Fotbollsallsvenskan 2012

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"legolas " sa:
På vilket underlag tror du att IFIF tränar under årets 9 mörka månader, ja inte är det naturgräs i alla fall, det är konstgräs... Konstgräset kom för att stanna definitivt för HELA 10 år sedan i Sverige, och det har alltsedan dess byggts ut ofantligt många planer med konstgräs.

Jag vet inte med Skåne, men kanske ni mer fokuserar på att sponsra andra "aktiviteter" därnere i de södra landsändarna, än att bygga konstgräsplaner??

legolas

MFF ville inte ha konstgräs när man byggde nya Swedbank Stadion och jag kan inte begripa varför man inte kan ha en hederlig gräsmatta som tidigare. Förvisso kan skicket vara dåligt vissa perioder men det är lika för alla.

Förmodligen tränar man på konstgräs men jag vet faktiskt inte. Det finns ju en del planer vid sidan av själva stadion.

Jag var nog lite otydlig med vad jag menade med lika för alla. Det var match för match jag avsåg, inte hela landet. Spelas en match på vanligt gräs blir det ju lika för alla.

Konstgräs är nog bra, men då borde en standard införas så att samtliga arenor blir tvungna att ha detta underlag. Först då blir det helt rättvisa villkor.

Fotboll..............

Åt helvete.jpg

När skall dom spela det hade vart något att åka och kolla på? Eller är det idag?

Kanske tur man inte ær dær hade ju varit genant 1-1, skall dom spela några mer matcher i Thailand? Åker ju hem om 6 dagar hade varit kul och åka o kolla, kærringen och en kompis ær fotbollsintresserade (mer æn vad jag ær) kan man ta med dom.

"Jonas " sa:
Kanske tur man inte ær dær hade ju varit genant 1-1, skall dom spela några mer matcher i Thailand? Åker ju hem om 6 dagar hade varit kul och åka o kolla, kærringen och en kompis ær fotbollsintresserade (mer æn vad jag ær) kan man ta med dom.

Tror dom har två matcher kvar att spela där uppe

Straffseger mot Nordkorea i Kings Cup
Sverige spelade 1-1 mot Nordkorea i King's Cup, och vann den straffläggning som vidtog efter full tid. Nu väntar final på lördag.

Dom brukar alltid spela denna turnering, så ha fotbollsförbundets hemsida under uppsikt, så kan du planera in denna nästa år

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

M
Svar
19
Visningar
2 K
gnage
G
N
Svar