Gräsmatta på rulle

 
På Lörd-Sönd kommer dom och rensar tomten (växt en del där nu när det regnat så mycket) fyller upp med jord, lägger gräs, häck och några stenplattor att gå på.
Har man fått gjort allt plus lite till innan det är dags att dra på sjön nästa vecka.
Som tur är inga kurser i sikte så bara 4 veckor borta nu.
 
Fick vi pris på allt från trädgårdsgubben.
Stod ju på Thailändska men sista så hade han lagt till 3000 baht för arbete.
Var överenskommet pris inklusive arbete.
Hade det inte vart för att jag vill ha det fixat innan jag flyger hade han inte fått jobbet av princip.
Men fick sagt till han varför han lagt på 3000 baht vi hade en överenskommelse då drog han av det igen iallafall.
Ok extra arbete för vi skall ha träd och häckar men det är fortsatt en arbetsdag och det är inga 3000 baht, han skall vara glad att vi köpte extra utöver gräset.
 
Idag va det tydligen en stor dag i byn, första klippningen av vår gräsmatta:)
Märkligt med så mycket åskådare det verkar varit, och ingen kunde fota och skicka till oss:rolleyes:
Sedan notan för denna klippning (800b:eek:)
Här blev frugan inte nöjd, tyckte det va för dyrt. Hon fick till svar att det va jobbigt att klipp pga allt vi planterat och muren, där fick dom klippa för hand:xmas_smiley:
Men enligt moster blev det riktigt bra, synd att ingen kunde fota, men får ju snart se det live:)

Första jag kommer göra är att lägga ut avgränsningstråden till robotklipparen när jag kommer fram;)
 
Idag va det tydligen en stor dag i byn, första klippningen av vår gräsmatta:)
Märkligt med så mycket åskådare det verkar varit, och ingen kunde fota och skicka till oss:rolleyes:
Sedan notan för denna klippning (800b:eek:)
Här blev frugan inte nöjd, tyckte det va för dyrt. Hon fick till svar att det va jobbigt att klipp pga allt vi planterat och muren, där fick dom klippa för hand:xmas_smiley:
Men enligt moster blev det riktigt bra, synd att ingen kunde fota, men får ju snart se det live:)

Första jag kommer göra är att lägga ut avgränsningstråden till robotklipparen när jag kommer fram;)

Ska du ta med robot eller finns det att köpa på plats?
Många av de som finns på Alibaba och liknande ska vara rena möget.
 
Ska du ta med robot eller finns det att köpa på plats?
Många av de som finns på Alibaba och liknande ska vara rena möget.
Verkar vara svårt att finna här nere, jag har vart runt och frågat men ingen verkar veta att det finns ens, har dom aldrig hört talas om.
Såg dock på Husqvarna thailands hemsida att dom verkade ha, har en Husqvarna butik i Pattaya får åka förbi den nästa gång och se.
 
Verkar vara svårt att finna här nere, jag har vart runt och frågat men ingen verkar veta att det finns ens, har dom aldrig hört talas om.
Såg dock på Husqvarna thailands hemsida att dom verkade ha, har en Husqvarna butik i Pattaya får åka förbi den nästa gång och se.

Vad jag läst så ska man undvika klippare som har regnsensor för de får en massa klabb under kåpan när de klipper blött gräs, de utan regnsensor är konstruerade så att de klarar av att klippa blött gräs.
 
Verkar vara svårt att finna här nere, jag har vart runt och frågat men ingen verkar veta att det finns ens, har dom aldrig hört talas om.
Såg dock på Husqvarna thailands hemsida att dom verkade ha, har en Husqvarna butik i Pattaya får åka förbi den nästa gång och se.
hom pro säljer Huskvarna
 
Då kom dom, jag hinner väl precis se min trädgård bli klar innan det är dags att hoppa i taxin.
Just nu känner jag för att gå i pension, kanske man med skulle sikta på 12 år igen ;)

20180909_092450.jpg


20180909_092210.jpg
 
 
 
Tillbaka
Topp