Suvarnabhumi får tummen ner

Har gått i thaikön iaf dom sista 5 åren tror jag, vi vart hänvisad dit när det var kö ända ner i backen ett år å jag har efter det alltid gått dit, har aldrig varit nått problem men som kurant säger då får man likt förbannat vänta på väskorna så tidsvinsten blir nog inte så stor i slutändan.

Ja, man kan ha olika åsikter om suvvan är smidig eller inte.
Flyger själv internationellt ca 10 ggr/år och ser att köerna vid immigrationen växer år för år.
Det blir ju inte bättre av att många av båsen är obemannade.
Kom tillbaka i fredags från en affärsresa till Penang och bifogar en bild från ca 17:00 vid immigrationen på suvvan.
I Malaysia är det bara ”fingerprint scanning” och ingen typ TM6 form som måste kollas.
Visa bilaga 63508
Malaysia ?? Det är ju dem som Thai har problem med , Självklart har Malaysia inte samma problem, de har ju problemet inne i sitt land :) Högaktar Thailand för sin kontroll , skulle vara samma i Sverige :thumbsup:

Malaysia ?? Det är ju dem som Thai har problem med , Självklart har Malaysia inte samma problem, de har ju problemet inne i sitt land :) Högaktar Thailand för sin kontroll , skulle vara samma i Sverige :thumbsup:

På vilket sätt har Thailand mer kontroll?
Thailand tar foto och ifylld TM6 blankett medans Malaysia tar foto och ”fingerprint scanning”
Högaktar du Thailand för TM6 blanketten?

På vilket sätt har Thailand mer kontroll?
Thailand tar foto och ifylld TM6 blankett medans Malaysia tar foto och ”fingerprint scanning”
Högaktar du Thailand för TM6 blanketten?
Fråga.
Är Malaysia Visumfritt, eller är visumet registrerat på ens fingeravtryck, eller registrerat elktroniskt på förhand så man inte behöver visa upp något Visum utan det kommer upp per automatik eller hur fungerar det?
Har aldrig varit i Malaysia så intressant och veta.

Har ju bara erfarenhet av sådana här elektroniska avläsare inom Europa men då gäller det ju bara EU medborgare, alla medborgare utanför EU måste ju gå igenom vanlig passkontroll och visa pass, visum etc. Samma som dom nu har infört i Thailand för Thaimedborgare.

Är Malaysia först med att ha elektroniskt för alla (om dom nu har det) och är ett prövoland, för jag har inte varit med om det någon annanstans men fungerar det så kommer väl det att sprida sig, något land måste ju vara föregångare och först?

Fråga.
Är Malaysia Visumfritt, eller är visumet registrerat på ens fingeravtryck, eller registrerat elktroniskt på förhand så man inte behöver visa upp något Visum utan det kommer upp per automatik eller hur fungerar det?
Har aldrig varit i Malaysia så intressant och veta.

Har ju bara erfarenhet av sådana här elektroniska avläsare inom Europa men då gäller det ju bara EU medborgare, alla medborgare utanför EU måste ju gå igenom vanlig passkontroll och visa pass, visum etc. Samma som dom nu har infört i Thailand för Thaimedborgare.

Är Malaysia först med att ha elektroniskt för alla (om dom nu har det) och är ett prövoland, för jag har inte varit med om det någon annanstans men fungerar det så kommer väl det att sprida sig, något land måste ju vara föregångare och först?
Visumfritt 90 dagar o dom tar fingeravtryck på båda pekfingrana på flygplatsen. Jag tror att dom började med detta i mitten av 2011.

Visumfritt 90 dagar o dom tar fingeravtryck på båda pekfingrana på flygplatsen. Jag tror att dom började med detta i mitten av 2011.
Ok, det är ju bra, så man behöver inte gå till någon kontrollant utan allt fungerar elektroniskt?

Är det något annat land du vet som har infört det här också?

Japan, Singapore, S.Korea.
Ok då är det bara att hålla tummarna för att det kommer hit med.

Och att EU flygplatserna blir bättre på det för EU medborgare för än sålänge är det inte många flygplatser där som har elektronisk passavläsare än, några flygplatser i England typ men på Heathrow sist var det manuellt som gällde visa passet för kontrollant men i Manchester hade dom elektroniska avläsare för EU-medborgare..

Vet inte helt vad ni tänker på.
Men Korea är visumfritt i 90 dagar och man lämnar fingeravtryck. Dock så ska man fylla i en papperslapp i tillägg
Måste man visa passet med eller är det också elektroniskt som dom säger att det är i Malaysia, där behöver man ju visst inte ha med någon mänsklig personal att göra.

Fingeravtrycket är ett bevis att det är samma person som använder passet vid utresa, inte säkert det samkör med de fingeravtryck som finns i nya pass, en högre säkerhet än Thailands foto som dock är bra när det är kopplat till ett program med ansiktsigenkänning.

Indonesien scannar iris i ögonen. Sri Lankas visa-online är super, sök visa på nätet och betala och visa passet vid ankomst, där dom scannar passet och visumet skrivs ut och klistras in i passet, ungefär 1 minut eller mindre så är det klart.
Filippinerna har arrivalcard liknande Thailand men dom läggs bara på hög, ett foto och du har 30 dagar instämplat i passet, 1 minut...
Maldiverna där visar man passet och utskrift av hotellbokning, foto tas förstås...... 1 minut.
Vietnam ett foto och två veckors vistelse utan visum, en halv minut.

Fingeravtrycket är ett bevis att det är samma person som använder passet vid utresa, inte säkert det samkör med de fingeravtryck som finns i nya pass, en högre säkerhet än Thailands foto som dock är bra när det är kopplat till ett program med ansiktsigenkänning.

Indonesien scannar iris i ögonen. Sri Lankas visa-online är super, sök visa på nätet och betala och visa passet vid ankomst, där dom scannar passet och visumet skrivs ut och klistras in i passet, ungefär 1 minut eller mindre så är det klart.
Filippinerna har arrivalcard liknande Thailand men dom läggs bara på hög, ett foto och du har 30 dagar instämplat i passet, 1 minut...
Maldiverna där visar man passet och utskrift av hotellbokning, foto tas förstås...... 1 minut.
Vietnam ett foto och två veckors vistelse utan visum, en halv minut.
Har inte Filippinerna 2 blanketter eller har dom tagit bort den ena?
Dom 2 gånger jag flugit dit så skulle man också fylla i någon hälsoblankett.

Jag har flygit med fru och barn ett hand bagage per person funkar utmärkt.
Det som inte får plats kan jag köpa på plats onödig skit finns det inte en chans att vi tar med oss.
Frugan packar mindre än mig.
Tvättmaskiner finns alltid att få tag på.
För oss skulle det inte fungera. När vi åker tillbaka, till SV, så skall vi ta med oss mediciner, thaimat å jag vet inte vad. Till hennes släkt. Men två st proppfulla 20 kg väskor är bara ett måste.
När vi åker tillbaka, till T, är det minst 15 kg bär och mer mat, mat och gud vet vad? Men två st 20 kg väskor har vi aldrig,under mina 12 år som pendlare, undvikit. Fast det är mest gåvor till andra åretruntboende svenskar. Inte till oss själva. Kläder nej nej. Kanske man får tänka om....

Liknande trådar

A
Svar
105
Visningar
7 K
A

Tillbaka
Topp