Bo i Thailand , hyra eller eget

Måste säga att du har ändrat dig ordentligt de sista två åren , när jag kom ner till Pattis så träffades vi ju ett par gånger med bla. Glimten 66 , vill minnas att Thailand samt Thaikvinnor inte stod så högt i kurs då. Men jag är glad för din skull Jonas ,hoppas att livet fortskrider i samma stil för dig :wai:
Som sagt var du verkar höra det du vill höra, bara några dagar innan hade jag och Glimten66 suttit och druckit whiskey hela kvällen med Thai moppe taxi chaufförerna som hade party på gatan där jag bodde och hade skitkul med Thai. Jag hade även med mig en Thai polare när vi träffades.
Jag hade inte något imot exets familj, att hon inte stod högt i kurs var en sak vi var inte skiljda då utan låg i skiljsmässa, men kom inte och påstå att jag satt och prata negativt om Thai och Thailand!
Min nuvarande fru var också med då så varför skulle vi vara ihop om jag var imot Thaikvinnan, drar inte alla över en kant.

Hade jag varit så trött på Thai och Thailand hade jag väl bara satt mig på ett flyg, flygit hem skrivit in mig och ändrat anställningen till Sverige, svårare än så är det inte för mig.
Jag är inte försatt i en situation så det skulle vara något problem för mig.
Min utlandsflytt, min skattesituation etc. är allt enligt regelverket, jag har bekräftande från svensk skattemyndighet att det är detta som gäller för mig och i höstas fick jag även bekräftelse från Norsk skattemyndighet så som sagt hade jag velat så hade jag bara dragit till Sverige, finns inga som helst hinder eller något krångel för mig att göra det.

Hade jag varit så trött på Thai och Thailand hade jag väl bara satt mig på ett flyg, flygit hem skrivit in mig och ändrat anställningen till Sverige, svårare än så är det inte för mig.
Jag är inte försatt i en situation så det skulle vara något problem för mig.
Min utlandsflytt, min skattesituation etc. är allt enligt regelverket, jag har bekräftande från svensk skattemyndighet att det är detta som gäller för mig och i höstas fick jag även bekräftelse från Norsk skattemyndighet så som sagt hade jag velat så hade jag bara dragit till Sverige, finns inga som helst hinder eller något krångel för mig att göra det.
Har jag överhuvudtaget nämt din arbets eller skattesituation ???

Har jag överhuvudtaget nämt din arbets eller skattesituation ???
Nä men jag gjorde det, jag skrev att det finns inga hinder för mig att flytta hem, det enda skulle kunna vara om det hade varit fel av mig skattemässigt eftersom jag inte är skattepliktig till Sverige, men inte ens det hade varit ett problem.

Åh, du får inte överge oss. En ny tråd om en Ex-pats liv i Sverige ser vi fram emot. :)
Faktiskt Berra så får ni nog klara Er utan min "allvetande" inlägg , dels en massa kufiska Forumtroll som enbart är inne för att fälla idiotiska kommentarer ,för nåt vettigt har dessa tydligen inte att tillföra , sen har vi Fredags/Lördags/vardags fylleristerna som snabbt ökar aggresiviteten i takt med intaget ..

Nej tack ,,,, finns bättre att göra känner jag .. Håll till godo

Faktiskt Berra så får ni nog klara Er utan min "allvetande" inlägg , dels en massa kufiska Forumtroll som enbart är inne för att fälla idiotiska kommentarer ,för nåt vettigt har dessa tydligen inte att tillföra , sen har vi Fredags/Lördags/vardags fylleristerna som snabbt ökar aggresiviteten i takt med intaget ..

Nej tack ,,,, finns bättre att göra känner jag .. Håll till godo
:( :'( :( :'( :thumbsdown:

Nä, det är bra det Jonas , man skall inte lyssna på skitsnack , för allt som man kan uppfatta som negativt i en diskussion är ju bara skitsnack ....... Bättre att göra som strutsen , dvs vara lyckligt ovetande , eller helt enkelt blunda för sanningar som gör ont ............det gör ju massor med faranger här nere .

Finns säkert de som blundar, men allt elende finns ju inte samlat kring en individ. :)

Jag tycker det är intressant med andras erfarenheter oavsett om de är positiva eller negativa. Det blir lättare att välja när man har andras erfarenheter som del av beslutsunderlaget. :)

Det jag däremot tycker är meningslöst är dålig ton i diskussionen. Går ju fint att säga det man vill ha sagt i god ton även om det är negativa synpunkter, tycker jag.

Finns säkert de som blundar, men allt elende finns ju inte samlat kring en individ. :)

Jag tycker det är intressant med andras erfarenheter oavsett om de är positiva eller negativa. Det blir lättare att välja när man har andras erfarenheter som del av beslutsunderlaget. :)

Det jag däremot tycker är meningslöst är dålig ton i diskussionen. Går ju fint att säga det man vill ha sagt i god ton även om det är negativa synpunkter, tycker jag.
Samtidigt är det ju så att för att få till en riktigt djup intressant diskussion om nåt annat än vädret och dagens måltid så måste man tåla lite och det tillåts inte här.

Samtidigt är det ju så att för att få till en riktigt djup intressant diskussion om nåt annat än vädret och dagens måltid så måste man tåla lite och det tillåts inte här.

Det är nog bara en vanesak tror jag. Jag har ofta djupa och intressanta. diskutioner med de jag har om kring mig utan att det blir surt. :)

Det är nog bara en vanesak tror jag. Jag har ofta djupa och intressanta. diskutioner med de jag har om kring mig utan att det blir surt. :)
Problemet är ofta att det kommer in folk sent i en tråd som inte orkar läsa från början men har en åsikt om ett sent inlägg utan att förstå vad det eg handlar om.

Jag tycker nivån är ok och att alla är välkomna att diskutera. Jag skulle jättegärna följa @Phonta i Sverige. Bilderna från nya boendet såg ju jättehärliga ut. Fortsätt och skriv!

Säg inte ja eller nej nu, utan vänta ett tag .. allt går i vågor.

Problemet är ofta att det kommer in folk sent i en tråd som inte orkar läsa från början men har en åsikt om ett sent inlägg utan att förstå vad det eg handlar om.

Det tror jag du har rätt i, men man behöver ju inte vara syrlig för det tycker jag. Man skriver väl för nöjes skull? Men det kanske är nöje att vara förbannad för vissa? :)

Det tror jag du har rätt i, men man behöver ju inte vara syrlig för det tycker jag. Man skriver väl för nöjes skull? Men det kanske är nöje att vara förbannad för vissa? :)
Jo men när den som kommer in sent i tråden börjar med att vara syrlig så kan ju bli lite trött.

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
2 K
A

Tillbaka
Topp