det vart länge.
Var ju inte Thai som skörda riset när jag bodde i Petchabun utan folk från grannländerna som fraktades runt på pickuper till olika risfält.

Lite samma sak jag noterade i Falun. Under tre års tid sökte jag folk. Heltid och fullt betalt. Mitt i centrum inomhus, 50 meter från arbetsförmedlingen.
Inte en enda sökande. Och då besökte jag arbetsförmedlingen flera gånger och bad deras handläggare skicka arbetslöst folk till oss.
Som sagt, inte en enda.
Självklart förstår man att det känns bättre vara ledig och leva på bidrag i det fallet.
Men det visar också på exakt det du säger, hur svårt personer har att bryta sitt mönster. Industrin i Thailand, behöver arbetare som du säger, det går inte komma ifrån.

Hej

Mer om den planerade rymdfarkosten som ska ta Thailand till månen 2028, men först ska Thailand ha producerat egna satelliter inom 4 år.

Thailand to launch first moon mission​

National
Dec 25. 2020
800_2f3b3b5abdcf613.jpg

By THE NATION

Thailand will build a spacecraft within seven years with a budget of around Bt3 billion, according to the Ministry of Higher Education, Science, Research and Innovation.

Minister Anek Laothamatas announced on Thursday that Thailand will produce high-tech satellites in four years, before advancing to build a spaceship with a weight of 300 kilograms for a mission to the moon.
The ship will be powered by a xenon ion thruster, the same propulsion method used by Nasa for interplanetary space missions. The spacecraft will travel at 11 kilometres per hour to the moon, before slowing to enter lunar orbit at 2kph.
Thailand’s first lunar mission will be officially announced in January, Anek said.

Mvh isan lover

Hej

Mer om den planerade rymdfarkosten som ska ta Thailand till månen 2028, men först ska Thailand ha producerat egna satelliter inom 4 år.

National
Dec 25. 2020
800_2f3b3b5abdcf613.jpg

By THE NATION

Thailand will build a spacecraft within seven years with a budget of around Bt3 billion, according to the Ministry of Higher Education, Science, Research and Innovation.

Minister Anek Laothamatas announced on Thursday that Thailand will produce high-tech satellites in four years, before advancing to build a spaceship with a weight of 300 kilograms for a mission to the moon.
The ship will be powered by a xenon ion thruster, the same propulsion method used by Nasa for interplanetary space missions. The spacecraft will travel at 11 kilometres per hour to the moon, before slowing to enter lunar orbit at 2kph.
Thailand’s first lunar mission will be officially announced in January, Anek said.

Mvh isan lover
Ja, jag blir med men bara om Panpan kör:)

Hej

National
Dec 25. 2020
800_2f3b3b5abdcf613.jpg

By THE NATION

Mvh isan lover
Isaan och månens baksida kanske påminner om varandra lite....

Lite samma sak jag noterade i Falun. Under tre års tid sökte jag folk. Heltid och fullt betalt. Mitt i centrum inomhus, 50 meter från arbetsförmedlingen.
Inte en enda sökande. Och då besökte jag arbetsförmedlingen flera gånger och bad deras handläggare skicka arbetslöst folk till oss.
Som sagt, inte en enda.
Självklart förstår man att det känns bättre vara ledig och leva på bidrag i det fallet.
Men det visar också på exakt det du säger, hur svårt personer har att bryta sitt mönster. Industrin i Thailand, behöver arbetare som du säger, det går inte komma ifrån.
Underligt att ingen blev anvisad. Tackar man nej till anvisning så blir man avstängd från Akassan. Så var det på 90-talet. Fast det fanns inte det maktmedlet på socialbidragstagare.
Vad hade du uppgett för kravspecifikation?

Skrivit det innan rymdprogram, museum och skola har funnits länge i Thailand, ligger ett mitt i Laem Chabang.
Där kan man även köpa och bruka museumpasset om man har ett.

Hej

Delar också den uppfattningen, i U-länder finns det annat att lägga pengar på.

Mvh isan lover
När skall ett land sluta klassas som U-land?
Kina klassas som U-land och får alla förmåner därav, en sak som Trump satte sig emot och ville att det skulle avklassificeras som U-Land då det ger förmåner i internationell handel.
Förvånats i veckan av alla nya fina Porchar man ser här helt plötsligt i Pattaya, vanligare än Volvo nu, klasskillnad ja, men U-land för mig är svältande länder som är i en liten kris.
Ser ingen svält i Thailand tvärtom ett land som börjar få viktproblem och fetma.

När skall ett land sluta klassas som U-land?
Kina klassas som U-land och får alla förmåner därav, en sak som Trump satte sig emot och ville att det skulle avklassificeras som U-Land då det ger förmåner i internationell handel.
Förvånats i veckan av alla nya fina Porchar man ser här helt plötsligt i Pattaya, vanligare än Volvo nu, klasskillnad ja, men U-land för mig är svältande länder som är i en liten kris.
Ser ingen svält i Thailand tvärtom ett land som börjar få viktproblem och fetma.
Hej

Du slog huvudet på spiken där, klassskillnader är det som det handlar om, visst åker en del Porsche och äger aktier o.s.v men det hjälper inte dom många miljoner fattiga som inte äger någonting.

Jag vidhåller att Thailand och grannländerna till stor del fortfarande är att betrakta som u-länder med tanke på levnadsstandard, låga inkomster, brist på utbildning o.s.v.

Att folk åker Porsche i Pattaya innebär inte med automatik att landet ska klassas som ett utvecklat I-land, helt klart är man fortfarande totalt sett mer i nivå med ett U-land på fler plan än med ett utvecklat I-land.

Mvh isan lover

Hej

Du slog huvudet på spiken där, klassskillnader är det som det handlar om, visst åker en del Porsche och äger aktier o.s.v men det hjälper inte dom många miljoner fattiga som inte äger någonting.

Jag vidhåller att Thailand och grannländerna till stor del fortfarande är att betrakta som u-länder med tanke på levnadsstandard, låga inkomster, brist på utbildning o.s.v.

Att folk åker Porsche i Pattaya innebär inte med automatik att landet ska klassas som ett utvecklat I-land, helt klart är man fortfarande totalt sett mer i nivå med ett U-land på fler plan än med ett utvecklat I-land.

Mvh isan lover
U-land i mina ögon är ett land med en befolkning som har låg levnadsstandard.
I Svenska ögon kanske dom har det men jag ser släkten i byarna som lyckligare, gladare, vänligare och välfödda i byarna än folket i städerna.
Aldrig sett någon behöva tigga för en matbit i byn.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp