fotbollsallsvenskan 2013

• Trådstartare Trådstartare magnusjansson
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
M

magnusjansson

Gäst
Vem kommer tvåa i år?
efter gnaget!

några gissningar om detta!

Ha, ni vet inte vad ni snackar om någon av er! ;) ;)

Guldet är redan vikt åt MALMÖ FF, övriga får slåss om resterna! ;D 8) ;D 8)

Jag säger bara att vi kommer visa Häcken åt resten av allsvenskan när dom står som Svenska mästare för första gången.

"legolas " sa:
Nu skall du ta det väldigt lugnt, har du redan glömt historien om Hammarby och Göteborg... Vi göteborgare sviker inte familjen....

legolas
Legolas, du använder så vackra ord.
Hammarby...
Du är allt en go gubbe och jag kommer nog att älska dig resten av mitt liv för poesin du uttyckte.

Trodde att vi hade en överlägsen speltrupp detta år men efter 4-1 förlusten mot öis så började jag undra!
Men nu har jag tänkt klart, AIK vinner!

AIK, känner ni inte hur illa de bokstäverna känns att uttala? Jag kan några bokstäver som känns mycket bättre - MFF

[size=2.65em]HJÄLTAR I FINKLÄDER[/size]
[size=1.35em]Må vara i en annan divison,,,[/size]

"legolas " sa:
Visserligen skrivas Helsingborgs IF som HIF med därtill äga de icke rätten. Denna förkortning tillhöra Hammarby sedan urminnes tider, allt sedan min ungdom, långt innan speditionsarbetaren sett dagens ljus. Rätt ska vara rätt.

"legolas " sa:
Jag anser att först på plan har rätt till vinsten..... Hälsingborgs IF startades 1907 medans hammarby IF fotbollsektion startades 1915... Att de kunde ro redan 1897 hör faktiskt inte till saken.

i den första allsvenskan 1924-1925 så blev resultatet:
Hälsingborgs IF 28 poäng (kom 4:a)
Hammarby IF 8 poäng (kom sist och åkte ur direkt ur allsvenskan)

Helsingborg bär rätten till HIF i första hand.

legolas
HIF lär vara registrerat som varumärke av Hammarby så ditt resonemang faller.
Så lär det vara om de källor jag anlitat har rätt, något som jag inte kan garantera men väl anta vara riktiga.
Se http://www.121.nu/onetoone/foretag/hamm ... varumarken

"legolas " sa:
Varumärket är registrerat för inte alls länge sedan tror jag mig veta, så ditt snack faller helt. Eller vill du låta påskina att om jag idag rusar ner och registrerar "jesus kristus", så har JAG rätt till det namnet, och Jesus himself kan ta sig i brasan?

Nä du Mr falang, fotbollen i Hammarby kom till 1915, och fotbollen i Hälsingborg startades redan 1907, så i fotbollskretsar så fanns redan HIF under hela 8 år innan Klara IF;s grabbar fick för sig att kalla sig HIF......

Så det så......

legolas
Jag tror Hisingens IF är äldst men dom ligger ju inte i allsvenskan men det gör inte Hammarby heller. ;D

Som förening grundades Hammarby 1897, då utan att spela fotboll.
Fråga var vem som har rätten till förkortningen HIF och det är Hammarby som har registrerat det som varumärke. Sådeså.

"legolas " sa:
Du upprepar det jag redan sagt tidigare, vi pratar fotboll och inte rodd nu. Annars kan vi kanske gå in och kolla curling-klubbar eller bergbestigningsföreningar som passar in på HIF, det fanns säkert sådana redan på 1700:talet nån gång......

Löjligt registrera tre bokstäver.... Dom kan aldrig registrera och sedan hindra andra föreningar att kalla sig för HIF, inte en chans...

Häslingborg 1907
Hammarby startade fotbollen 1915...

enkel matematik

legolas
Jag sitter med ett stort leende utsmetat över hela min skäggiga nuna och konstaterar att, den där Legolas ger sig aldrig. :)
Det var JAG som tog upp ämnet om vem som har rättigheterna till HIF och det bevisade jag också. Sen struntar jag i om man redan på stenåldern sparkade på en uppblåst urinblåsa på västkusten.

Alla lag får heta IFK men det är bara ett lag som bär upp namnet bättre än IFK Göteborg, förmodligen alltid bäst i Sverige, jag tror inget lag hinner ikapp i maratontabellen, någonsin.

Utan tvekan så kommer dom gule vinna iår igen så sann guligan jag är, :D

Trevligt att se att det är många gnagare på forumet. Vi är överallt...

Kan vi bara låta bli att spela Majsan i försvaret så vågra jag tro på en topplacering i år (också). Och visst fan kan det bära hela vägen till guld.

Ser riktigt fram emot att besöka nya Death Star Arena ;) nästa Söndag också. Visst kommer Råsunda med sin charm var ruskigt saknat, men jag är en (av få känns det som) av dom som tycker att det var på tiden att vi kom till en ny arena. Det är dags att skriva ny historia här.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp