Har du tummen mitt i handen?

Har du tummen mitt i handen?

  • Ja

    Röster: 2 13.3%
  • Oftast

    Röster: 2 13.3%
  • Nej

    Röster: 11 73.3%

  • Totala väljare
    15
 
Stämmer har det i min Ford Transit 71 biltransport byt olja å filter strömfördelarlock,brytare ,konding under ca 20 år + renoverat startmotorn de ni
 
Volvo B18 .... Ja men vissa här skulle nog ha problem med sk.att nolla den med efter kamremsbytet .. själv använder jag inte det utrycket för att ställa motorn
 
Jag kan inte finna kamrem kan någon förklara var den är på b18 tacksam för svar däremot kam drev ja jaa
Se där vaken :), men på b21 och senare fanns/finns det rem , bättre med skramlande drev än remmar som torkar och spricker sönder. Bäst är att ge f*n i så gamla bilar , varför skruva med gammalt skit ... Köp en Japs så slipper man skruva
 
Kamrem ja , men inte på de äldsta , minns att B21 hade samt senare , rem är äl ok om motorn är rätt konstruerad så inte allt rasar om remmen går ...... finns ju både och
gamla fina Saab V4a var trevligare ,satt ett fiberdrev samt metalldrev , skramlade som fn när det började bli slitet , lätt att byta och tror jag bara varit med om ett fiberdrev som spruckit .. Har undvikit Volvo , faktiskt en av de märken jag jobbat i stort sett nada med .. har aldrig gillat Volvo , hade en gammal 145a som dragbil till husvagn , samt en gammal 164 med franska skitmotorn från Reanult vill jag minnas ... En fin Amason-combi hade jag också , riktigt trevlig kärra som man skulle haft kvar idag ....
 
Senast redigerad av en moderator:
Kamrem ja , men inte på de äldsta , minns att B21 hade samt senare , rem är äl ok om motorn är rätt konstruerad så inte allt rasar om remmen går ...... finns ju både och
gamla fina Saab V4a var trevligare ,satt ett fiberdrev samt metalldrev , skramlade som fn när det började bli slitet , lätt att byta och tror jag bara varit med om ett fiberdrev som spruckit .. Har undvikit Volvo , faktiskt en av de märken jag jobbat i stort sett nada med .. har aldrig gillat Volvo , hade en gammal 145a som dragbil till husvagn , samt en gammal 164 med franska skitmotorn från Reanult vill jag minnas ... En fin Amason-combi hade jag också , riktigt trevlig kärra som man skulle haft kvar idag ....
b21 å 23 klarar sig ventilerna men v70då blir det skrot av dom ,å kanske mer missöden kanske har fel här
 
Den här metoden använde jag på mina racemotorer jag byggde för att ställa in kammen rätt.

Här är en bild på en motor vi hade i vår Opel som vi racade med i Florida 1997. En Cheva 350 med gas. Strax under 1000 hästar i detta utförande.
OPEL_engine.jpg
 
Wikdipedia anser inte jag är så bra att inhämta teknisk kunskap ifrån , finns bra mycket bättre Svensk och utländk info , bla i många forum där folk skruvar just de motorer du är intresserad av .....bara min syn ...:)

Sant det. Finns mycket bra man kan hitta på olika ställen. Tog bara samma exempel som i det jag citerade. :) Tycker iofs att Wikipedia ofta har haft bra info när man har letat. Jag checkar dock alltid på flera olika ställen om det är något viktigt.
 
Kamrem ja , men inte på de äldsta , minns att B21 hade samt senare , rem är äl ok om motorn är rätt konstruerad så inte allt rasar om remmen går ...... finns ju både och
gamla fina Saab V4a var trevligare ,satt ett fiberdrev samt metalldrev , skramlade som fn när det började bli slitet , lätt att byta och tror jag bara varit med om ett fiberdrev som spruckit .. Har undvikit Volvo , faktiskt en av de märken jag jobbat i stort sett nada med .. har aldrig gillat Volvo , hade en gammal 145a som dragbil till husvagn , samt en gammal 164 med franska skitmotorn från Reanult vill jag minnas ... En fin Amason-combi hade jag också , riktigt trevlig kärra som man skulle haft kvar idag ....

Äsch, nu minns du nog fel.
264 hade Renault skit V6:a. 164:an hade B30 (rak 6:a)
 
 
 
Tillbaka
Topp