Har du tummen mitt i handen?

Har du tummen mitt i handen?

• Ja

Röster: 2 13.3%
  • Oftast

Röster: 2 13.3%
  • Nej

Röster: 11 73.3%

• Totala väljare
    15

Toyota borgar för kvalitet ... enligt mig det bästa du kan köpa , driftmässigt den säkraste samt högt andrahandsvärde , antagligen tätt följd av Nissan mfl japanbilar ,tyvärr byggs inte honda längre i japan, de byggs här i thailand ,vilket innebär en något försämrad kvalitet .. verkar som de har svårt att implementera den Japanska kvalitetskontrollen iThailändska fabrikerna . Jag har en 98 , gått 35,000 mil , går som en klocka , inte ett enda elfel sen vi handlade den kraftigt begagnad för snart tre år sen ,alltid fungerat ..

Amerikanska v8 var ju jämförelsevis riktiga järnspisar , att jämföra med Volvos B18 motorer , dålig balans och allmännt dåligt arbetade ytor, Om man "Bluprintade " dessa dvs balanserade samt polerade mm så fick man ut betydligt mer power , toleranserna kunde inte jämföras med som du säger Mercedes motorer , inte många år sen jag ägde en Merca S Class 560 , grymt fina maskiner med massor av power .. men visst kunde man plocka ut mycket kraft ur en gammal amerikansk bigblock maskin , 500 hk var ju inga problem , var polare med sönerna till ägaren av
Ital American som på den tiden låg i Hägersten , de importerade Jänkar V8or samt bakaxlar och lådor från Staterna , Vi skruvade för jämnan , sen kördes det på alla möjliga och omöjliga ställen .. Skitkul , sen blev det hojar .. Och lite av ett Svenssonliv efter detta ... men intresset har alltid varit där
Donati Bruno Alberto flyttade till Huddinge,tjena hoppas att du polerade insugskanalerna spegelblanka så du kunde va snabbast i Stockholm du nollade säkert kammen åxå
)

Om ingen hade tummen mitt i handen, så behövs inga hantverkare.....
det är dom med tummen mitt i, som skapar arbete.
Donati Bruno Alberto flyttade till Huddinge,tjena hoppas att du polerade insugskanalerna spegelblanka så du kunde va snabbast i Stockholm du nollade säkert kammen åxå
)
Jag hängde med sönerma till gubben Rosetti dvs . Franko och Umberto , behövdes kanske inte polera så mycket på insugen , det som gällde då var ju bla. Edelbrock som ofta var så färdiga de kunde bli . Kammar med olika lyfthöjder fanns ju en uppsjö av ,allt var beroende av vad man skulle använda bilen till ,åka på gatan eller på stripen ..:)

Sen finns det dem som bara kan saker inom sitt yrkesgebit , det gör dem inte mindre värda på något sätt , men jag anser tillex att många är fega för att prova på , testar du inte så lär du dig inte , så är det bara .. det mesta kan göras själv ,kunskap finns om man inte har den att söka i böcker samt internet .. Även som vi här sett i diagram samt statistik ,.....:xmas_smiley:
Sen finns det dom som dödar alla diskussioner och spekulationer med Wikipedia och presenterar "fakta";), ibland tråkigto_O och ibland intressant:wai:. Vad tyst det skulle bli runt stenbordet;) skit tråkigt, de vilda gissningarna runt stenborden kan vara rätt underhållande:D

Jag hängde med sönerma till gubben Rosetti dvs . Franko och Umberto , behövdes kanske inte polera så mycket på insugen , det som gällde då var ju bla. Edelbrock som ofta var så färdiga de kunde bli . Kammar med olika lyfthöjder fanns ju en uppsjö av ,allt var beroende av vad man skulle använda bilen till ,åka på gatan eller på stripen ..:)
Jag förstår att du gillar risbrännare men att skruva ihop en v8 är något annat skulle gärna lära mig mera små trix från folk som kan men det behåller dom för sig själva oftast

Ursäkta men det är vevaxeln man nollar viktigt att veta när man börjar ställa in kammen å graderna till förtändningen pga olika motorer fodrar sina grader numera finns allt att läsa på internet nästan.

Sen finns det dom som dödar alla diskussioner och spekulationer med Wikipedia och presenterar "fakta";)

Hoppas verkligen att det inte är så att folk hämmas från att svara pga länkar. Informationen i länkar kan vara både rätt och fel, men en stor fördel när medlemmar postar länkar är att man får reda på mera bakgrund och hur de har tänkt. :) Dessutom är länkar till relaterad information guld värd om man vill söka sig vidare och få mer information.

