A
Anonyma
Gäst
Såg inte att Mackes sa det...Orkar inte diskutera alla olika åsikter här , Som Mackes säger bättre använda ingoreraknappen , en off knappen![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Såg inte att Mackes sa det...Orkar inte diskutera alla olika åsikter här , Som Mackes säger bättre använda ingoreraknappen , en off knappen![]()
Volvo B18 .... Ja men vissa här skulle nog ha problem med sk.att nolla den med efter kamremsbytet .. själv använder jag inte det utrycket för att ställa motorn
Se där vakenJag kan inte finna kamrem kan någon förklara var den är på b18 tacksam för svar däremot kam drev ja jaa
Kamrem ja , men inte på de äldsta , minns att B21 hade samt senare , rem är äl ok om motorn är rätt konstruerad så inte allt rasar om remmen går ...... finns ju både ochKamrem?
Finns ju knappt kvar dess gamla klenoder , kan nämna att min första bil var en Austin A4 samt nästa en PV med gök och B4b motor , oj vilket gammalr runk ...http://212.247.61.152/EU/ZF0001_bilder/Kundprojekt/motor/motorrenovering_1_se.html
Här är länk till hela renoveringsprossessen det finns bilder och beskrivning. Gäller alltså b18 och 20
Lycka till
Vet att det finns folk här som gillar länkar.
fronten på motorn där kamdrivningen är finns det en lite 4 kantig sak mycket viktigt för smörjning av kamderverna montera bort den pga finns oljekanal i den ta tryckluften å blås ren den tackhttp://212.247.61.152/EU/ZF0001_bilder/Kundprojekt/motor/motorrenovering_1_se.html
Här är länk till hela renoveringsprossessen det finns bilder och beskrivning. Gäller alltså b18 och 20
Lycka till
Vet att det finns folk här som gillar länkar.
b21 å 23 klarar sig ventilerna men v70då blir det skrot av dom ,å kanske mer missöden kanske har fel härKamrem ja , men inte på de äldsta , minns att B21 hade samt senare , rem är äl ok om motorn är rätt konstruerad så inte allt rasar om remmen går ...... finns ju både och
gamla fina Saab V4a var trevligare ,satt ett fiberdrev samt metalldrev , skramlade som fn när det började bli slitet , lätt att byta och tror jag bara varit med om ett fiberdrev som spruckit .. Har undvikit Volvo , faktiskt en av de märken jag jobbat i stort sett nada med .. har aldrig gillat Volvo , hade en gammal 145a som dragbil till husvagn , samt en gammal 164 med franska skitmotorn från Reanult vill jag minnas ... En fin Amason-combi hade jag också , riktigt trevlig kärra som man skulle haft kvar idag ....
Wikdipedia anser inte jag är så bra att inhämta teknisk kunskap ifrån , finns bra mycket bättre Svensk och utländk info , bla i många forum där folk skruvar just de motorer du är intresserad av .....bara min syn ...![]()
oj detta behövde jag ha hjälp med men att få in öd på ettans cylinder exakt det klarade jag( 0 på svängningsdämparen )
Volvo B18 .... Ja men vissa här skulle nog ha problem med sk.att nolla den med efter kamremsbytet .. själv använder jag inte det utrycket för att ställa motorn
Jo , men det är ju det vi har skojat om , om du läser tråden , Kamrem kom först på B21an , innan var det drev JaSjälv hade jag haft enorma problem med att byta kamrem på en B18. Är det inte kamdrev i dessa?
Kamrem ja , men inte på de äldsta , minns att B21 hade samt senare , rem är äl ok om motorn är rätt konstruerad så inte allt rasar om remmen går ...... finns ju både och
gamla fina Saab V4a var trevligare ,satt ett fiberdrev samt metalldrev , skramlade som fn när det började bli slitet , lätt att byta och tror jag bara varit med om ett fiberdrev som spruckit .. Har undvikit Volvo , faktiskt en av de märken jag jobbat i stort sett nada med .. har aldrig gillat Volvo , hade en gammal 145a som dragbil till husvagn , samt en gammal 164 med franska skitmotorn från Reanult vill jag minnas ... En fin Amason-combi hade jag också , riktigt trevlig kärra som man skulle haft kvar idag ....