Får väl bjuda på mig själv och berätta att när det gäller det ni pratar om (meka bilar) så när jag närmar mig motorhuven så drar den sig in mot mitten. När jag väl lyckats att få upp den (förbaskade låsning

) så har tummarna försvunnit helt

.
För länge sedan hade jag en begagnad bil (vill minnas att det var en Opel) där toppackningen gick åt skogen. Polaren förklarade på telefon hur enkelt det var (och det lät verkligen enkelt när han berättade vad jag skulle göra) så upp med motorhuven och några enkla verktyg, nu jäklar skulle det mekas!
Jag fick loss massa skruvar o slangar, skitig var jag överallt och till slut var toppen av, trodde jag. Tydligen så efter flera timmars skruvande så hade jag bara lyckats få av ventilkåpan

. Stängde motorhuven (förmodligen med några verktyg i) och bogserade bort eländet till skroten. Min polare ligger väl fortfarande i mitt gamla garage o skrattar än idag.
Tycker det är så häftigt med folk som kan sådant. Skulle så gärna vilja ta hit en V8 i delar och skruva ihop den på ngt fordon (typ tuk tuk

) bara för att få njuta av ljudet. Men jag kan mina begränsningar så det stannar vid en våt dröm