Har du åkt business class?

Har du åkt business class

• Ja

Röster: 39 73.6%
  • Nej

Röster: 14 26.4%

• Totala väljare
    53

Två gånger.
En gång med KLM Bangkok Amsterdam Köpenhamn och en gång med Singapore Airlines via Singapore
Första gången var det på grund av att jag blev utvisad från Thailand och andra gången var det på grund av sjukdom
BTT

För några år sedan, minns ej exakt men kanske 2015-16 när Norwegian trafikerade Thailand kunde man lägga bud på uppgradering till business class från 1500 kr och uppåt. Jag lade bud på 1500 kr både för mig och min fru men tyvärr vann bara ett bud. Så det blev ett litet dilemma, min fru ville absolut inte sitta själv framme i business class så efter lite övertalning fick jag offra mig, kliva fram och sätta mig med välkomstdrinken.
Men till saken hör att min fru var fruktansvärt flygrädd så efter drinken fick jag gå tillbaka till frugan i economy class och sätta mig bredvid så hon kunde krama sönder min hand när vi lyfte från Arlanda.
Så man kan säga att jag både har åkt och inte åkt i business class.
Jag kan tillägga att frugans flygrädsla blivit mindre med åren och i takt med antalet flygresor.
Det tackar jag och särskilt min hand för.

För några år sedan, minns ej exakt men kanske 2015-16 när Norwegian trafikerade Thailand kunde man lägga bud på uppgradering till business class från 1500 kr och uppåt. Jag lade bud på 1500 kr både för mig och min fru men tyvärr vann bara ett bud. Så det blev ett litet dilemma, min fru ville absolut inte sitta själv framme i business class så efter lite övertalning fick jag offra mig, kliva fram och sätta mig med välkomstdrinken.
Men till saken hör att min fru var fruktansvärt flygrädd så efter drinken fick jag gå tillbaka till frugan i economy class och sätta mig bredvid så hon kunde krama sönder min hand när vi lyfte från Arlanda.
Så man kan säga att jag både har åkt och inte åkt i business class.
Jag kan tillägga att frugans flygrädsla blivit mindre med åren och i takt med antalet flygresor.
Det tackar jag och särskilt min hand för.

Norwegian hade aldrig business class vad jag minns

Något tiotal gånger har man hamnat på rätt sida skynket.
Första gången med Air India, Singapore-Sydney 1988.

/ SatanG

Synd att fråga inte var "Till Thailand"

Men till Thailand en gång.

Ja bara till inte hem....

Nej inte flygt nåt annat än boskapklass. Väntar på att få guldkort sen kanske.

Har redan en enkel till qatar att hämta ut men vet inte vad ja ska göra där 555

Förstår du vill jag svara, dom två gubbarna och du som åkt där, mycke pengar och spenderr dom för att flytta rumpan

De är 84% av forummedlemmarna (hittills) som har åkt business class.
Det är många som har provat på i alla fall.
Själv tycker jag att det är värt alla pengar i världen för att slippa risken att få ett säte bredvid dig.

Jo det har det blivit ett antal gånger. Där imot har det varit fan så mycket roligare på tiden då man avmönstrade och fick seaman class. Avmönstrad besättning typ 6 månader ombord längst bak på rökare som fanns då och en sju jävla avmönstrings fylla.

Tillbaka
Topp