Så låt inte Wikipedia sätta käppar i hjulen för ert skrivande. ;)

Sen finns det dom som dödar alla diskussioner och spekulationer med Wikipedia och presenterar "fakta";), ibland tråkigto_O och ibland intressant:wai:. Vad tyst det skulle bli runt stenbordet;) skit tråkigt, de vilda gissningarna runt stenborden kan vara rätt underhållande:D
Akta dig Android, har du inte källhävisning så kan du få en massa trevliga namn när folk ser var
Hoppas verkligen att det inte är så att folk hämmas från att svara pga länkar. Informationen i länkar kan vara både rätt och fel, men en stor fördel när medlemmar postar länkar är att man får reda på mera bakgrund och hur de har tänkt. :) Dessutom är länkar till relaterad information guld värd om man vill söka sig vidare och få mer information.

Så låt inte Wikipedia sätta käppar i hjulen för ert skrivande. ;)
Wikdipedia anser inte jag är så bra att inhämta teknisk kunskap ifrån , finns bra mycket bättre Svensk och utländk info , bla i många forum där folk skruvar just de motorer du är intresserad av .....bara min syn ...:)

Ursäkta men det är vevaxeln man nollar viktigt att veta när man börjar ställa in kammen å graderna till förtändningen pga olika motorer fodrar sina grader numera finns allt att läsa på internet nästan.
Exakt , ville inte kommentera , men att nolla alla rörliga delar i maskinen (Balansera och polera ger bara det hästkrafter )Ett exempel är Amerikanska smallblock maskiner ,typ 350 , Italienarna använde dessa i vissa av sin fina sportvagnar , kan vara fel men vill minnas att De tomaso hade en 350 som var fixad av Italienarna , helt andra prestanda än originalen , skulle vilja säga som skillnad mellan en burk med skruv och en symaskin :):):)

Akta dig Android, har du inte källhävisning så kan du få en massa trevliga namn när folk ser var

Wikdipedia anser inte jag är så bra att inhämta teknisk kunskap ifrån , finns bra mycket bättre Svensk och utländk info , bla i många forum där folk skruvar just de motorer du är intresserad av .....bara min syn ...:)
Jag har blivit kallad så många saker så det är mest roande, en kollega kallade mig "din satans fabulerare";) när han kom på mig med att tänja lite på gränserna om vad jag visste:oops:. Under min tid som singel så blev jag ofta kallad för "dtaa luun" eller något snarlikt av flickorna i barerna. Jag kan knappt komma på något öknamn som skulle göra mig upprörd idag, skulle väl bli rätt trött på att bli kallad tjockis men annars:D.

Njaa, nu för tiden håller jag med dig om att de japanska bilarna är bäst i det avseendet att man slipper skruva, väldigt få fel, delarna passar ihop till skillnad från vissa andra bilar (amerikanska). En vän jobbade som mek på Rolls-Royce ett tag på 80-talet. Han sa att det är klart dom inte går sönder så ofta, allt är överdimensionerat. Där Toyota har M4, Merca M6, Jänkare M8 så är det minst M10 i Rolls, stenbordskunskap men förmodligen lite sant då. Och svårt att hitta fakta om det på Wiki;):)

Källa: Stene L :D

Phonta kan nog sitt om motorer iallafall på hojjar, det sa iallafall polaren igår till mig efter han och Phonta snackat lite hoj att den gubben vet allt vad han snackar om när det kommer till motor och mc.

Exakt , ville inte kommentera , men att nolla alla rörliga delar i maskinen (Balansera och polera ger bara det hästkrafter )Ett exempel är Amerikanska smallblock maskiner ,typ 350 , Italienarna använde dessa i vissa av sin fina sportvagnar , kan vara fel men vill minnas att De tomaso hade en 350 som var fixad av Italienarna , helt andra prestanda än originalen , skulle vilja säga som skillnad mellan en burk med skruv och en symaskin :):):)
Tack för att du kan så mycket om att tex nolla vevaxeln är att få fram ettans öd exakt från en som inte är så duktig

Orkar inte diskutera alla olika åsikter här , Som Mackes säger bättre använda ingoreraknappen , en off knappen :)

Tillbaka
Topp