Grannen klipper inte sin gräsmatta

Detta ska vara en kopia på Huskvarnas med bra kvalité Om de finns i Thailand vet jag inte.
Nä var nog inte denna jag såg om jag nu såg rätt tänkte mer allmänt prisbild, har annars hört samma om worx å den får ju faktiskt plats i en resväska.

Senast redigerad av en moderator:
Slingorna lägger du enkelt själv. Klipp gräset extremt kort där slingorna ska ligga och tryck fast slingorna ovan jord med speciella clips. Då är det lätt att justera slingorna. När du är nöjd tar du en gammal motorsåg och fräser ner slingorna i jorden.

Min granne köpte en robotklippare modell "billigare än HQ". Den fastnar ofta och står och piper. När han kommer hem från jobbet brukar han få bära sin klippare till laddstationen för att ladda den. En sån klippare vill jag inte ha. Min Husqvarna Automower 420 kostade visserligen en rejäl slant men den har under förra året aldrig stannat en enda gång och den har alltid hittat tillbaka till sin laddstation. ;)
På onsdag kommer vår robot, vi har tydligen köpt en likadan som din. Vi låter säljaren installera allt.
Men just nu har vi fullt upp med att rensa upp trädgården och klippa gräset innan installation.

På onsdag kommer vår robot, vi har tydligen köpt en likadan som din. Vi låter säljaren installera allt.
Men just nu har vi fullt upp med att rensa upp trädgården och klippa gräset innan installation.

Köper du en Huskvarna blir du nöjd,,,Men var med när de gräver ner slingorna o gärna dokumentera o fota så du i framtiden kan planera o gräva i din trädgård, Köpte en till mor min o visst trädgårdsnörd som hon e så har hon grävt av slingorna några gånger .

Man behöver inte fräsa ner slingan, pressa ner den med "spikarna" som medföljer så efter ett par mån har den försvunnit ner i backen iaf. Men beställ extra "spik" från början, dom skickar med alldeles för få i installations paketet.

Man behöver inte fräsa ner slingan, pressa ner den med "spikarna" som medföljer så efter ett par mån har den försvunnit ner i backen iaf. Men beställ extra "spik" från början, dom skickar med alldeles för få i installations paketet.

Ja det kan nästan vara en fördel ibland att man inte fräst ner kabeln för det blir lättare att göra ändringar. Ni kan gott spara in pengarna ni tänkt lägga på installationen. Det kan ju mannen din fixa. Det finns en liten "distans" som man kan trycka ut från klipparens kartong. Med den kan man avgöra hur långt från fasta föremål man ska lägga slingorna. Tänk också på att lägga ut "öar" runt alla träd och buskar så att klipparen slipper stöta i dessa hela tiden vilket är lite irreterande annars. Missa inte att lägga en slinga runt dammen för klipparen tål inte vattensamlingar av sådant slag. Fundera på hur ni ska lägga guidekabeln. Guidekabeln hjälper klipparen att hitta till avlägsna områden och genom smala passager och leder Husqvarna Automower® tillbaka till laddstationen.

Bjud han på en öl och be han titta lite på tuben om hur det går till:

IMG_2877.JPG
IMG_2878.JPG
Några bilder från i morse.
IMG_2874.JPG
IMG_2875.JPG

Tack för de fina bilderna @Kycklingen

Ni har en stor och fin trädgård så det passar ju utmärkt med Roboten. Vad har ni gett han för namn?

Det är inte helt lätt att se vad det är som är "gult" i gräsmattan. Är det gammal mossa? Här behövs gödning och vatten för att få den grön och frisk. Se Olles Vår- och sommarprogram för gräsmattan. Där står allt i detalj.

Är det mossa så skaffa Stroller PLUS Mossa. Använd inte mossrivare.
Sen kör ni på med Stroller Plus+ T Kombi. Fina grejer!

Var inte rädd för att gräset ska växa frodigt, ni har ju robot nu ;)

Det är nog både mossa och även väldigt torrt här, så en kombination.
Han heter Sören efter en jobbarkompis till sambon som inte vet vart han är, går runt i cirklar :)
Jag ska be sambon logga in här och se dina tips :)

hehe..., är faktiskt imponerad att en självgående gräsklippare kunde skapa en så stor tråd, nu uppe i 3 sidor. Synd att jag inte har en gräsmatta för då hade jag haft jäkligt mycket nytta av denna tråden:thumbsup::thumbsup:

Ja mest mossa ser det ut att vara på Kycklingens gräsmatta då man ser spåren efter roboten, de syns ju inte om det skulle vara torkat gräs :)

Vi har kört på med mycket toppdress (1000 liter på 150 kvm) två r på raken, och sedan på med blåkorn. Gräste växer friskt och mossan trycks tillbaks.

Fin matta @Grannen Olsson har fått ....

Vi har haft vår robot en vecka nu, så ska bli spännande att se hur gräsmattan ser ut om ca en månad, vi gödslade igår kväll och inatt och även nu regnar det.

Vi har haft vår robot en vecka nu, så ska bli spännande att se hur gräsmattan ser ut om ca en månad, vi gödslade igår kväll och inatt och även nu regnar det.

Det låter ju lovande! Det är trist när det regnar men nu behövdes det ju verkligen en rejäl rotblöta. Hoppas på nya bilder om en månad då :)

Tillbaka
Topp